BLOG
Zmiany w systemie reklamowym na Facebooku w pierwszym kwartale 2022 - jakich branż dotyczą i czym skutkują?
Portale społecznościowe podlegają ciągłym zmianom. Jest to związane z chęcią wyprzedzenia konkurencji, rosnącymi oczekiwaniami użytkowników, ale także rozwojem technologii, dającym możliwości wprowadzania nowych opcji. Marketingowcy, prowadzący działania w obszarze social mediów i PPC, muszą więc za tymi zmianami nadążać.
W PromoTraffic zawsze trzymamy rękę na pulsie i dziś pod lupę weźmiemy kolejne zmiany w jednej z czołowych aplikacji social mediowych. Facebookowy gigant, teraz pod nazwą Meta, od początku 2022 wprowadził już kilka istotnych aktualizacji w systemie reklamowym Facebook Ads. Przyjrzyjmy się bliżej tym nowościom.
Nowe cele kampanii reklamowych
Pierwszym wartym uwagi aspektem są nowe cele kampanii reklamowych, a dokładnie zmniejszenie ich ilości z 11 do 6-ciu. Cele kampanii, które są aktywne obecnie to: rozpoznawalność, ruch, aktywność, kontakty, promocja aplikacji i sprzedaż. Wcześniej cele były podzielone na 3 grupy: świadomość, działanie, konwersje, a te z kolei na podgrupy, którymi doprecyzowaliśmy kampanie.
Uproszczenie panelu i ilości opcji ma ułatwić dopasowanie celu kampanii do potrzeb biznesowych. W 10 przypadkach na 11 stare cele zawierają się w 6 nowych kategoriach. Można je odszukać po najechaniu kursorem myszy na poszczególne typy, tak jak na screenie poniżej. Nowy układ ze zmniejszoną ilością celi kampanii jest, póki co dostępny na wybranych kontach reklamowych, z czasem jednak zostanie wdrożony we wszystkich branżach. Zmiana ta ułatwia ustawienie kampanii, zwłaszcza początkującym reklamodawcom i przy okazji pokazuje, jakie typy celów były najczęściej stosowane przez reklamodawców.
Kategorie tematyczne publikowanych reklam
Kolejnym elementem zmian w systemie reklamowym Facebooka zostały objęte kategorie tematyczne publikowanych reklam. Facebook wyznaczył kilka szczególnych kategorii, których opcje targetowania zostały mocno zawężone. Należą do nich:
- kredyty - czyli reklamy informujące i zachęcające do wzięcia różnego typu kredytu, jak również promocja marek kart kredytowych,
- nieruchomości - czyli reklamy informujące i zachęcające do kupna nieruchomości/ubezpieczenia nieruchomości oraz pokrewnych usług. Ograniczeniem nie są objęte kampanie stricte informujące konsumentów o ich prawach i obowiązkach w zakresie prawa.
- zatrudnienie - czyli wszystkie promowane treści związane z zatrudnieniem, ofertami pracy. W związku z tym ograniczeniami zostały objęte reklamy marek rekrutacyjnych oraz portali pracy.
- kwestie społeczne, wybory, polityka - czyli promowanie wszelkich treści politycznych, związanych z wyborami, politykami, inicjatyw związanych z wyborami i referendami. Jak również tematy społecznie kontrowersyjne i szeroko omawiane.
Chcesz się dowiedzieć więcej? Kliknij: TUTAJ.
Jak obecnie wygląda tworzenie reklam dla wyżej wymienionych kategorii?
W kampaniach, które zostały utworzone do grudnia 2021 obowiązują jeszcze precyzyjne targetowania — niemniej te zestawy reklam mogą być automatycznie wstrzymywane przez system. Szczególnie gdy zostają wprowadzane istotne zmiany w zestawie reklamowym i samej reklamie. Od początku roku 2022 na fanpagach powiązanych ze szczególnymi kategoriami zmienił się sposób tworzenia kampanii. Pierwszą różnicą, jaką napotkamy, tworząc kampanię, będzie prośba o określenie kategorii, w jakiej tworzymy reklamę.
Kolejne różnice napotykamy przy określaniu grupy odbiorców. Chcąc ustawić lokalizację z wykorzystaniem adresu lub pinezki możemy to zrobić tylko z zaznaczeniem min. 15 km promienia. Wcześniej promień był dużo mniejszy, gdyż zaczynał się już od 2 km. Idąc dalej, zarówno wiek, jak i płeć odbiorców nie podlega żadnym dookreśleniom. Automatycznie zostaje narzucony wiek 18-65+ oraz kierowanie do obu płci w tym samym zestawie reklam.
Tym samym reklamy są kierowane do bardzo szerokiego grona osób. Również szczegółowe opcje targetowania zostały mocno ograniczone pod kątem zainteresowań. Targetując zestaw do odbiorców cały czas mamy dostęp do tworzenia grup niestandardowych odbiorców, niemniej można je tworzyć jedynie podczas tworzenia kampanii oraz wyłącznie w menedżerze reklam. Co więcej, po jej utworzeniu zostaną narzucone odgórne ograniczenia.
Szczegółowe opcje targetowania grup odbiorców
Trzecią wartą uwagi zmianą jest kwestia wykluczenia szczegółowego targetowania w środowisku reklamowym Facebooka. Od stycznia 2022 wstrzymano precyzyjne targetowania dla profili, które są dedykowane inicjatywom, organizacjom bądź też powiązane z osobami politycznymi i opierają się na tematyce takiej jak: zdrowie, rasa, pochodzenie etniczne, przynależność polityczna, religia lub orientacja seksualna. Targetowania te zostały wykluczone z kilku powodów: nie były powszechnie stosowane, były zbyt szczegółowe, pokrywały się z innymi tematami albo też należały do kategorii wrażliwych. W efekcie tych zmian zestawy reklam posiadające wykluczone targetowania odbiorców po 17 marca 2022 będą sukcesywnie wstrzymywane lub też już zostały zawieszone. Jak zatem targetować reklamy dla wyszczególnionych typach profili Facebookowych po tych zmianach? Mamy kilka możliwości:
-
wykorzystać automatyczne, szerokie targetowanie, które tak jak wyżej napisałam, nie podlega dookreśleniom - obejmuje ono wiek, płeć i lokalizację. W efekcie całkowicie polegamy na systemie wyświetlania (nie ma jednak możliwości targetowania reklam jedynie na określoną grupę wiekową/płeć),
-
możemy korzystać z grup niestandardowych (czyli grupy w oparciu o listy klientów, ruch w witrynie, aktywność na Facebooku) oraz grup podobnych odbiorców na podstawie już istniejące grupy,
-
są do dyspozycji rozszerzenia grup podobnych odbiorców - są stosowane automatycznie przez system Facebooka w kampaniach pod konwersję i w momencie użycia grupy podobnych odbiorców,
-
oraz rozszerzenia targetowania - to wyjście poza ustalone targetowanie uaktywnia się, gdy system Facebooka widzi szanse na pozyskanie wartościowych odbiorców do kampanii.
Więcej szczegółowych wiadomości znajdziesz: TUTAJ.
Omówione zmiany w systemie tworzenia reklam w środowisku Facebooka w pierwszym kwartale 2022, zapowiadają, że jeszcze wiele może się wydarzyć w kolejnych miesiącach tego roku. Ten ruch jest swoistą odpowiedzią social mediowego giganta na tendencje reklamodawców oraz wyciągnięcie pomocnej dłoni w celu ułatwienia im tworzenia kampanii reklamowych. Z drugiej strony to wpisanie się w nurt dyskusji społecznej w kwestiach przeciwdziałania dyskryminacji. Jakie zmiany przyniosą kolejne miesiące? Przekonamy się już wkrótce!
Jak zadbać o wizytówkę Google w branży HoReCa?
Branża HoReCa opiera się na bliskim kontakcie z klientem oraz budowaniu zaufania. Jednym z kluczowych narzędzi wspierających widoczność i wiarygodność firm jest wizytówka Google Moja Firma (Google My Business). Pozwala ona nie tylko na promowanie działalności, ale także na bezpośrednią interakcję z klientami. W tym artykule dowiesz się, jak skutecznie zarządzać wizytówką Google w branży HoReCa i jak maksymalnie wykorzystać jej potencjał.
Jak pozyskiwać opinie w branży HoReCa?
Zbieranie opinii w branży HoReCa (hotele, restauracje, catering) ma istotną wartość w budowaniu zaufania klientów. Opinie gości pozwalają dostosować ofertę do ich oczekiwań i przyciągnąć nowych odwiedzających. W artykule przedstawiamy sprawdzone metody pozyskiwania opinii i podpowiadamy, jak wybrać najlepszy moment na zbieranie opinii.
Certyfikat niezależności opinii: Jak zbudować zaufanie dzięki autentycznym recenzjom?
Autentyczne opinie klientów są kluczowe w budowaniu zaufania do marki. Certyfikat niezależności opinii to narzędzie, które podkreśla transparentność i wiarygodność recenzji. Dowiedz się, jak wdrożenie tego certyfikatu może pomóc firmie w zdobyciu zaufania konsumentów.
3 rzeczy, o których musisz pamiętać rozwijając sprzedaż na Allegro
Dobra i rentowna sprzedaż na Allegro marzy się każdemu, kto działa w e-commerce, nie każdy jednak ma na nią sprawdzony sposób. Sprawa nie jest prosta, bo nie wystarczy wyłącznie dobra oferta i budżet na reklamy Allegro Ads. Co więc robić? O porady, jak skalować biznes na tym marketplace zapytaliśmy ekspertów. Zobacz, co radzi agencja Allegro Ads Pirk Spark.
Prezentacja opinii za pomocą widgetów - czyli jak przyciągnąć uwagę klienta?
Opinie klientów to jeden z kluczowych czynników wpływających na decyzje zakupowe, dlatego ich odpowiednia prezentacja na stronie internetowej ma ogromne znaczenie. Widgety to narzędzia, które pozwalają wyeksponować recenzje w sposób przyciągający uwagę użytkowników. W artykule omówimy, czym są widgety, gdzie najlepiej je umieścić oraz jak mogą zwiększyć zaufanie i zachęcić klientów do zakupu, korzystając z przykładu widgetów Zaufane.pl.
Jak pytać klientów o opinie? Poznaj tajniki sprawdzonej ankiety na przykładzie firmy DAAG!
Pozyskiwanie opinii od klientów to kluczowy element budowania wizerunku. Jednak by uzyskać wartościowe informacje, warto wiedzieć, jak skutecznie formułować pytania i jakie metody pozyskiwania opinii wybrać. W tym artykule dowiesz się, jak przygotować sprawdzoną ankietę na przykładzie firmy DAAG, która z sukcesem gromadzi recenzje na temat swoich produktów i usług.
Google Ads dla mobilnych aplikacji: Strategie promocji oraz działanie!
Kampanie promujące aplikacje w Google Ads – jak to działa i jakie strategie określania stawek wyróżniamy? Kompleksowy poradnik!