BLOG

Kampanie na Black Friday - 5 przykładów skutecznego marketingu

Sebastian Horoszko

Sebastian Horoszko

październik 2021
Kampanie na Black Friday - 5 przykładów skutecznego marketingu

Kreatywne kampanie Black Friday

Kampanie marketingowe w e-commerce to jedno z najlepszych działań, które pozwala skutecznie wyróżnić biznes na tle konkurencji. Jest to szczególnie ważne w okresie nadchodzących peeków sprzedażowych, do których należy Black Friday. Kreatywne kampanie reklamowe na Czarny Piątek muszą być bardzo dobrze i dokładnie przemyślane. Aby Cię zainspirować na Black Friday 2021 przedstawiam 5 przykładów, które spotkały się z szerokim zainteresowaniem użytkowników. Pomogę Ci wkroczyć na odpowiednią drogę kampanii marketingowej na Czarny Piątek i zwiększyć sprzedaż w Twoim sklepie internetowym.

Wielkie promocje w Media Expert jeszcze przed Black Friday

Doskonałym przykładem marki, która kreatywne promocje przygotowuje jeszcze przed rozpoczęciem Black Friday jest Media Expert. W tym roku już pod koniec października sklep ogłosił Black Weeks - najlepsze oferty z rabatami do -80%. Dzięki takiej kampanii marketingowej marka zyska rzesze klientów, którzy aż miesiąc wcześniej będą robić zakupy w promocyjnych cenach.

Ten rodzaj reklamy w szczególny sposób przyciąga konsumentów z dwóch grup:

  • jedni obawiają się, że najlepszy asortyment będzie wyprzedany jeszcze przed Black Friady,
  • drudzy z niecierpliwością wypatrują znacznie większych promocji na Czarny Piątek.

Jedno jest pewne - ta kampania marketingowa na Black Friday stawia swoich odbiorców w pełnej gotowości. Każdy z nich niemal z miejsca jest w stanie ruszyć na swoje największe zakupy.

Zakupy na Black Friday rozłożone na raty - sposób drogerii internetowej Sephora

Black Friday to święto wszystkich miłośników zakupów i łowców cenowych. Do największych należą kobiety, co w ubiegłym roku sprytnie wykorzystała marka Sephora, proponując swoim klientkom zakupy w drogerii internetowej z rozłożeniem na raty 0%! Dzięki wprowadzonej usłudze PayPo mogły one zaopatrzyć się w ekskluzywne prezenty na Gwiazdkę bez obciążania swojego portfela!


Taka kampania na Black Friday przyciąga i skutecznie kusi. Widząc świetną okazję na zakup ulubionych perfum w promocyjnej cenie, która kończy się niebawem, każdy użytkownik może sobie pozwolić na ich posiadanie już teraz. Spłata tylko 4 rat, bez żadnych dodatkowych opłat jest dodatkową zachętą i impulsem do zwiększenia koszyka. Gwarantujemy Ci, że w każdej branży klienci mogą sobie pozwolić na nadprogramowe zakupy. Szczególnie w czasie promocyjnego Black Friday!

Black Friday marketing według Lunass

Zbliżający się Czarny Piątek to także doskonała okazja do zorganizowania konkursu. Dzięki takiej akcji promocyjnej zainteresujesz potencjalnych klientów swoją ofertą i zwiększysz ruch organiczny na Twoim sklepie internetowym. Sam konkurs nie musi być bardzo skomplikowany. Z tym zadaniem świetnie poradziła sobie marka Lunass. Aby wygrać ich ekskluzywne świeczki wystarczy:

  • obserwować profil na Instagramie,
  • zaprosić do zabawy trójkę znajomych,
  • lub zrobić zakupy internetowe na ich oficjalnym sklepie.

Zwycięzca zostanie ogłoszony oczywiście na Black Friday!


To bardzo kreatywna kampania marketingowa e-commerce na Czarny Piątek. Zachęca użytkowników do interakcji, poprawia statystyki w social mediach, a co najważniejsze zwiększa sprzedaż! Jedne, nawet niewielkie zakupy mogą doprowadzić przecież do wygranej.

Przypominajka na Black Friday od Proshop

Czarny Piątek to również świetna okazja do wykorzystania e-mail marketingu - nie tylko bazy, którą już posiadasz, ale do powiększenia jej! Zadanie newslettera w kampanii na Black Friday polega na zachęceniu użytkowników do zrobienia zakupów właśnie u Ciebie. Znakomicie poradziła sobie z tym platforma Proshop. Już teraz możesz zapisać się do ich newslettera, który jest pewnego rodzaju ‘przypominajką’. Równo z wybiciem północy na Black Friday 2021 otrzymasz na maila najlepsze oferty od Proshop. Bez zbędnego zagłębiania się w zakamarki Internetu.


Tak przygotowana kampania na Black Friday ma ułatwić potencjalnym klientom dotarcie do największych promocji prosto ze skrzynki mailowej. Tylko jedno kliknięcie dzieli ich od przejścia na Twój sklep internetowy, które zakończy się zakupami. Pomyśl o tym przygotowując swój e-commerce na Czarny Piątek!

 

Wielkie odliczanie z Flügger farby

Black Friday tuż, tuż! Już czas wzbudzić wśród odbiorców zainteresowanie tym dniem. Nic tak skutecznie nie pomaga jak wielkie odliczanie, np. w postaci cyklicznych postów w social mediach. Podczas ubiegłego Black Friday z takim odliczaniem świetnie poradziła sobe marka Flügger. W skuteczny sposób zachęciła klientów do zakupu próbek kolorów, aby na Black Friday zaopatrzyli się oni w wybrany wcześniej odcień. Oczywiście w promocyjnej cenie! W ten sposób klienci wyczekiwali rabatów na Czarny Piątek tak, jak czeka się na coś ważnego. Na plus podziałało także ograniczenie czasowe - to działanie jeszcze bardziej podkręciło zakupową atmosferę.

 

Taki rodzaj kampanii jest niezwykle skuteczny. Budowanie napięcia wśród swoich odbiorców poprzez kanały social media zawsze zachęca. Pamiętaj, aby hasła, kolorystyka i grafiki były spójne z Twoim sklepem internetowym. Niech również świadomość Twojej marki zostanie zwiększona.

Kreatywne kampanie na Black Friday zachęcają nie tylko do zakupów

Black Friday to święto zakupów i sklepów internetowych, podczas którego obowiązkowo trzeba przeprowadzić kampanię marketingową. Dzięki niej możesz spodziewać się zysków nie tylko na koncie. Czarny Piątek i zwiększona ilość zakupów jest doskonałym sposobem na zdobycie autentycznych i pozytywnych opinii. Warto usprawnić ten proces z Zaufane.pl, aby żadna z nich nie przeszła Ci obok nosa. Wykorzystaj do tego swoją kampanię reklamową na Black Friday!

Nowe funkcje Zaufane.pl

W Zaufane.pl wprowadziliśmy nowe funkcje, które pomagają nie tylko zbierać opinie, ale sprawiają, że stają się one wartościowym elementem komunikacji, budowania zaufania i optymalizacji procesów.

Jak zdobyć pozytywne opinie klientów? Prośba o wystawienie opinii

W dzisiejszych czasach nie ma takich firm czy produktów, których nie można by było zrecenzować. Ponadto opinie w Internecie stały się podstawą w budowaniu relacji na płaszczyźnie sprzedawca-klient. Zdobywanie pozytywnych opinii Google to również najkrótsza droga do pozyskania nowych odbiorców. Takie recenzje dają im poczucie dokonania najlepszego wyboru. Jak zatem zdobyć pozytywne opinie dla swojego biznesu? Oto kilka przykładów, dzięki którym dasz możliwość swoim klientom do wyrażenia własnego zdania.

Co to jest rich snippets? Przewodnik po fragmentach rozszerzonych

Możliwość dodawania fragmentów rozszerzonych do inteligentnych widgetów pozwala na indeksację recenzji i wyświetlanie ich w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Z naszego przewodnika uzyskasz informacje dotyczące fragmentów rozszerzonych recenzji, inteligentnych widgetów z włączoną obsługą fragmentów rozszerzonych.

Wizytówka Google Moja Firma - optymalizacja

Wizytówka Google Moja Firma to bezpłatne narzędzie, które otwiera właścicielom firm drzwi do zaistnienia w Internecie. To jeden z najprostszych sposobów na pozyskanie ruchu i dotarcie do potencjalnych klientów. O tym, jak założyć wizytówkę Google Moja Firma pisałem w moim poprzednim artykule. W tym wpisie omówię zarządzanie stworzonym profilem, jakim jest optymalizacja wizytówki w mapach Google.

Jak odpowiedzieć na pozytywne opinie Google? [20 przykładów]

Opinie użytkowników coraz częściej są elementem decydującym podczas ścieżki zakupowej. Już teraz warto zdać sobie sprawę z tego, że to zjawisko w Internecie każdego dnia rośnie w siłę, więc nie trzeba przed nim uciekać. Prowadząc biznes w sieci jako przedsiębiorca chcesz, aby Twoja firma zbierała same pozytywne opinie. I słusznie! Nie ma w tym nic złego - negatywne opinie choć się pojawiają, to nie radują tak jak dobre recenzje klientów. W tym artykule przedstawię Ci jak odpowiedzieć na opinie Google, aby pomóc Twojej firmie. Sformułuję również 20 przykładów odpowiedzi, które mają znaczenie w wyszukiwarce Google i oczach potencjalnych klientów.

Kampania Back to School w e-commerce – jak ją przygotować?

Zjawisko Back to School w e-commerce to jeden z największych peaków sprzedażowych w roku, który przynosi duże zyski wielu markom. Warto baczniej przyjrzeć się tajnikom kampanii trwającym od lipca do blisko października, aby jak najwięcej dowiedzieć się o słynnym powrocie do szkoły. Dlaczego to takie ważne? Aby to rzetelnie wyjaśnić przedstawiamy ten gorący okres w e-commerce w liczbach. Jesteśmy pewni, że dokładnie zobrazujemy Ci odpowiedź na to pytanie!

Dropshipping – co to jest i jak zacząć?

Sklepy działające w modelu dropshipping to trend, który opanował już niemal cały świat. To bardzo wygodny sposób na rozpoczęcie sprzedaży online przy niewielkim nakładzie finansowym. Czym dokładnie jest dropshipping i co zrobić, aby zacząć na nim zarabiać? Sprawdź to w naszym artykule!

Porozmawiaj z nami, aby dowiedzieć się jak

Zaufane.pl poprawi Twoje wskaźniki marketingowe i sprzedażowe.

Umów spotkanie