BLOG
3 rzeczy, o których musisz pamiętać rozwijając sprzedaż na Allegro

Dobra i rentowna sprzedaż na Allegro marzy się każdemu, kto działa w e-commerce, nie każdy jednak ma na nią sprawdzony sposób. Sprawa nie jest prosta, bo nie wystarczy wyłącznie dobra oferta i budżet na reklamy Allegro Ads. Co więc robić? O porady, jak skalować biznes na tym marketplace zapytaliśmy ekspertów. Zobacz, co radzi agencja Allegro Ads Pirk Spark.
Sprzedaż na Allegro należy rozwijać pod zysk
Najważniejszą kwestią na start jest przemyślenie strategii budżetowej i obranie konkretnych, liczbowych celów na kolejne miesiące. Analizując, jak radziła sobie Twoja sprzedaż na Allegro w minionych miesiącach, zyskasz możliwość stworzenia trafnej estymacji wyników.
Musisz wiedzieć, jaki masz czysty zysk z Allegro (już po odliczeniu kosztów własnych zakupu towaru, kosztów na reklamę Allegro Ads, prowizji do Allegro itd.). W takiej analizie sprzedaży na Allegro i optymalizacji zysku z każdego wystawionego produktu wspomoże Cię narzędzie AlleSpark. Za darmo możesz w nim podejrzeć rentowność swojej działalności w każdej kategorii oraz opłacalność pojedynczej oferty, aby na tej podstawie decydować, gdzie zwiększyć wydatki na reklamę, a gdzie zmniejszyć.
Jak radzi agencja Pirk Spark, która pomaga firmom na Allegro poprawiać rentowność sprzedaży, kluczowym jest przestać patrzeć wyłącznie na takie parametry marketingowe jak zwrot z inwestycji oraz przychód. Po pierwsze reklamy napędzają ruch użytkowników na cały sklep Allegro, pomagając zwiększyć sprzedaż organiczną (niepromowaną) oraz pozycję na listingu produktów Allegro (odpowiada za to trafność, która jest algorytmem pozycjonowania na marketplace Allegro). Inwestycja w promocję przekłada się zatem na rozkręcenie sprzedaży również po okresie trwania danej kampanii reklamowej.
Żeby mieć jasny wgląd, co się opłaca, a co nie, trzeba patrzeć na stosunek K/P (kosztów do przychodów) oraz czysty zysk z Allegro (przychód - wszystkie koszty z Allegro i własne). Produkty posiadają bowiem rozmaite marże – to, że w oficjalnym panelu Allegro ich nie widzisz (serwis nie pozwala wgrać cen zakupowych), sprawia, że nie znasz prawdziwej opłacalności sprzedawanych produktów.
Allegro Ads są konieczne, ale trzeba też pilnować swojego pozycjonowania na Allegro
Bez reklam sponsorowanych na takim marketplace jak Allegro raczej się nie obędzie, jeżeli chcesz sprzedawać naprawdę dużo i napędzać swoje bestsellerowe produkty. To jednak tylko część tego, w co należy inwestować. Bardzo istotną kwestią jest parametr trafności Allegro Twoich ofert – to on sprawia, że znajdują się one wysoko, np. na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Co ważne, uzyskanie dobrych pozycji nie wiąże się z dodatkowymi kosztami. Allegro samo typuje aukcje jako top oferty, pod warunkiem, że spełniają określone warunki.
Wskaźnik trafności na Allegro zależy od ogromu czynników. Te są najważniejsze:
- prawidłowy tytuł oferty (zgodny z regulaminem portalu),
- zgodność z regulaminem miniaturki (pierwszego zdjęcia w ofercie),
- uzupełnienie parametrów w odpowiedni sposób,
- cena oferty,
- średnia ocena tego, czy produkt jest zgodny z opisem,
- czas, w którym odpowiadasz na pytania klientów,
- średnia ocena jakości obsługi i status Super Sprzedawcy,
- uzupełnianie w odpowiednim czasie numerów przesyłek.
3 podpowiedzi Pirk Spark jak budować trafność na Allegro
Budowa odpowiedniej trafności (takiej, dzięki której Twoje oferty będą wysoko wyświetlać się na listingu w domyślnym wyszukiwaniu) może zająć sporo czasu. Aby nieco ułatwić Ci zadanie, poprosiliśmy o wskazówki ekspertów z Pirk Spark. Oto one:
- Popraw tytuły i miniaturki swoich ofert. Wyeliminuj z nich nieregulaminowości oraz dołóż wszelkich starań, aby były atrakcyjne. Przykładowo, jeśli sprzedajesz kilka produktów w ramach jednej oferty, ukaż je wszystkie na miniaturce. W ten sposób nie złamiesz regulaminu serwisu, a jednocześnie wyróżnisz się na listingu.
- Uzupełnij parametry oferty. W ten sposób nie tylko zwiększysz trafność, ale także ułatwisz wyszukiwanie towaru osobom, które bardziej niż z wyszukiwarki produktowej wolą korzystać z parametrów.
- Odpowiadaj na pytania i dyskusje użytkowników Allegro tak szybko, jak to tylko możliwe. Jeśli masz z tym problemy, możesz skorzystać z autorespondera, czyli narzędzia, które udziela automatycznych odpowiedzi klientom. Znajdziesz go, chociażby, na stronie AlleSparka.
Pozytywne opinie Twoich Klientów wspierają i konwersję zakupu, i rentowność
Na pewno wiesz, że na Allegro panuje spora konkurencja. Wielu sprzedających oferuje podobne produkty – w dodatku w podobnych cenach. W takiej sytuacji kluczowe są zarówno pozycje aukcji na listingu, jak i wizerunek. Użytkownicy Allegro skrupulatnie sprawdzają danego sprzedawcę, zanim coś u niego kupią. W tym celu zapoznają się z informacjami z zakładki O sprzedającym oraz opiniami innych klientów. Jeśli jako sklep będziesz mieć dużo negatywnych ocen (i tym samym, Twoja jakość sprzedaży będzie niska), odczujesz to na swojej sprzedaży. Klienci bowiem będą kupować u Twoich rywali, nawet jeśli wydadzą na to więcej, ponieważ w ten sposób zyskają pewność poprawnego zrealizowania zakupu.
Aby zbudować wysoką jakość sprzedaży i, dzięki temu, zyskać wyróżniający tytuł Super Sprzedawcy, zadbaj o pozyskanie pozytywnych opinii od klientów. Najprościej zwiększyć średnią ocenę swojego sklepu poprzez wyeliminowanie z opisów aukcji wszelkich nieprawdziwych oraz mogących wprowadzać w błąd informacji. Opis i zdjęcia powinny ukazywać zalety produktu, a nie przedstawiać go w fałszywym świetle! Jeśli skrupulatnie opiszesz swój produkt, będziesz otrzymywać więcej punktów za zgodność z opisem, co w krótkim czasie pomoże Ci poprawić swój wizerunek, a być może również zyskać odznakę Super Sprzedawcy.
Jak przenieść wizytówkę Google pod nowy adres?
Zmiana adresu firmy to zawsze spore wyzwanie. Oprócz logistyki przeprowadzki i poinformowania klientów, konieczne jest też zaktualizowanie wizytówki Google. To kluczowe, bo wizytówka jest jednym z głównych źródeł informacji o Twoim sklepie dla nowych klientów – decyduje o tym, czy znajdą Cię w mapach, wyszukiwarce czy trafią do starej lokalizacji. W tym artykule pokazuję krok po kroku, jak przenieść wizytówkę Google pod nowy adres i na co zwrócić szczególną uwagę.
Jak rozpoznać fałszywe recenzje online?
Miliony ludzi na całym świecie zaufało opiniom w sieci. Badania wykazują, że ponad 90% konsumentów sprawdza recenzje przed dokonaniem zakupu, z czego aż 76% osób wierzy w to, co przeczytają, mimo że są to opinie od zupełnie obcych ludzi.
Kupowanie opinii w Internecie – fałszywe recenzje są karane!
Zakup opinii może wydawać się szybkim sposobem na poprawę wizerunku sklepu i zdobywanie pozytywnych opinii od potencjalnych klientów, ale w praktyce to jedna z najbardziej ryzykownych i kosztownych decyzji, jakie może podjąć przedsiębiorca.
Dlaczego Google zmienia zdjęcie profilowe na wizytówce firmy?
Wizytówka w wyszukiwarce i Mapach Google często stanowi pierwszy kontakt potencjalnego klienta z Twoją marką. Dlatego każdy szczegół – od nazwy, godzin otwarcia aż po zdjęcia – wpływa na to, jak jesteś postrzegany. Jednym z częstych zaskoczeń dla właścicieli biznesów jest sytuacja, gdy Google zmienia lub podmienia zdjęcie profilowe firmy. Dlaczego tak się dzieje i co można z tym zrobić?
Ile kosztuje wizytówka Google?
Masz sklep w sieci? Wchodzisz w branżę e-commerce? Prowadzisz biznes lokalny? Pragniesz dotrzeć do jak największej liczby potencjalnych klientów, z twojego regionu? Wizytówka Google pozwoli zaistnieć twojej marce w sieci. Wizytówka Google jest dzisiaj jednym z podstawowych narzędzi marketingowych. Ile kosztuje wizytówka w Google? Co zrobić, aby wizytówka naszego przedsiębiorstwa była lepiej widoczna w Internecie? Na te pytania odpowiadamy w poniższym artykule. Zapraszamy do lektury.
Wizytówka Google Moja Firma – co to jest i jak ją uruchomić?
Cześć! W dzisiejszym blogu: Wizytówka Google Moja Firma - bezpłatne narzędzie, które umożliwia właścicielom sklepów internetowych tworzenie, zarządzanie i optymalizację profilu marki w Google. Jej głównym zadaniem jest pomoc w przyciągnięciu nowych klientów z wyszukiwarki i map. Zawiera m.in. nazwę firmy, godziny otwarcia, adres, dane kontaktowe oraz bardzo cenne źródło informacji dla potencjalnych klientów - opinie o firmie.
6 kluczowych aspektów skutecznej logistyki do Rumunii
Wejście na rynek rumuński to nie tylko kwestia atrakcyjnej oferty produktowej. To również logistyka, która staje się fundamentem doświadczenia zakupowego. Jak ją zaplanować, aby sprostać oczekiwaniom wymagających klientów? Oto sześć kluczowych obszarów, które decydują o sukcesie sprzedaży w Rumunii.