BLOG

5 powodów, dla których opinie są kluczowe dla Twojego e-sklepu

5 powodów, dla których opinie są kluczowe dla Twojego e-sklepu

5 powodów, dla których opinie mają kluczowy wpływ na sukces Twojego sklepu internetowego

Twoja sprzedaż produktów w Internecie utknęła w martwym punkcie i nie wiesz, jak to naprawić? Opublikowałeś nawet więcej płatnych reklam, ale nie przynoszą oczekiwanych rezultatów? Wiesz, że Twoje produkty są świetne, a mimo to nie sprzedają się? Pewnie wydaje Ci się, że spróbowałeś już wszystkiego i powoli zastanawiasz się, czy nie odpuścić …a co, gdybyśmy Ci powiedzieli, że jest jeszcze coś? Pewien czynnik mający ogromny wpływ na wzrost sprzedaży produktów w sklepach internetowych. 

Mamy na myśli oczywiście recenzje! Poniżej przedstawiamy 5 najważniejszych powodów, które pokazują, jak kluczowe znaczenie mają opinie dla Twojego biznesu w sieci!

Wzrost sprzedaży produktów i usług

Wraz ze zmianą nawyków zakupowych klienci coraz częściej sprawdzają opinie, zanim zdecydują się na kupno pewnego produktu czy usługi. Coraz częściej wybierają produkty, które już posiadają kilka opinii, dzięki czemu zakup uważają za pewniak, sugerując się zdaniem poprzednich klientów. Co więcej, recenzje mogą się również przyczynić do wzrostu ruchu w wyszukiwarce Google. Ponadto charakterystyczne gwiazdki wyróżnią Twoją firmę na tle konkurencji, co zachęci użytkowników do kliknięcia w link, dzięki czemu wzrośnie sprzedaż.

Dla każdej firmy e-commerce niezbędne jest podążanie za zmianami i trendami, a recenzje pomagają właścicielom firm zrozumieć stale rozwijający się rynek. Dzięki temu, że jesteś na bieżąco z wystawionymi opiniami na temat produktów lub usług, jakie oferuje Twoja firma możesz wprowadzać zmiany według oczekiwań klientów i dotrzymywać kroku konkurencji. Będąc na bieżąco z aktualnymi trendami jesteś w stanie stale ulepszać swoją ofertę i docierać do zainteresowanych klientów, którzy nie byliby chętni na zakup “przestarzałej” wersji produktu.

Większa świadomość marki

Bardzo często głównym powodem niskiej sprzedaży jest fakt, że ludzie do tej pory nie słyszeli o Twojej firmie. Świadomość marki to klucz do maksymalizacji sprzedaży, a jej zwiększenie może wydawać Ci się trudnym zadaniem, bo co jeszcze możesz zrobić?

Jednym ze sposobów na wzbudzenie zainteresowania klientów Twoimi produktami jest zoptymalizowanie wyglądu Twojej strony już w wynikach wyszukiwania. Integracja ocen z Google może przyczynić się do tego, że Twoja strona wbije się na sam szczyt!

Należy korzystać z wydajnej witryny zbierającej opinie, która rozpowszechnia je po całym Internecie, w tym głównie w wyszukiwarce Google. Dzięki temu potencjalni klienci będą mogli zauważyć Twój produkt już podczas poszukiwania innych – tego rodzaju. To wywoła większą świadomość Twoją firmą i z czasem zachęci do zakupu. Ponadto recenzje od poprzednich klientów budują zaufanie i wpływają na decyzje zakupowe.

Spraw, by klienci sprzedawali Twój produkt za Ciebie

Nikt inny, oprócz Ciebie i Twoich klientów nie wie, jak wspaniałe są Twoje produkty. Chyba, że przekazują rekomendacje np. swoim znajomym, rodzinie i innych użytkownikom!

Dzisiaj wszystko kręci się wokół Internetu, a użytkownicy dzielą się wszelkimi informacjami w mediach społecznościowych. Dodatkowo wiele platform przeglądowych w bezpośredni sposób umożliwia dzielenie się recenzjami w social mediach. To znacznie ułatwia wystawianie opinii w Internecie, a także pozytywnie wpływa na sprzedaż.

Miliony ludzi na Facebooku, Twitterze, Instagramie czy innych platformach tworzy sieć recenzji. Właśnie w ten sposób Twoi klienci zachęcają do zakupów Twoich produktów innych użytkowników. Czy to nie wspaniałe?

Szacuje się, że około 86% konsumentów czyta recenzje lokalnych firm przeglądając właśnie media społecznościowe. Oceny i recenzje na tego typu platformach mogą pokazywać pozytywne wrażenia klientów oraz jak wspaniałe i dobrej jakości są Twoje produkty.

Co więcej, aż 90% konsumentów potwierdziło, że pozytywne recenzje online wpłynęły na decyzje zakupowe! Następnym razem podczas przeglądania Facebooka, Twittera czy innej platformy zwróć uwagę, jaka spora jest liczba osób polecających przeróżne produkty lub usługi różnych firm e-commerce. Twoją również mogą polecać!

Zwiększ widoczność witryny

Koszty reklamy mogą bardzo szybko wzrastać. Szczególnie, gdy robisz wszystko, by wzbić swoją witrynę na sam szczyt widzisz nagły wzrost kosztów, często w niekontrolowanym tempie. Jak temu zaradzić?

Często najlepszym sposobem na walkę ze stale rosnącymi kosztami jest optymalizacja sposobu, w jaki inni Cię wyszukują. Dlatego też każda firma działająca w Internecie wie, jak duże znaczenie mają działania SEO, które sprawiają, że strona może znaleźć się na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania Google.

Możesz jeszcze bardziej ulepszyć SEO korzystając z treści generowanych przez użytkowników, publikowanych w wyszukiwarce. Użytkownicy chętniej klikają w link, obok którego znajdują się słynne gwiazdki, co zwiększa liczbę konwersji. Pozwoli Ci to obniżyć koszty reklamy, jednocześnie zwiększając widoczność i wskakując na wyższe pozycje w wyszukiwarce!

Warto znaleźć firmę taką jak Zaufane.pl, która integruje swoje interfejsy API bezpośrednio z produktami Google, aby Twoje produkty stały się bardziej zauważalne dla konsumentów. Zwiększenie liczby klientów docierających do Twojej witryny z wyszukiwarek może poprawić skuteczność reklam przy jednoczesnym obniżeniu kosztów.

Zbuduj zaufanie klientów wobec marki

Budowanie zaufania wobec marki często bywa trudne, szczególnie w początkowym etapie rozwoju firmy. Natomiast recenzje to doskonały sposób na zwiększenie współczynnika konwersji i zbudowanie zaufania klientów! W jaki sposób to działa?

Wystawione już opinie w Internecie stanowią podstawę zaufania, ponieważ nowi, potencjalni klienci widzą, że pewne grono jest zadowolone z produktów lub usług, więc prawdopodobnie te produkty będą również odpowiadały ich oczekiwaniom. Często też zdarza się, że produkt jakiejś topowej marki został wyróżniony, a klienci i tak podczas zakupu sugerują się opiniami innych, a nie samą nagrodą.

Bez względu na rodzaj produktów, jakie sprzedaje Twoja firma recenzje klientów mają kluczowe znaczenie przy utrzymaniu biznesu. Firmy takie jak nasza pomagają budować lojalność i świadomość marki, prowadząc do obniżenia kosztów i ulepszonych strategii marketingowych.

Jeśli jeszcze nie wprowadziłeś możliwości wystawiania opinii – nie czekaj! To jeden z najlepszych sposobów na zwiększenie liczby konwersji i zbudowanie zaufania.

3 rzeczy, o których musisz pamiętać rozwijając sprzedaż na Allegro

Dobra i rentowna sprzedaż na Allegro marzy się każdemu, kto działa w e-commerce, nie każdy jednak ma na nią sprawdzony sposób. Sprawa nie jest prosta, bo nie wystarczy wyłącznie dobra oferta i budżet na reklamy Allegro Ads. Co więc robić? O porady, jak skalować biznes na tym marketplace zapytaliśmy ekspertów. Zobacz, co radzi agencja Allegro Ads Pirk Spark.

Prezentacja opinii za pomocą widgetów - czyli jak przyciągnąć uwagę klienta?

Opinie klientów to jeden z kluczowych czynników wpływających na decyzje zakupowe, dlatego ich odpowiednia prezentacja na stronie internetowej ma ogromne znaczenie. Widgety to narzędzia, które pozwalają wyeksponować recenzje w sposób przyciągający uwagę użytkowników. W artykule omówimy, czym są widgety, gdzie najlepiej je umieścić oraz jak mogą zwiększyć zaufanie i zachęcić klientów do zakupu, korzystając z przykładu widgetów Zaufane.pl.

Jak pytać klientów o opinie? Poznaj tajniki sprawdzonej ankiety na przykładzie firmy DAAG!

Pozyskiwanie opinii od klientów to kluczowy element budowania wizerunku. Jednak by uzyskać wartościowe informacje, warto wiedzieć, jak skutecznie formułować pytania i jakie metody pozyskiwania opinii wybrać. W tym artykule dowiesz się, jak przygotować sprawdzoną ankietę na przykładzie firmy DAAG, która z sukcesem gromadzi recenzje na temat swoich produktów i usług.

Google Ads dla mobilnych aplikacji: Strategie promocji oraz działanie!

Kampanie promujące aplikacje w Google Ads – jak to działa i jakie strategie określania stawek wyróżniamy? Kompleksowy poradnik!

Odkryj nowe możliwości: Raport „Cross-border z Polski”

Raport „Cross-border z Polski” to opracowanie, które każdy przedsiębiorca myślący o ekspansji powinien mieć na swoim radarze. Przygotowany przez zespół IdoSell we współpracy z wiodącymi ekspertami branżowymi - związanymi z projektem GOinternational, stanowi źródło wiedzy dla każdego, kto pragnie zrozumieć i wykorzystać potencjał e-handlu transgranicznego. Sprawdź, czego możesz się dowiedziedzieć z raportu!

Marketing opinii na Back to School: zwiększ sprzedaż dzięki recenzjom

Sezon Back to School to kluczowy czas zakupów dla rodziców poszukujących najlepszych produktów dla dzieci. Recenzje i opinie klientów odgrywają istotną rolę w podejmowaniu decyzji zakupowych i mogą znacząco wpłynąć na sprzedaż. W artykule przedstawimy, jak skutecznie wykorzystać recenzje w strategii marketingowej, aby zwiększyć zaufanie i przyciągnąć klientów. Poznaj strategie zbierania i stosowania opinii, które pomogą w osiągnięciu sukcesu w tym intensywnym okresie.

Najważniejsze wydarzenia e-commerce w III/ IV kwartale 2024 roku

Jesień 2024 roku przynosi wiele istotnych wydarzeń w branży e-commerce. Specjalistyczne konferencje, targi, eventy, każde z nich oferuje unikalne możliwości dla różnych segmentów rynku. Poniżej prezentujemy kluczowe eventy, które mogą wpłynąć na rozwój Twojej firmy i kariery w przemyśle e-commerce.

Porozmawiaj z nami, aby dowiedzieć się jak

Zaufane.pl poprawi Twoje wskaźniki marketingowe i sprzedażowe.

Umów spotkanie