BLOG

Kampanie na Black Friday - 5 przykładów skutecznego marketingu

Sebastian Horoszko

Sebastian Horoszko

październik 2021
Kampanie na Black Friday - 5 przykładów skutecznego marketingu

Kreatywne kampanie Black Friday

Kampanie marketingowe w e-commerce to jedno z najlepszych działań, które pozwala skutecznie wyróżnić biznes na tle konkurencji. Jest to szczególnie ważne w okresie nadchodzących peeków sprzedażowych, do których należy Black Friday. Kreatywne kampanie reklamowe na Czarny Piątek muszą być bardzo dobrze i dokładnie przemyślane. Aby Cię zainspirować na Black Friday 2021 przedstawiam 5 przykładów, które spotkały się z szerokim zainteresowaniem użytkowników. Pomogę Ci wkroczyć na odpowiednią drogę kampanii marketingowej na Czarny Piątek i zwiększyć sprzedaż w Twoim sklepie internetowym.

Wielkie promocje w Media Expert jeszcze przed Black Friday

Doskonałym przykładem marki, która kreatywne promocje przygotowuje jeszcze przed rozpoczęciem Black Friday jest Media Expert. W tym roku już pod koniec października sklep ogłosił Black Weeks - najlepsze oferty z rabatami do -80%. Dzięki takiej kampanii marketingowej marka zyska rzesze klientów, którzy aż miesiąc wcześniej będą robić zakupy w promocyjnych cenach.

Ten rodzaj reklamy w szczególny sposób przyciąga konsumentów z dwóch grup:

  • jedni obawiają się, że najlepszy asortyment będzie wyprzedany jeszcze przed Black Friady,
  • drudzy z niecierpliwością wypatrują znacznie większych promocji na Czarny Piątek.

Jedno jest pewne - ta kampania marketingowa na Black Friday stawia swoich odbiorców w pełnej gotowości. Każdy z nich niemal z miejsca jest w stanie ruszyć na swoje największe zakupy.

Zakupy na Black Friday rozłożone na raty - sposób drogerii internetowej Sephora

Black Friday to święto wszystkich miłośników zakupów i łowców cenowych. Do największych należą kobiety, co w ubiegłym roku sprytnie wykorzystała marka Sephora, proponując swoim klientkom zakupy w drogerii internetowej z rozłożeniem na raty 0%! Dzięki wprowadzonej usłudze PayPo mogły one zaopatrzyć się w ekskluzywne prezenty na Gwiazdkę bez obciążania swojego portfela!


Taka kampania na Black Friday przyciąga i skutecznie kusi. Widząc świetną okazję na zakup ulubionych perfum w promocyjnej cenie, która kończy się niebawem, każdy użytkownik może sobie pozwolić na ich posiadanie już teraz. Spłata tylko 4 rat, bez żadnych dodatkowych opłat jest dodatkową zachętą i impulsem do zwiększenia koszyka. Gwarantujemy Ci, że w każdej branży klienci mogą sobie pozwolić na nadprogramowe zakupy. Szczególnie w czasie promocyjnego Black Friday!

Black Friday marketing według Lunass

Zbliżający się Czarny Piątek to także doskonała okazja do zorganizowania konkursu. Dzięki takiej akcji promocyjnej zainteresujesz potencjalnych klientów swoją ofertą i zwiększysz ruch organiczny na Twoim sklepie internetowym. Sam konkurs nie musi być bardzo skomplikowany. Z tym zadaniem świetnie poradziła sobie marka Lunass. Aby wygrać ich ekskluzywne świeczki wystarczy:

  • obserwować profil na Instagramie,
  • zaprosić do zabawy trójkę znajomych,
  • lub zrobić zakupy internetowe na ich oficjalnym sklepie.

Zwycięzca zostanie ogłoszony oczywiście na Black Friday!


To bardzo kreatywna kampania marketingowa e-commerce na Czarny Piątek. Zachęca użytkowników do interakcji, poprawia statystyki w social mediach, a co najważniejsze zwiększa sprzedaż! Jedne, nawet niewielkie zakupy mogą doprowadzić przecież do wygranej.

Przypominajka na Black Friday od Proshop

Czarny Piątek to również świetna okazja do wykorzystania e-mail marketingu - nie tylko bazy, którą już posiadasz, ale do powiększenia jej! Zadanie newslettera w kampanii na Black Friday polega na zachęceniu użytkowników do zrobienia zakupów właśnie u Ciebie. Znakomicie poradziła sobie z tym platforma Proshop. Już teraz możesz zapisać się do ich newslettera, który jest pewnego rodzaju ‘przypominajką’. Równo z wybiciem północy na Black Friday 2021 otrzymasz na maila najlepsze oferty od Proshop. Bez zbędnego zagłębiania się w zakamarki Internetu.


Tak przygotowana kampania na Black Friday ma ułatwić potencjalnym klientom dotarcie do największych promocji prosto ze skrzynki mailowej. Tylko jedno kliknięcie dzieli ich od przejścia na Twój sklep internetowy, które zakończy się zakupami. Pomyśl o tym przygotowując swój e-commerce na Czarny Piątek!

 

Wielkie odliczanie z Flügger farby

Black Friday tuż, tuż! Już czas wzbudzić wśród odbiorców zainteresowanie tym dniem. Nic tak skutecznie nie pomaga jak wielkie odliczanie, np. w postaci cyklicznych postów w social mediach. Podczas ubiegłego Black Friday z takim odliczaniem świetnie poradziła sobe marka Flügger. W skuteczny sposób zachęciła klientów do zakupu próbek kolorów, aby na Black Friday zaopatrzyli się oni w wybrany wcześniej odcień. Oczywiście w promocyjnej cenie! W ten sposób klienci wyczekiwali rabatów na Czarny Piątek tak, jak czeka się na coś ważnego. Na plus podziałało także ograniczenie czasowe - to działanie jeszcze bardziej podkręciło zakupową atmosferę.

 

Taki rodzaj kampanii jest niezwykle skuteczny. Budowanie napięcia wśród swoich odbiorców poprzez kanały social media zawsze zachęca. Pamiętaj, aby hasła, kolorystyka i grafiki były spójne z Twoim sklepem internetowym. Niech również świadomość Twojej marki zostanie zwiększona.

Kreatywne kampanie na Black Friday zachęcają nie tylko do zakupów

Black Friday to święto zakupów i sklepów internetowych, podczas którego obowiązkowo trzeba przeprowadzić kampanię marketingową. Dzięki niej możesz spodziewać się zysków nie tylko na koncie. Czarny Piątek i zwiększona ilość zakupów jest doskonałym sposobem na zdobycie autentycznych i pozytywnych opinii. Warto usprawnić ten proces z Zaufane.pl, aby żadna z nich nie przeszła Ci obok nosa. Wykorzystaj do tego swoją kampanię reklamową na Black Friday!

Razem na rzecz zrównoważonego rozwoju, czyli partnerstwo Zaufane.pl i Posadzimy.pl

Budowanie zaufania wobec marki stało się kluczowym elementem sukcesu. Jednym z najskuteczniejszych narzędzi w tym procesie są autentyczne opinie klientów, które pełnią rolę społecznego dowodu słuszności. W kontekście coraz większego znaczenia zrównoważonego rozwoju, social proof nabiera dodatkowego wymiaru, pozwalając firmom nie tylko na zwiększenie sprzedaży, ale także na działania na rzecz zrównoważonego rozwoju, zaangażowanie klientów w ESG.

Jak zdobyć opinie o moim sklepie stacjonarnym?

Opinie klientów odgrywają ważną rolę w budowaniu reputacji sklepu oraz przyciąganiu nowych klientów. Pozytywne recenzje mogą znacznie zwiększyć zaufanie do Twojego sklepu i wpłynąć na decyzje zakupowe potencjalnych klientów. Poniżej przedstawiamy kilka skutecznych sposobów na zdobycie opinii o Twoim sklepie stacjonarnym.

5 Kluczowych kroków do budowania wiarygodności marki w e-commerce

Budowanie wiarygodności marki jest kluczowe dla sukcesu każdej firmy. Klienci mają dostęp do nieograniczonej liczby opcji, dlatego zaufanie może być decydującym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji zakupowych. W tym artykule przedstawiamy pięć kluczowych kroków, które pomogą firmom zadbać o wizerunek, w tym poprzez zbieranie i publikowanie opinii.

Nowe trendy w marketingu użytkowników: budowanie pozytywnego wizerunku marki poprzez opinie klientów

Wśród trendów w marketingu warto zwrócić uwagę na rolę opinii klientów w kształtowaniu wizerunku marki. Zmieniające się preferencje konsumentów i rozwój technologii cyfrowych wymusiły na firmach przyjęcie nowych strategii, które pozwalają lepiej zrozumieć i wykorzystać głos klientów w procesie budowania marki. W tym artykule przyjrzymy się najnowszym trendom w marketingu użytkowników, ze szczególnym uwzględnieniem technik, takich jak marketing szeptany i strategie influencerów.

Jak założyć sklep internetowy krok po kroku?

Prowadzenie własnego sklepu internetowego może być atrakcyjną perspektywą dla wielu przedsiębiorców, z uwagi na dynamiczny rozwój e-commerce oraz rosnące zapotrzebowanie na zakupy online. Jednak dobór właściwej platformy to tylko część wyzwania, z jakim musi zmierzyć się osoba zakładająca swoją pierwszą stronę internetową. Poniżej przedstawiamy przewodnik krok po kroku jakie czynniki warto rozważyć.

Pozyskiwanie, analiza i publikacja opinii online. O co pytają klienci Zaufane.pl?

Recenzje stają się kluczowym kryterium przy podejmowaniu decyzji zakupowych. Jednak pozyskiwanie, analiza i publikacja opinii online stanowi wyzwanie dla wielu właścicieli sklepów internetowych. Zaufane.pl stanowi integralne rozwiązanie, które pomaga firmom B2B i B2C w budowaniu solidnej reputacji poprzez skuteczny marketing opinii. Poznaj odpowiedzi na najbardziej nurtujące pytania dotyczące całego procesu gromadzenia feedbacku za pomocą dedykowanego narzędzia.

Strategie pozyskiwania opinii: metody online i offline.

Opinie klientów są kluczowe dla sukcesu każdej firmy. Dlatego właśnie firma powinna zadbać o pozyskiwanie recenzji. Sprawdź jakie są metody online i offline, by zbudować silny social proof.

Porozmawiaj z nami, aby dowiedzieć się jak

Zaufane.pl poprawi Twoje wskaźniki marketingowe i sprzedażowe.

Umów spotkanie