BLOG

Jak zachęcać klientów do pozostawiania opinii w Google?

Małgorzata Piasek

Małgorzata Piasek

czerwiec 2023
Jak zachęcać klientów do pozostawiania opinii w Google?

Jak wpływają recenzje Google na pozycję firmy?

Recenzje Google mają ogromne znaczenie w procesie budowania pozytywnego wizerunku marki. Każda opinia pozostawiona w obrębie wizytówki to:

  • wzrost zaufania klienta do marki - ufamy opiniom Google jak najlepszemu przyjacielowi, 

  • wzmocnienie lokalnego SEO - firma się lepiej pozycjonuje w wynikach Google,

  • wyższa konwersja na stronie www - co oczywiście przekłada się na wzrost sprzedaży. 

Jak zachęcić klienta do pozostawienia recenzji?

Marketing rekomendacji przynosi owoce. Jak zatem przekonać do pozostawienia recenzji. Przedsiębiorca ma kilka możliwości.

  • bądź szczery - powiedz klientowi, jak jego ocena przekłada się na rozwój marki. Uświadom, że dzięki Twojej recenzji firma może poprawiać jakość obsługi, usług,

  • delikatnie przypomnij o możliwości recenzji - smsem, mailem,

  • nagrody, promocje za recenzje. Inwestując czas i energię w rozwijanie takich strategii jak zachęty finansowe czy konkursy recenzenckie, tworzymy wzajemnie korzystny ekosystem oparty na zaufaniu i lojalności.

  • programy lojalnościowe - wprowadzenie programów lojalnościowych, które mogą być doskonałą motywacją dla klientów do dzielenia się swoimi opiniami w recenzjach Google.

Przykłady takich programów to:

- Bony zakupowe za wystawienie recenzji,

- Wyświetlanie najlepszych opinii na stronie internetowej,

- Stworzenie interaktywnych elementów jak konkursy, grywalizacja rekomendacji oraz rekompensata punktowa. 

Opinie Google na stronie internetowej - dlaczego to ma sens?

Zadbaj o to, aby proces wystawienia opinii był jak najmniej problematyczny. Biorąc pod uwagę uproszczoną rejestrację oraz możliwość odwołania dobrej woli użytkowników, strona internetowa może stać się doskonałą platformą do pozyskiwania cennych recenzji i sugestii.

Wyświetlanie informacji o tym, jak ważne są dla nas opinie klientów, pozwala zwiększyć zaangażowanie i motywować ich do dzielenia się swoimi przemyśleniami.

Skuteczna reklamacja to nie tylko sposób na naprawienie błędów i usprawnienie działalności firmy – to także okazja do budowania trwałej relacji z klientem opartej na wzajemnym szacunku i lojalności.

Dlatego warto zadbać o wygodny dostęp do formularza zgłoszeniowego czy oceny produktów/usług bezpośrednio na stronie internetowej.

Warto wyświetlać najlepsze opinie na stronie internetowej marki lub w formie wtyczki docelowej. Wtedy zainteresowany konsument ma bezproblemowy dostęp do opinii o firmie. Bez szukania informacji na innych portalach i bez przeszukiwania sieci. 

Wykorzystanie mediów społecznościowych w procesie pozyskiwania opinii 

Prowadzisz social media swojej marki? Zachęcaj do dzielenia się swoją opinią. Buduj więź z odbiorcami. Co jakiś czas możesz też wspomnieć o wynikach - wszystkim tym, co napędziło rozwój, dzięki opiniom w wizytówce Google. Pamiętaj, że klient doceniony chętniej wystawi pozytywną rekomendację. 

Dlaczego warto odpowiadać na negatywne opinie?

Najlepsze praktyki dotyczące odpowiedzi na negatywne recenzje Google obejmują kilka kluczowych elementów, takich jak doradztwo w negatywnych recenzjach, automatyzacja recenzji czy pozyskiwanie nowych opinii.

Po pierwsze, warto zawsze odpowiadać na każdą krytyczną opinię w sposób profesjonalny i uprzedmiotowiony, starając się zrozumieć punkt widzenia niezadowolonego klienta. Następnie można podjąć próbę rozwiązania problemu oraz pokazać innym użytkownikom zaangażowanie firmy w obsługę klienta.

Automatyzacja recenzji może pomóc śledzić wszystkie komentarze i szybciej reagować na te wymagające interwencji. Ponadto ważne jest ciągłe pozyskiwanie nowych pozytywnych recenzji od zadowolonych klientów – im więcej dobrych opinii, tym mniejszy wpływ będą miały pojedyncze negatywne głosy.

Warto pamiętać o korzyściach wynikających z konstruktywnego podejścia do krytyki: uczciwe oceny mogą pomóc ulepszyć ofertę firmy i uniknąć kar za fałszywe pozytywne recenzje.

Na jakich platformach poza Wizytówką Google możemy pozyskać opinie?

1. Facebook - wiele firm posiada swoje profile na Facebooku, gdzie użytkownicy mogą pozostawiać opinie i oceny.

2. TripAdvisor - popularna platforma dla recenzji hoteli, restauracji i atrakcji turystycznych.

3. Yelp - amerykańska platforma recenzji, która koncentruje się na recenzjach miejsc takich jak restauracje, sklepy, usługi lokalne i inne.

4. Ceneo.pl - polska platforma porównująca ceny i gromadząca recenzje różnych produktów.

5. Allegro - największy polski portal aukcyjny, gdzie użytkownicy mogą wystawiać recenzje produktów i oceniać sprzedawców.

6. Zomato - platforma skupiająca recenzje restauracji, kawiarni i barów.

7. Amazon - choć głównie znany jako platforma zakupowa, Amazon pozwala także na wystawianie recenzji produktów i oceny sprzedawców.

8. Booking.com - platforma rezerwacji hoteli i innych obiektów noclegowych, na której użytkownicy mogą wystawiać recenzje.

Warto zwrócić uwagę na te platformy, gdyż są one często odwiedzane przez użytkowników poszukujących opinii na temat produktów czy usług. W zależności od branży, w której działasz, niektóre z tych platform mogą być bardziej odpowiednie dla Twojej firmy niż inne.

Oprócz Google istnieją inne popularne platformy recenzji, na które warto zwrócić uwagę. Te alternatywne serwisy obejmują Yelp, TripAdvisor czy Facebook, gdzie również można zbierać minimalne recenzje od klientów i monitorować ich opinie o Twojej marce lub usługach.

Ważne jest jednak, aby pamiętać o odpowiednim reagowaniu na ewentualne negatywne komentarze – szybkość i profesjonalizm w udzielaniu odpowiedzi może pomóc zmniejszyć szkody wizerunkowe oraz pokazać innym użytkownikom gotowość firmy do rozwiązywania problemów.

Dodatkowo, warto śledzić naruszenia zasad przez konkurencję poprzez zgłaszanie fałszywych recenzji czy manipulowanie wynikami wyszukiwań.

Pamiętaj więc, że skupienie się tylko na Google to nie wszystko - warto poszerzyć swoje horyzonty i korzystać z różnych kanałów komunikacji ze swoimi klientami!

Odkryj nowe możliwości: Raport „Cross-border z Polski”

Raport „Cross-border z Polski” to opracowanie, które każdy przedsiębiorca myślący o ekspansji powinien mieć na swoim radarze. Przygotowany przez zespół IdoSell we współpracy z wiodącymi ekspertami branżowymi - związanymi z projektem GOinternational, stanowi źródło wiedzy dla każdego, kto pragnie zrozumieć i wykorzystać potencjał e-handlu transgranicznego. Sprawdź, czego możesz się dowiedziedzieć z raportu!

Marketing opinii na Back to School: zwiększ sprzedaż dzięki recenzjom

Sezon Back to School to kluczowy czas zakupów dla rodziców poszukujących najlepszych produktów dla dzieci. Recenzje i opinie klientów odgrywają istotną rolę w podejmowaniu decyzji zakupowych i mogą znacząco wpłynąć na sprzedaż. W artykule przedstawimy, jak skutecznie wykorzystać recenzje w strategii marketingowej, aby zwiększyć zaufanie i przyciągnąć klientów. Poznaj strategie zbierania i stosowania opinii, które pomogą w osiągnięciu sukcesu w tym intensywnym okresie.

Najważniejsze wydarzenia e-commerce w III/ IV kwartale 2024 roku

Jesień 2024 roku przynosi wiele istotnych wydarzeń w branży e-commerce. Specjalistyczne konferencje, targi, eventy, każde z nich oferuje unikalne możliwości dla różnych segmentów rynku. Poniżej prezentujemy kluczowe eventy, które mogą wpłynąć na rozwój Twojej firmy i kariery w przemyśle e-commerce.

Jak sprawić, by klienci sami chcieli pisać opinie po transakcji?

Opinie klientów odgrywają kluczową rolę w sukcesie firm. Jak sprawić, by klienci sami chcieli pisać recenzje? W tym artykule omówimy psychologię opinii, zrozumienie motywacji klientów oraz skuteczne strategie zachęcające do zostawiania opinii. Zaprezentujemy również najlepsze praktyki w personalizacji komunikacji, automatycznych przypomnieniach i programach lojalnościowych, które mogą zwiększyć zaangażowanie i poprawić reputację firmy.

Błędy w marketingu opinii, które mogą zniszczyć wizerunek Twojej firmy

Opinie klientów mają moc zmieniania wizerunku firmy i budowania trwałych relacji. Zdobycie autentycznych recenzji jest jednak prawdziwym wyzwaniem, zwłaszcza gdy na rynku pojawiają się firmy oferujące fałszywe opinie na zamówienie. Taka gra z ogniem może kosztować przedsiębiorstwo nie tylko pieniądze, ale przede wszystkim reputację. W walce o zaufanie klientów nie ma dróg na skróty. Odkryj, jak budować wiarygodny wizerunek oparty na prawdziwych recenzjach i uniknąć pułapek związanych z fałszywymi opiniami.

Jak nasz czeski partner - Ověřený web - usługa “Zweryfikowana witryna” pomaga polskim e-sklepom zwiększyć wiarygodność?

W dzisiejszym świecie użytkownicy internetu są przytłoczeni tysiącami ofert e-sklepów. Warto wyróżnić swój e-commerce na tle konkurencji i zwiększyć jego wiarygodność, tak aby potencjalni klienci zatrzymali się właśnie u Ciebie na dłużej.

Zaufane.pl - pozyskuj, zarządzaj i prezentuj opinie

Buduj zaufanie dzięki autentycznym opiniom z narzędziem Zaufane.pl, które ułatwia pozyskiwanie, zarządzanie i prezentowanie recenzji, zwiększając sprzedaż i reputację marki. Jako oficjalny partner Google, zgodny z dyrektywą Omnibus i DSA, oferuje moderację w 26 językach, wspierając ekspansję na rynki zagraniczne. Sprawdź, jak ważny jest marketing opinii w obecnym e-commerce.

Porozmawiaj z nami, aby dowiedzieć się jak

Zaufane.pl poprawi Twoje wskaźniki marketingowe i sprzedażowe.

Umów spotkanie