BLOG

Jak zadbać o wizytówkę Google? (SEO + marketing opinii)

Anna Klara Witkowska

Anna Klara Witkowska

wrzesień 2022
Jak zadbać o wizytówkę Google? (SEO + marketing opinii)

Wizytówki Google to część działań SEO, które możemy wykonać, aby być bardziej widocznym. Szczególnie istotne są one dla hoteli, restauracji, barów i obiektów sportowych. Wizytówki nie mają natomiast aż takiego znaczenia w przypadku sklepów e-commerce. W tym artykule podpowiemy, jak prawidłowo zadbać o wizytówkę Google. Pamiętaj, że to nierozłączna część lokalnego SEO oraz marketingu opinii w sieci. 

Czym jest wizytówka Google Moja Firma?

Google Moja Firma to narzędzie bezpośrednio powiązane z Mapami Google, które pozwala użytkownikom w znalezieniu usług w określonym obszarze, a właścicielom biznesów na zwiększenie ilości potencjalnych klientów oraz na jeszcze lepszy marketing w wyszukiwarkach. Za pomocą Google Moja Firma można też zarządzać informacjami na temat działalności firmy.

Dlaczego warto założyć wizytówkę Google Moja Firma?

  • Zwiększa widoczność firmy w wynikach wyszukiwania,
  • pozwala na wyświetlanie profilu w aplikacji Google Maps,
  • jest dodatkowym źródłem ruchu na stronie,
  • pozwala pozyskiwać nowych klientów oraz odwiedzających,
  • ułatwia potencjalnym klientom nawiązać kontakt i znaleźć adres przedsiębiorstwa,
  • zwiększa wiarygodność firmy dzięki opiniom,
  • pozwala budować pozytywny wizerunek marki.

Na co warto zwrócić uwagę, tworząc wizytówkę Google Moja Firma?

  1. Właściwa nazwa firmy – nazwa firmy nie musi być jedynie nazwą brandu. Wręcz przeciwnie, warto dodać do niej frazę kluczową, która opisuje jej działalność. To pozwoli użytkownikom znaleźć Twój biznes w sieci. Jeśli jesteś właścicielem cukierni o nazwie: “Dobre Ciacho”, warto w wizytówce dodać główną frazę kluczową: “cukiernia, najlepsza cukiernia Warszawa”. W konsekwencji nazwa Twojej firmy może brzmieć “Dobre Ciacho – najlepsza cukiernia w Warszawie” i będzie lepiej widoczna dla potencjalnych użytkowników. Należy jednak pamiętać o umiarze, ponieważ zbyt duża ilość fraz kluczowych może skutkować obniżeniem wyników wyszukiwania. 

  2. Kategoria działalności – to kolejny element uzupełniany już przy tworzeniu wizytówki Google. Istnieje jedna lista kategorii, spośród których możemy wybierać te najbardziej pasujące do naszej firmy. Warto pamiętać, aby jako główną ustawić tę najlepiej opisującą działalność. W tym miejscu możemy również ustawić dodatkowe kategorie. 

  3. Lokalizacja i godziny otwarcia – warto zaznaczyć, że nie tylko Google, ale i użytkownicy cenią sobie rzetelne informacje. Z tego względu tak ważne jest, aby wizytówka Google miała uzupełnione prawidłowo dane, takie jak adres i godziny otwarcia, również w święta. Odpowiednio postawiona pinezka ułatwi użytkownikom odnaleźć firmę i odwiedzić ją w godzinach pracy. 

  4. Opis firmy ‒ powinien być przejrzysty i zwięzły, a przy tym zawierać najważniejsze, wartościowe informacje. Co więcej, musi mieścić się w 750 znakach, na jakie pozwala Google. Z punktu widzenia użytkownika najważniejsze jest jednak pierwsze 250. Reszta będzie widoczna dopiero po kliknięciu opcji: “Więcej”. Opis służy zarówno użytkownikom, jak i poprawianiu widoczności w wynikach wyszukiwania. Dobrą praktyką jest wplecenie najważniejszych fraz kluczowych kiedy np. interesuje nas pozycjonowanie sklepów ale nie tylko .

  5. Zdjęcia – nie od dziś wiadomo, że klient kupuje oczami. Niezależnie od specyfiki branży warto zadbać o to, aby  wizytówka Google Moja Firma była atrakcyjna. Koniecznie dodaj logo, ale zwróć również uwagę na  zdjęcie-okładkę swojej wizytówki. Wrzuć zdjęcia przedstawiające firmę, zespół oraz oferowane produkty czy usługi.

  6. Wpisy – o tym, czy Twoja wizytówka będzie cieszyć  się zainteresowaniem użytkowników, decydują również wpisy. Google Moja Firma pozwala publikować posty w czterech kategoriach: produkt, wydarzenie, nowość, oferta. Narzędzie to jest świetnym sposobem na dodatkową promocję usług i produktów Twojej firmy. W zakładce wpisy możesz dodać wiele informacji. 

We wpisach możesz przekazać dowolne informacje. Sekcje te warto wykorzystać do:

  • promocji ważnych wpisów na blogu, 
  • informacji o promocjach cenowych i  akcjach promocyjnych,
  • reklamy organizowanych wydarzeń w lokalu/sklepie,
  • przedstawienia nowego, atrakcyjnego towaru.
  1. Usługi lub produkty – wprowadzenie dodatkowych usług oraz produktów powiązanych z kategoriami pozwoli użytkownikom na szybkie rozeznanie się w Twojej ofercie. Dodatkowo może pozytywnie wpłynąć na widoczność na powiązane z nimi frazy. Warto więc uzupełnić te sekcje, chociaż jest to zupełnie dobrowolne. 

Opinie jako część składowa wizytówki Google 

Niezależnie od branży, w której działasz, opinie są często jednym z najczęściej sprawdzanych elementów przez użytkowników. Chcą wiedzieć, czy Twoje usługi wyróżniają się wysoką jakością. Warto pamiętać, że opinie są również istotne w przypadku wizytówki (wpływają na jej widoczność). 

Jak pozyskiwać opinie w wizytówce Google?

Użytkownicy z reguły komentują to, co jest nieodpowiednie, to, z czego są niezadowoleni. Tak więc o pozytywne opinie trzeba walczyć. Jak to zrobić?  Zacznijmy od tego, że link w formie “https://g.page/nazwa-firmy/review” przekierowuje bezpośrednio do okienka wystawiania opinii, co daje sporo możliwości. Taki link możesz umieścić:

  • w newsletterze, aby zachęcić do wystawienia stałych klientów,
  • w podziękowaniu za zakup lub skorzystanie z usługi,
  • na swojej stronie internetowej w formie zwrotu CTA,
  • w swoim lokalu oraz materiałach drukowanych pod postacią kodu QR,
  • w postach w mediach społecznościowych.

Warto również zastanowić się nad wszelkimi nagrodami za wystawienie pozytywnego komentarza, może być to np. zniżka na kawę czy wybraną usługę lub niewielki gratis. 

Wizytówka Google i jej pozycja w wynikach wyszukiwania

Na widoczność wizytówki GMF w dużej mierze wpływa lokalizacja użytkowników. Google stara się pokazać najbardziej trafne wyniki wyszukiwania, stąd powiązanie ich z danymi lokalizacyjnymi. W związku z tym wyniki wyświetlane w SERP-ach są dynamiczne, niemniej jednak warto zadbać o ich podstawową optymalizację, aby mieć szansę na jak najwyższą pozycję. 

Przy dużym natężeniu ilości firm w jednej okolicy w kwestii wyświetlania wyników brane są pod uwagę również inne optymalizacje. Warto zwrócić uwagę na:

  • zgodność wyszukiwanej frazy z profilem i opisem działalności,
  • ilość opinii i wartość ogólnej oceny przedsiębiorstwa,
  • wiek wizytówki, ilość reakcji na wizytówkę,
  • aktualizację danych wizytówki: godziny, daty, lokalizacji itp.

Najważniejszym czynnikiem wpływającym na to, jaką pozycję w organicznych wynikach zajmie Twoja wizytówka Google, jest lokalizacja użytkownika i firmy.  Zasada jest prosta: im bliżej szukanego miejsca, tym wzrasta szansa na wyświetlenie go na wyższej lokacie. Przy dużym natężeniu firm w mieście w grę wchodzą również pozostałe czynniki. Należy więc dbać o wizytówkę Google – aktualizować informacje i zachęcać użytkowników do wystawiania opinii.

Jak zadbać o wizytówkę Google w branży HoReCa?

Branża HoReCa opiera się na bliskim kontakcie z klientem oraz budowaniu zaufania. Jednym z kluczowych narzędzi wspierających widoczność i wiarygodność firm jest wizytówka Google Moja Firma (Google My Business). Pozwala ona nie tylko na promowanie działalności, ale także na bezpośrednią interakcję z klientami. W tym artykule dowiesz się, jak skutecznie zarządzać wizytówką Google w branży HoReCa i jak maksymalnie wykorzystać jej potencjał.

Jak pozyskiwać opinie w branży HoReCa?

Zbieranie opinii w branży HoReCa (hotele, restauracje, catering) ma istotną wartość w budowaniu zaufania klientów. Opinie gości pozwalają dostosować ofertę do ich oczekiwań i przyciągnąć nowych odwiedzających. W artykule przedstawiamy sprawdzone metody pozyskiwania opinii i podpowiadamy, jak wybrać najlepszy moment na zbieranie opinii.

Certyfikat niezależności opinii: Jak zbudować zaufanie dzięki autentycznym recenzjom?

Autentyczne opinie klientów są kluczowe w budowaniu zaufania do marki. Certyfikat niezależności opinii to narzędzie, które podkreśla transparentność i wiarygodność recenzji. Dowiedz się, jak wdrożenie tego certyfikatu może pomóc firmie w zdobyciu zaufania konsumentów.

3 rzeczy, o których musisz pamiętać rozwijając sprzedaż na Allegro

Dobra i rentowna sprzedaż na Allegro marzy się każdemu, kto działa w e-commerce, nie każdy jednak ma na nią sprawdzony sposób. Sprawa nie jest prosta, bo nie wystarczy wyłącznie dobra oferta i budżet na reklamy Allegro Ads. Co więc robić? O porady, jak skalować biznes na tym marketplace zapytaliśmy ekspertów. Zobacz, co radzi agencja Allegro Ads Pirk Spark.

Prezentacja opinii za pomocą widgetów - czyli jak przyciągnąć uwagę klienta?

Opinie klientów to jeden z kluczowych czynników wpływających na decyzje zakupowe, dlatego ich odpowiednia prezentacja na stronie internetowej ma ogromne znaczenie. Widgety to narzędzia, które pozwalają wyeksponować recenzje w sposób przyciągający uwagę użytkowników. W artykule omówimy, czym są widgety, gdzie najlepiej je umieścić oraz jak mogą zwiększyć zaufanie i zachęcić klientów do zakupu, korzystając z przykładu widgetów Zaufane.pl.

Jak pytać klientów o opinie? Poznaj tajniki sprawdzonej ankiety na przykładzie firmy DAAG!

Pozyskiwanie opinii od klientów to kluczowy element budowania wizerunku. Jednak by uzyskać wartościowe informacje, warto wiedzieć, jak skutecznie formułować pytania i jakie metody pozyskiwania opinii wybrać. W tym artykule dowiesz się, jak przygotować sprawdzoną ankietę na przykładzie firmy DAAG, która z sukcesem gromadzi recenzje na temat swoich produktów i usług.

Google Ads dla mobilnych aplikacji: Strategie promocji oraz działanie!

Kampanie promujące aplikacje w Google Ads – jak to działa i jakie strategie określania stawek wyróżniamy? Kompleksowy poradnik!

Porozmawiaj z nami, aby dowiedzieć się jak

Zaufane.pl poprawi Twoje wskaźniki marketingowe i sprzedażowe.

Umów spotkanie