BLOG
Kampanie na Black Friday - 5 przykładów skutecznego marketingu

- Kreatywne kampanie Black Friday
- Wielkie promocje w Media Expert jeszcze przed Black Friday
- Zakupy na Black Friday rozłożone na raty - sposób drogerii internetowej Sephora
- Black Friday marketing według Lunass
- Przypominajka na Black Friday od Proshop
- Wielkie odliczanie z Flügger farby
- Kreatywne kampanie na Black Friday zachęcają nie tylko do zakupów
Kreatywne kampanie Black Friday
Kampanie marketingowe w e-commerce to jedno z najlepszych działań, które pozwala skutecznie wyróżnić biznes na tle konkurencji. Jest to szczególnie ważne w okresie nadchodzących peeków sprzedażowych, do których należy Black Friday. Kreatywne kampanie reklamowe na Czarny Piątek muszą być bardzo dobrze i dokładnie przemyślane. Aby Cię zainspirować na Black Friday 2021 przedstawiam 5 przykładów, które spotkały się z szerokim zainteresowaniem użytkowników. Pomogę Ci wkroczyć na odpowiednią drogę kampanii marketingowej na Czarny Piątek i zwiększyć sprzedaż w Twoim sklepie internetowym.
Wielkie promocje w Media Expert jeszcze przed Black Friday
Doskonałym przykładem marki, która kreatywne promocje przygotowuje jeszcze przed rozpoczęciem Black Friday jest Media Expert. W tym roku już pod koniec października sklep ogłosił Black Weeks - najlepsze oferty z rabatami do -80%. Dzięki takiej kampanii marketingowej marka zyska rzesze klientów, którzy aż miesiąc wcześniej będą robić zakupy w promocyjnych cenach.
Ten rodzaj reklamy w szczególny sposób przyciąga konsumentów z dwóch grup:
- jedni obawiają się, że najlepszy asortyment będzie wyprzedany jeszcze przed Black Friady,
- drudzy z niecierpliwością wypatrują znacznie większych promocji na Czarny Piątek.
Jedno jest pewne - ta kampania marketingowa na Black Friday stawia swoich odbiorców w pełnej gotowości. Każdy z nich niemal z miejsca jest w stanie ruszyć na swoje największe zakupy.
Zakupy na Black Friday rozłożone na raty - sposób drogerii internetowej Sephora
Black Friday to święto wszystkich miłośników zakupów i łowców cenowych. Do największych należą kobiety, co w ubiegłym roku sprytnie wykorzystała marka Sephora, proponując swoim klientkom zakupy w drogerii internetowej z rozłożeniem na raty 0%! Dzięki wprowadzonej usłudze PayPo mogły one zaopatrzyć się w ekskluzywne prezenty na Gwiazdkę bez obciążania swojego portfela!
Taka kampania na Black Friday przyciąga i skutecznie kusi. Widząc świetną okazję na zakup ulubionych perfum w promocyjnej cenie, która kończy się niebawem, każdy użytkownik może sobie pozwolić na ich posiadanie już teraz. Spłata tylko 4 rat, bez żadnych dodatkowych opłat jest dodatkową zachętą i impulsem do zwiększenia koszyka. Gwarantujemy Ci, że w każdej branży klienci mogą sobie pozwolić na nadprogramowe zakupy. Szczególnie w czasie promocyjnego Black Friday!
Black Friday marketing według Lunass
Zbliżający się Czarny Piątek to także doskonała okazja do zorganizowania konkursu. Dzięki takiej akcji promocyjnej zainteresujesz potencjalnych klientów swoją ofertą i zwiększysz ruch organiczny na Twoim sklepie internetowym. Sam konkurs nie musi być bardzo skomplikowany. Z tym zadaniem świetnie poradziła sobie marka Lunass. Aby wygrać ich ekskluzywne świeczki wystarczy:
- obserwować profil na Instagramie,
- zaprosić do zabawy trójkę znajomych,
- lub zrobić zakupy internetowe na ich oficjalnym sklepie.
Zwycięzca zostanie ogłoszony oczywiście na Black Friday!
To bardzo kreatywna kampania marketingowa e-commerce na Czarny Piątek. Zachęca użytkowników do interakcji, poprawia statystyki w social mediach, a co najważniejsze zwiększa sprzedaż! Jedne, nawet niewielkie zakupy mogą doprowadzić przecież do wygranej.
Przypominajka na Black Friday od Proshop
Czarny Piątek to również świetna okazja do wykorzystania e-mail marketingu - nie tylko bazy, którą już posiadasz, ale do powiększenia jej! Zadanie newslettera w kampanii na Black Friday polega na zachęceniu użytkowników do zrobienia zakupów właśnie u Ciebie. Znakomicie poradziła sobie z tym platforma Proshop. Już teraz możesz zapisać się do ich newslettera, który jest pewnego rodzaju ‘przypominajką’. Równo z wybiciem północy na Black Friday 2021 otrzymasz na maila najlepsze oferty od Proshop. Bez zbędnego zagłębiania się w zakamarki Internetu.
Tak przygotowana kampania na Black Friday ma ułatwić potencjalnym klientom dotarcie do największych promocji prosto ze skrzynki mailowej. Tylko jedno kliknięcie dzieli ich od przejścia na Twój sklep internetowy, które zakończy się zakupami. Pomyśl o tym przygotowując swój e-commerce na Czarny Piątek!
Wielkie odliczanie z Flügger farby
Black Friday tuż, tuż! Już czas wzbudzić wśród odbiorców zainteresowanie tym dniem. Nic tak skutecznie nie pomaga jak wielkie odliczanie, np. w postaci cyklicznych postów w social mediach. Podczas ubiegłego Black Friday z takim odliczaniem świetnie poradziła sobe marka Flügger. W skuteczny sposób zachęciła klientów do zakupu próbek kolorów, aby na Black Friday zaopatrzyli się oni w wybrany wcześniej odcień. Oczywiście w promocyjnej cenie! W ten sposób klienci wyczekiwali rabatów na Czarny Piątek tak, jak czeka się na coś ważnego. Na plus podziałało także ograniczenie czasowe - to działanie jeszcze bardziej podkręciło zakupową atmosferę.
Taki rodzaj kampanii jest niezwykle skuteczny. Budowanie napięcia wśród swoich odbiorców poprzez kanały social media zawsze zachęca. Pamiętaj, aby hasła, kolorystyka i grafiki były spójne z Twoim sklepem internetowym. Niech również świadomość Twojej marki zostanie zwiększona.
Kreatywne kampanie na Black Friday zachęcają nie tylko do zakupów
Black Friday to święto zakupów i sklepów internetowych, podczas którego obowiązkowo trzeba przeprowadzić kampanię marketingową. Dzięki niej możesz spodziewać się zysków nie tylko na koncie. Czarny Piątek i zwiększona ilość zakupów jest doskonałym sposobem na zdobycie autentycznych i pozytywnych opinii. Warto usprawnić ten proces z Zaufane.pl, aby żadna z nich nie przeszła Ci obok nosa. Wykorzystaj do tego swoją kampanię reklamową na Black Friday!
Zaufane.pl wprowadza AI, aplikację mobilną i integrację z Zapier, umacniając pozycję lidera w zarządzaniu reputacją online
Ogłaszamy nowe funkcje, które obejmują zaawansowaną integrację ze sztuczną inteligencją (AI), dedykowaną aplikację mobilną dla sektora retail oraz pełną integrację z platformą automatyzacji Zapier.
Podstawy prawne i data wejścia w życie nowych regulacji
Dnia 28 czerwca 2025 r. wejdzie w życie ustawa o z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnieniu spełnienia wymagań dostępności produktów i usług przez podmioty gospodarcze. Dowiedz się więcej i przygotuj swój sklep.
Jak odpowiadać na negatywne opinie - 20 niezawodnych przykładów
Negatywne opinie w Internecie to dla wielu przedsiębiorców niewygodny temat. Prawda jest taka, że każdy biznes w sieci jest narażony na nieprzychylne rekomendacje. Sęk jednak tkwi w tym, w jaki sposób Ty, jako marka odpowiadasz na negatywne opinie. Wbrew pozorom to wielka sztuka, którą warto opanować i wprowadzić w życie jak najwcześniej!
Jak dotrzeć do klientów za granicą?
Gdy jesteś za granicą, starasz się dopasować do nowej lokalizacji, tubylców, języka oraz panujących zasad. Podobnie jest z przedsiębiorcami, którzy rozszerzają swój biznes na zagraniczne rynki. Co musisz zrobić, żeby skutecznie dotrzeć do klientów za granicą? Podpowiadamy!
Efekt ROPO a marketing opinii
ROPO to skrót od Research Online, Purchase Offline, czyli sytuacja, gdy klient najpierw szuka informacji o produkcie w internecie, ale finalnie kupuje go w sklepie stacjonarnym. W tym artykule opowiem jak się ma do niego marketing opinii oraz jak właściciel sklepu internetowego może obrócić to zjawisko na swoją korzyść.
Jak odzyskać i zabezpieczyć wizytówkę Google oraz sprawdzić jej skuteczność – poradnik krok po kroku
Posiadasz wizytówkę Google, ale straciłeś do niej dostęp? A może zauważyłeś, że ktoś wprowadza niepożądane zmiany w informacjach o Twojej firmie w Google? W tym poradniku krok po kroku wyjaśnimy, jak odzyskać kontrolę nad wizytówką Google, zabezpieczyć ją przed nieautoryzowanymi zmianami oraz sprawdzić, czy Twoja wizytówka przyciąga klientów.
Środki podjęte w celu weryfikacji opinii wynikających z Dyrektywy Omnibus
Masz ochotę sprawdzić, czy sprzedawca, u którego chcesz coś kupić, rzeczywiście jest godny zaufania? Naturalne. Każdy z nas lubi wiedzieć, z kim ma do czynienia, zanim kliknie „kup teraz”. Dlatego właśnie opinie klientów mają tak ogromne znaczenie. Ale uwaga – nie każda recenzja w internecie mówi prawdę.