BLOG
Wizytówka Google Moja Firma - optymalizacja

- Optymalizacja wizytówki Google Moja Firma
- Czym jest wizytówka Google Moja Firma?
- Na co warto zwrócić uwagę, tworząc wizytówkę Google Moja Firma?
- Opinie jako część składowa wizytówki Google
- Optymalizacja wizytówki Google – krok po kroku
- 1. Utwórz lub zgłoś swój profil firmy
- 2. Ustaw kategorię swojej firmy
- 3. Wybierz rodzaj swojej działalności
- 4. Dodaj godziny pracy
- 5. Ustaw godziny w święta
- 6. Dodaj dane kontaktowe
- 7. Dodaj zdjęcia
- 8. Dodaj produkty i usługi
- 9. Uzyskaj prawdziwe opinie
- 10. Odpowiedz na pytania
- 11. Opublikuj aktualizacje
- 12. Uzupełnij opis firmy w wizytówce Google
- 13. Wypełnij wszystkie "inne" pola
- Zaufane.pl a najlepsze wizytówki świata
- Optymalizacja wizytówki Google Moja Firma - podsumowanie
Optymalizacja wizytówki Google Moja Firma
Wizytówka Google Moja Firma to bezpłatne narzędzie, które otwiera właścicielom firm drzwi do zaistnienia w Internecie. To jeden z najprostszych sposobów na pozyskanie ruchu i dotarcie do potencjalnych klientów. O tym, jak założyć wizytówkę Google Moja Firma pisałem w moim poprzednim artykule. W tym wpisie omówię zarządzanie stworzonym profilem, jakim jest optymalizacja wizytówki w mapach Google.
Czym jest wizytówka Google Moja Firma?
Google Moja Firma to narzędzie bezpośrednio powiązane z Mapami Google, które pozwala użytkownikom w znalezieniu usług w określonym obszarze, a właścicielom biznesów na zwiększenie ilości potencjalnych klientów oraz na jeszcze lepszy marketing w wyszukiwarkach. Za pomocą Google Moja Firma można też zarządzać informacjami na temat działalności firmy.
Dlaczego warto założyć wizytówkę Google Moja Firma?
- Zwiększa widoczność firmy w wynikach wyszukiwania,
- pozwala na wyświetlanie profilu w aplikacji Google Maps,
- jest dodatkowym źródłem ruchu na stronie,
- pozwala pozyskiwać nowych klientów oraz odwiedzających,
- ułatwia potencjalnym klientom nawiązać kontakt i znaleźć adres przedsiębiorstwa,
- zwiększa wiarygodność firmy dzięki opiniom,
- pozwala budować pozytywny wizerunek marki.
Na co warto zwrócić uwagę, tworząc wizytówkę Google Moja Firma?
Opis firmy ‒ powinien być przejrzysty i zwięzły, a przy tym zawierać najważniejsze, wartościowe informacje. Co więcej, musi mieścić się w 750 znakach, na jakie pozwala Google. Z punktu widzenia użytkownika najważniejsze jest jednak pierwsze 250. Reszta będzie widoczna dopiero po kliknięciu opcji: “Więcej”. Opis służy zarówno użytkownikom, jak i poprawianiu widoczności w wynikach wyszukiwania. Dobrą praktyką jest wplecenie najważniejszych fraz kluczowych kiedy np. interesuje nas pozycjonowanie sklepów ale nie tylko.
Zdjęcia – nie od dziś wiadomo, że klient kupuje oczami. Niezależnie od specyfiki branży warto zadbać o to, aby wizytówka Google Moja Firma była atrakcyjna. Koniecznie dodaj logo, ale zwróć również uwagę na zdjęcie-okładkę swojej wizytówki. Wrzuć zdjęcia przedstawiające firmę, zespół oraz oferowane produkty czy usługi.
Wpisy – o tym, czy Twoja wizytówka będzie cieszyć się zainteresowaniem użytkowników, decydują również wpisy. Google Moja Firma pozwala publikować posty w czterech kategoriach: produkt, wydarzenie, nowość, oferta. Narzędzie to jest świetnym sposobem na dodatkową promocję usług i produktów Twojej firmy. W zakładce wpisy możesz dodać wiele informacji.
We wpisach możesz przekazać dowolne informacje. Sekcje te warto wykorzystać do:
- promocji ważnych wpisów na blogu,
- informacji o promocjach cenowych i akcjach promocyjnych,
- reklamy organizowanych wydarzeń w lokalu/sklepie,
- przedstawienia nowego, atrakcyjnego towaru.
Usługi lub produkty – wprowadzenie dodatkowych usług oraz produktów powiązanych z kategoriami pozwoli użytkownikom na szybkie rozeznanie się w Twojej ofercie. Dodatkowo może pozytywnie wpłynąć na widoczność na powiązane z nimi frazy. Warto więc uzupełnić te sekcje, chociaż jest to zupełnie dobrowolne.
Opinie jako część składowa wizytówki Google
Niezależnie od branży, w której działasz, opinie są jednym z najczęściej sprawdzanych elementów przez użytkowników. Chcą wiedzieć, czy Twoje usługi wyróżniają się wysoką jakością. Warto pamiętać, że opinie są również istotne w przypadku wizytówki (wpływają na jej widoczność).
Jak pozyskiwać opinie w wizytówce Google?
Użytkownicy z reguły komentują to, co jest nieodpowiednie, to, z czego są niezadowoleni. Tak więc o pozytywne opinie trzeba walczyć.
Jak to zrobić? Zacznijmy od tego, że link w formie “https://g.page/nazwa-firmy/review” przekierowuje bezpośrednio do okienka wystawiania opinii, co daje sporo możliwości. Taki link możesz umieścić:
- w newsletterze, aby zachęcić do wystawienia stałych klientów,
- w podziękowaniu za zakup lub skorzystanie z usługi,
- na swojej stronie internetowej w formie zwrotu CTA,
- w swoim lokalu oraz materiałach drukowanych pod postacią kodu QR,
- w postach w mediach społecznościowych.
Warto również zastanowić się nad wszelkimi nagrodami za wystawienie pozytywnego komentarza, może być to np. zniżka na kawę czy wybraną usługę lub niewielki gratis.
Optymalizacja wizytówki Google – krok po kroku
W tym poradniku sprawdzisz, jak skonfigurować wizytówkę Google zgodnie z najlepszymi standardami!
1. Utwórz lub zgłoś swój profil firmy
Aby móc zacząć optymalizację na samym początku musisz utworzyć profil swojej firmy w Google lub zgłosić do niego prawa w panelu Google Moja Firma. Kliknij "Zarządzaj" i zaloguj się do swojego konta w wizytówce Google. Jeśli już posiadasz prawa do profilu firmy w Google, to ujrzysz przed sobą panel zarządzania.
Jeśli nie, to zobaczysz opcję wyszukiwania swojej firmy w Google Maps i zarządzania nią. Wpisz nazwę swojej firmy w polu wyszukiwania. Jeśli pojawi się w menu, kliknij nazwę firmy i zgłoś prawa do profilu. W przeciwnym razie wybierz opcję utworzenia nowej firmy i postępuj zgodnie z moim poradnikiem: Jak założyć wizytówkę Google Moja Firma.
Panel wizytówki Google Moja Firma
2. Ustaw kategorię swojej firmy
Kategorie wskazują to, czym jest Twoja firma, a nie to, jakie usługi oferuje lub co sprzedaje. Na samym początku wybierz kategorię podstawową, która najlepiej określa Twoją firmę jako całość, a nie jej produkty czy usługi. Jeśli zatem jesteś kosmetyczką, wybierz "Salon kosmetyczny". To trafny wynik niezależnie od tego czy Twoi potencjalni klienci będą szukali makijażystki czy stylistki paznokci.
Jeśli chcesz dodać dodatkowe kategorie, zrób to tylko wtedy, gdy chcesz poinformować swoich potencjalnych klientów o usługach, które poszerzają kategorię podstawową. Na przykład, jeśli Twoja główna kategoria to "Salon kosmetyczny", ale wykonujesz także "Makijaż permanentny", to warto dodać taką informację!
3. Wybierz rodzaj swojej działalności
Warto wiedzieć, że Google dzieli firmy na trzy typu:
- stacjonarne - to te, które obsługują klientów wyłącznie pod ich adresem. Należą do nich salony fryzjerskie czy sklepy.
- niestacjonarne - to firmy, które świadczą usługi u klienta. Wśród nich można wyróżnić hydraulików, serwisy sprzątające lub mobile kosmetyczki.
- hybrydowe - obsługujące klientów zarówno pod adresem firmowy, a także pod innym, wskazanym przez klienta. Doskonałym przykładem są salony fotograficzne i pizzerie.
W wizytówce Google Moja Firma będziesz miał możliwość dodania lokalizacji lub zrezygnowania z tej funkcji. Wtedy Twój adres nie będzie wyświetlał się w wynikach wyszukiwania. W zamian możesz określić zakres działalności, co skutkuje możliwością pojawienia się danej wizytówki w konkretnym regionie (np. miasto, województwo, kraj).
Lokalizacja w wizytówce Google Moja Firma
4. Dodaj godziny pracy
Mapy Google wyświetlają także godziny, kiedy dana firma jest otwarta, a kiedy zamknięta. Ważne jest zatem, abyś jako właściciel wizytówki Google Moja Firma podał godziny pracy. Oczywiście brzmi to dość banalnie, ale istnieje całe mnóstwo profili firm bez tych istotnych informacji.
Godziny otwarcia w wizytówce Google Moja Firma
Aby dodać godziny otwarcia w panelu Google przejdź do zakładki "Informacje" a następnie "Godziny". Zaznacz dni, w których jesteś otwarty, a następnie dodaj godziny otwarcia i zamknięcia.
Godziny pracy w panelu Google
5. Ustaw godziny w święta
Bardzo ważne jest, aby poinformować klientów o otwarciu bądź zamknięciu firmy w czasie różnego rodzaju świąt. Rozwiązaniem w tej sytuacji jest dodanie "Niestandardowych godzin otwarcia". Nawet jeśli Twoje godziny w święta są takie same jak te zwykłe, powinieneś je potwierdzić. Jeśli tego nie zrobisz, potencjalni klienci przeprowadzający wyszukiwanie w dni wolne od pracy mogą zobaczyć ostrzeżenie w Twojej wizytówce.
Niestandardowe godziny otwarcia w wizytówce Google Moja Firma
6. Dodaj dane kontaktowe
Warto dodać adres strony internetowej i numer telefonu w zakładce "Informacje". To bardzo ważne z punktu widzenia potencjalnego klienta. Jedynie jeśli nie masz strony internetowej albo nie chcesz, aby klienci kontaktowali się z Tobą telefonicznie, to pozostaw jedno pole puste. W przeciwnym wypadku po znalezieniu Twojej firmy w wynikach wyszukiwania klienci nie będą mogli się z Tobą w żaden sposób skontaktować.
7. Dodaj zdjęcia
Wizytówki firmy ze zdjęciami otrzymują znacznie więcej zapytań o wskazówki dojazdu, kliknięć w telefon i przekierowań do strony internetowej niż firmy bez zdjęć. Samodzielne dodawanie zdjęć pomaga zadbać o to, by Twoja oferta wyglądała jak najlepiej i wyróżniała się w wynikach wyszukiwania. W wizytówce Google Moja Firma możesz zamieścić:
- logo,
- zdjęcie na okładkę,
- zdjęcia zewnątrz firmy,
- zdjęcia wewnątrz firmy,
- zdjęcia produktów,
- zdjęcia w trakcie pracy,
- zdjęcia zespołu.
Warto zaznaczyć, że im ich więcej, tym lepiej. Nie musisz jednak od razu dodawać więcej zdjęć niż masz na stronie internetowej. Zacznij od tych podstawowych, a z czasem umieszczaj kolejne.
8. Dodaj produkty i usługi
Obecnie Google daje możliwość dodawania produktów i usług w panelu, co oczywiście warto zrobić. Takie rozwiązanie pozytywnie wpłynie na pozycjonowanie wizytówki Google i wyświetlane Twojego profilu w jeszcze trafniejszych wynikach wyszukiwania.
Przykładem jest firma naszego klienta, który w swojej wizytówce zamieścił oferowane przez siebie produkty.
Produkty w wizytówce Google - strefakierowcy.pl
Pamiętaj tylko, aby dodać wszystkie informacje do swoich produktów i usług, takie jak nazwa, cena, kategoria, opis i link produktu lub usługi na Twojej stronie internetowej. Możesz także skopiować i wkleić opisy ze swojej witryny. Nie ma w tym nic złego i nie spowoduje to problemów z duplikacją treści.
Ciekawym pomysłem może być stworzenie w tej sekcji kafelków kategorii produktów. Wystarczy dodać zdjęcie, opis i link - bez określania ceny. W ten sposób stworzysz zawsze aktualne informacje o oferowanych kategoriach produktów!
9. Uzyskaj prawdziwe opinie
Opinie o firmie, jakie wystawiane są w wizytówce Google Moja Firma są cennym źródłem informacji dla potencjalnych klientów. Warto zadbać o to, aby były to wysokiej jakości pozytywne opinie. Pomogą one w pozycjonowaniu Twojej wizytówki. Sprawdź zatem jak zdobyć pozytywne opinie klientów. Możesz to zrobić również za pomocą swojej wizytówki. Jest to bardzo pomocne, ponieważ wielu klientów nie wie, jak zostawić opinie w Google. W panelu możesz utworzyć i udostępnić link do recenzji. Znajdziesz go na "Stronie głównej" w zakładce "Uzyskaj więcej opinii". To prosta taktyka, która przede wszystkim jest zgodna z warunkami Google.
10. Odpowiedz na pytania
W wizytówce Google użytkownicy mogą zadawać pytania, na które odpowiedzi nie znaleźli w udostępnionych przez Ciebie informacjach. Wiele firm nie odpowiada na te pytania, co nie jest dobrym rozwiązaniem - potencjalni klienci mogą mieć wtedy wątpliwości czy Twój biznes nadal działa. Dlatego zalecam aktywne podejście do pytań i odpowiedzi:
Włącz powiadomienia z pytaniami i odpowiedziami. Otrzymuj je, gdy ktoś zada pytanie dotyczące Twojej firmy, a następnie natychmiast na nie odpowiedz. Nie martw się o ilość powiadomień. O ile Twoja firma nie jest bardzo popularna, pytania będą pojawiały się dość rzadko. Pamiętaj, że te alerty są domyślnie włączone, ale warto to sprawdzić w ustawieniach.
Włączenie powiadomień o pytaniach klientów w wizytówce Google Moja Firma
Odpowiedz na najczęstsze pytania z góry - większość stron internetowych ma zakładkę z najczęściej zadawanymi pytaniami i odpowiedziami na nie (FAQ). Możesz samodzielnie je zadać i odpowiedzieć na nie w swojej wizytówce Google. Upewnij się tylko, że jesteś zalogowany na to samo konto Google, którego używasz w Google Moja Firma, aby odpowiedzi były oznaczane jako pochodzące od właściciela firmy.
11. Opublikuj aktualizacje
Wpisy w wizytówce Google Moja Firma umożliwiają udostępnianie aktualizacji, ofert i wydarzeń związanych z Twoją firmą. Pomyśl o nich jako o aktualizacjach statusu. Wpisy te pojawią się na karuzeli u dołu panelu Twojej wizytówki.
Wpisy w wizytówce Google Moja Firma
To idealna sekcja potwierdzająca, że Twoja firma działa i ma się świetnie. Aktualne informacje dostępne z poziomu wizytówki mogą zachęcić klientów do odwiedzenia portalu. Tym bardziej, że w aktualizacjach możesz dodać dowolny link kierujący np. do landingu z ofertą specjalną!
12. Uzupełnij opis firmy w wizytówce Google
Opis firmy to sekcja tekstowa o długości 750 znaków ze spacjami. Wykorzystaj ją do przekazania najważniejszych informacji o działalności. Skup się na pierwszych kilku zdaniach - to one są widoczne w tej sekcji bez rozwijania! Pozostały tekst skrywa opcja "Więcej".
W związku z tym, od razu opisz czym zajmuje się Twoja firma, by nie pozostawiać wątpliwości potencjalnym klientom!
Przykład: Fabryka e-biznesu (FEB) to agencja marketingowa z siedzibą w Rzeszowie. Od 2008 roku specjalizujemy się w budowaniu marek i promocji e-commerce. Naszym celem jest generowanie dodatkowej sprzedaży i zapewnienie rozwoju Twojej firmy!
13. Wypełnij wszystkie "inne" pola
Teraz Twoja wizytówka jest gotowa i zoptymalizowana, ale warto poświęcić jeszcze chwilę, aby wypełnić wszystkie pozostałe pola. Będą one różnić się w zależności od wybranej kategorii - np. restauracje będą mogły dodać menu. Nie musisz wypełniać ich od razu, warto się do tego przyłożyć, a nie zbytnio przejmować się dokończeniem optymalizacji wizytówki Google.
Nawet jeśli pominiesz część dostępnych pól, mogą one stać się widoczne w wizytówce w przyszłości. Dzieje się tak, gdy po wystawieniu opinii, użytkownicy odpowiadają na dodatkowe pytania odnośnie ich wizyty. Gdy zebrane dane zostaną ocenione jako zgodne, mogą pojawić się w Twojej wizytówce, nawet jeżeli sam ich nie dodałeś!
Zaufane.pl a najlepsze wizytówki świata
Opinie Google i oceny wystawiane przez klientów w formie gwiazdek, które pojawiają się na Google Moja Firma są jednym z najważniejszych czynników w budowaniu SEO. Dodatkowo wizytówki z lepszymi ocenami są chętniej wybierane przez użytkowników. Recenzje i wysokie oceny są weryfikowane przez roboty Google, a dobrze prowadzone wizytówki są przez nie doceniane.
Posiadanie wysokich ocen wpływa na miejsce Twojej firmy w wynikach wyszukiwania. Jest to niezwykle istotne również przy pozycjonowaniu lokalnym. Zbieranie opinii ma bezpośredni wpływ na widoczność oraz zarobki przedsiębiorstwa. Dla wielu firm usługowych i sklepów internetowych Wizytówka Google Moja Firma jest najważniejszym czynnikiem wspierającym biznes. Warto więc robić to profesjonalnie już od samego początku.
To szczególnie ważne w dobie narzędzi AI w Google. Fragmenty opinii klientów mogą zostać zaciągnięte do sekcji "Przegląd od AI" stając się podstawowym wyróżnikiem definiującym Twoją działalność!
Optymalizacja wizytówki Google Moja Firma - podsumowanie
Wdrożenie większości powyższych rozwiązań nie powinno zająć Ci dłużej niż godzinę. Po zastosowaniu się do moich wytycznych będziesz posiadać dobrze zoptymalizowaną wizytówkę Google Moja Firma. Jednak nadal powinieneś (przynajmniej okresowo) przeglądać swój profil - raz na kilka miesięcy powinno wystarczyć. Pamiętaj, że profil Twojej firmy w Google jest wyświetlany w zapytaniach lokalnych, zadbaj więc także o odpowiednie słowa kluczowe. Wiele firm bagatelizuje wagę wizytówki, a to ona często decyduje o tym czy klient skorzysta z Twojego biznesu czy nie.
-
Wizytówka Google znacząco zwiększa widoczność firmy w lokalnych wynikach wyszukiwania i Mapach Google.
-
Opinie klientów realnie wpływają na pozycję wizytówki oraz decyzje zakupowe.
-
Pełne uzupełnienie informacji, takich jak godziny pracy, opis, zdjęcia i usługi, poprawia zaufanie i konwersję.
-
Wpisy w wizytówce pozwalają promować aktualną ofertę, produkty i wydarzenia za darmo.
-
Regularna aktualizacja profilu i odpowiadanie na pytania wzmacniają wiarygodność firmy.
Jak zdobyć pozytywne opinie klientów? Prośba o wystawienie opinii
W dzisiejszych czasach nie ma takich firm czy produktów, których nie można by było zrecenzować. Ponadto opinie w Internecie stały się podstawą w budowaniu relacji na płaszczyźnie sprzedawca-klient. Zdobywanie pozytywnych opinii Google to również najkrótsza droga do pozyskania nowych odbiorców. Takie recenzje dają im poczucie dokonania najlepszego wyboru. Jak zatem zdobyć pozytywne opinie dla swojego biznesu? Oto kilka przykładów, dzięki którym dasz możliwość swoim klientom do wyrażenia własnego zdania.
Co to jest rich snippets? Przewodnik po fragmentach rozszerzonych
Możliwość dodawania fragmentów rozszerzonych do inteligentnych widgetów pozwala na indeksację recenzji i wyświetlanie ich w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Z naszego przewodnika uzyskasz informacje dotyczące fragmentów rozszerzonych recenzji, inteligentnych widgetów z włączoną obsługą fragmentów rozszerzonych.
Wizytówka Google Moja Firma - optymalizacja
Wizytówka Google Moja Firma to bezpłatne narzędzie, które otwiera właścicielom firm drzwi do zaistnienia w Internecie. To jeden z najprostszych sposobów na pozyskanie ruchu i dotarcie do potencjalnych klientów. O tym, jak założyć wizytówkę Google Moja Firma pisałem w moim poprzednim artykule. W tym wpisie omówię zarządzanie stworzonym profilem, jakim jest optymalizacja wizytówki w mapach Google.
Jak odpowiedzieć na pozytywne opinie Google? [20 przykładów]
Opinie użytkowników coraz częściej są elementem decydującym podczas ścieżki zakupowej. Już teraz warto zdać sobie sprawę z tego, że to zjawisko w Internecie każdego dnia rośnie w siłę, więc nie trzeba przed nim uciekać. Prowadząc biznes w sieci jako przedsiębiorca chcesz, aby Twoja firma zbierała same pozytywne opinie. I słusznie! Nie ma w tym nic złego - negatywne opinie choć się pojawiają, to nie radują tak jak dobre recenzje klientów. W tym artykule przedstawię Ci jak odpowiedzieć na opinie Google, aby pomóc Twojej firmie. Sformułuję również 20 przykładów odpowiedzi, które mają znaczenie w wyszukiwarce Google i oczach potencjalnych klientów.
Kampania Back to School w e-commerce – jak ją przygotować?
Zjawisko Back to School w e-commerce to jeden z największych peaków sprzedażowych w roku, który przynosi duże zyski wielu markom. Warto baczniej przyjrzeć się tajnikom kampanii trwającym od lipca do blisko października, aby jak najwięcej dowiedzieć się o słynnym powrocie do szkoły. Dlaczego to takie ważne? Aby to rzetelnie wyjaśnić przedstawiamy ten gorący okres w e-commerce w liczbach. Jesteśmy pewni, że dokładnie zobrazujemy Ci odpowiedź na to pytanie!
Dropshipping – co to jest i jak zacząć?
Sklepy działające w modelu dropshipping to trend, który opanował już niemal cały świat. To bardzo wygodny sposób na rozpoczęcie sprzedaży online przy niewielkim nakładzie finansowym. Czym dokładnie jest dropshipping i co zrobić, aby zacząć na nim zarabiać? Sprawdź to w naszym artykule!
Zaufane.pl wprowadza AI, aplikację mobilną i integrację z Zapier, umacniając pozycję lidera w zarządzaniu reputacją online
Ogłaszamy nowe funkcje, które obejmują zaawansowaną integrację ze sztuczną inteligencją (AI), dedykowaną aplikację mobilną dla sektora retail oraz pełną integrację z platformą automatyzacji Zapier.