BLOG
Jak pozycjonować reklamy produktowe dzięki gwiazdkom w PLA
Głównym celem każdej firmy sprzedającej produkty jest oczywiście zwiększenie widoczności, a tym samym zdobycie większej liczby kupujących. Jednym z najlepszych sposobów na zrealizowanie tego zadania jest dwuetapowy proces:
Udostępnianie produktów w Zakupach Google za pośrednictwem konta Google Merchant. Jeśli jeszcze nie posiadasz konta, koniecznie rozważ rejestrację – jest bezpłatna i pomoże Ci uporządkować plik produktowy. Google w dużym stopniu opiera się na danych. Jest to najlepszy sposób, aby upewnić się, że Twoje produkty są poprawnie indeksowane i pojawiają się najczęściej w Zakupach Google.
Utworzenie specjalnego pliku danych z recenzjami produktów dla reklam Google Shopping Ads, który w zasadzie łączy wszystkie oceny i recenzje zebrane przez Twoją firmę z Twoimi produktami. Podczas indeksowania Google może powiązać Twoje produkty z reklamą i wynikami produktów w Zakupach Google.
Czym są oceny sprzedawcy i produktów
Google używa 5 – gwiazdkowego systemu ocen obok którego znajduje się także opinia w formie tekstu.
Jeśli recenzja odnosi się do firmy lub ogólnych doświadczeń klienta z daną firmą (np. obsługą klienta, procesem zakupowym, itp.) Google określa je jako ‘oceny sprzedawcy’, a często także jako ‘oceny w gwiazdkach’.
Z kolei jeśli opinie odnoszą się wyłącznie do zakupionego produktu zaliczane są do ‘oceny produktów’. Google gromadzi oceny z różnych źródeł i zestawia je w taki sposób, aby udostępnić potencjalnym klientom łatwy wgląd w oceny produktu lub firmy.
W jaki sposób recenzje i oceny mogą poprawić wyniki w Zakupach Google?
Prawdopodobnie sporo z Was zastanawia się w tym momencie, w jaki sposób sprawić, że gwiazdki i recenzje dotyczące produktów będą pojawiały się w Twoich reklamach produktowych oraz w wynikach Zakupów Google.
Zakładając, że masz już skonfigurowane konto Google Merchant Center, spójrz na poniższy przykład:
Jest to zrzut ekranu wyników Zakupów Google dla kosmetyków. Produkty z gwiazdkami pod spodem naturalnie wyróżniają się bardziej niż te, które nie mają gwiazdek. W momencie, gdy klikniesz w liczbę recenzji wyświetlanych tuż obok gwiazdek zostaniesz przeniesiony na inną stronę – taką, jak poniżej.
Zobaczysz zestawienie wszystkich opinii zebranych we wszystkich sklepach i platformach sprzedażowych dla tego konkretnego produktu. Poszczególne opinie i oceny z powrotem przenoszą do oryginalnej firmy, która zebrała i zaindeksowała recenzje. To bardzo ważne, ponieważ po przeczytaniu recenzji użytkownicy wracają na Twoją stronę, gdzie mogą zakupić wysoko oceniany przedmiot.
Link do tej samej strony to sekcja zawierająca listę wszystkich sklepów, które sprzedają ten produkt w Zakupach Google razem z gwiazdkami i ocenami sprzedawców oznaczonych na zielono oraz liczbą recenzji i ocen zebranych przez Google. W momencie, gdy klikniesz w ten numer zostaniesz przeniesiony do tej samej strony, na której znajdziesz ogólne informacje o ocenach sprzedawcy tej firmy.
Jak recenzje i oceny mogą ulepszyć reklamy w Zakupach Google?
Gwiazdki wyświetlane tuż obok wyników w Zakupach Google mają bardzo korzystny wpływ, a mogą być jeszcze bardziej korzystne, gdy będą pojawiały się w reklamach produktowych. Jeśli korzystasz z Google Ads możesz w łatwy sposób skonfigurować kampanię produktową, która będzie tworzyć reklamę produktu. Ten rodzaj kampanii ma znaczną przewagę nad tradycyjnymi reklamami tekstowymi, ponieważ pojawiają się u góry lub z boku bezpłatnych wyników wyszukiwania. Ponadto wyświetlają zdjęcie produktu, nazwę, cenę i ocenę. W ten sposób kierujesz bardziej wartościowy ruch na stronę produktu, dzięki czemu reklamy są skuteczniejsze i wydajniejsze.
W ten sposób może wyglądać Twoja reklama na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Ogłoszenie zawiera zdjęcie, co już samo w sobie przyciąga sporą uwagę użytkownika. Ponadto znajdziemy tam takie informacje jak nazwę produktu, cenę, stronę www, na której sprzedawany jest produkt, udogodnienia (np. bezpłatna dostawa) i ogólną ocenę w gwiazdkach!
Klikając w liczbę recenzji obok gwiazdek użytkownik zostanie przekierowany na stronę zawierającą wszystkie opinie o danym produkcie. W ten sposób Ty, jako właściciel pomagasz potencjalnym klientom w podjęciu decyzji zakupowej. Warto jednak upewnić się, czy wracając z powrotem do karty produktowej użytkownik zostanie przekierowany na Twój sklep internetowy.
Korzyści wynikające z umieszczania gwiazdek w reklamach produktowych
Konfigurowanie reklam na liście produktów, umieszczanie produktów w Zakupach Google oraz zbieranie i wyświetlanie recenzji na stronach produktów to strategie, które łącznie mogą zapewnić spory wzrost Twojej firmie!
- Efektywne pozycjonowanie i wzrost na tle konkurencji – prawidłowa struktura danych i umieszczanie produktów w Zakupach Google to sposób, który ułatwia potencjalnym klientom drogę do Twojego sklepu internetowego. Ponadto zbierając opinie dotyczące danego produktu nie tylko kierujesz klientów z powrotem na swoją witrynę. Dzięki opiniom od innych klientów użytkownicy mają pewność, że firma jest autentyczna – zyskujesz zaufanie od potencjalnych klientów. W ten sposób zdobędziesz zdanie godnego zaufania i przewagę nad konkurencją.
- Większy zwrot z inwestycji – Gdy publikujesz zdjęcia swoich produktów w wynikach wyszukiwania przyciągasz uwagę użytkowników. Ponadto Google uważa, że reklamy produktowe mogą podwoić, a nawet potroić współczynnik klikalności (CTR) w porównaniu do reklam tekstowych. Gdy wzrasta CTR rośnie także Wynik Jakości. Wynik staje się bardziej trafny, dzięki czemu obniża koszt kliknięcia (CPC). Jaki z tego wniosek? Reklamy będą skuteczniejsze i wydajniejsze.
- Większy ruch – Zbierając opinie o produktach i publikując je na stronach produktowych zwiększasz zawartość generowaną przez użytkowników. Ma to niezwykle pozytywny wpływ na SEO i ogólny ranking w organicznych wynikach wyszukiwania. W przypadku organicznych wyników wyszukiwania możesz używać ocen jako fragmentów rozszerzonych. Będą wyświetlane w formie gwiazdek i pomogą Twojej witrynie wyróżnić się na tle konkurencji.
- Wzrost sprzedaży i mniejsza ilość zwrotów – Wyświetlając opinie produktów na swoich stronach ułatwiasz potencjalnym klientom podejmowanie decyzji zakupowych. Osoby zainteresowane produktem mogą w każdej chwili sprawdzić recenzje od innych użytkowników, bez konieczności opuszczania strony produktowej.
Wdrożenie ocen produktów w reklamie produktowej
Przede wszystkim warto wspomnieć, że oceny produktów w reklamach produktowych są dostępne w takich krajach jak: Australia, Austria, Belgia, Francja, Niemcy, Włochy, Japonia, Holandia, Hiszpania, Szwajcaria, Wielka Brytania i Stany Zjednoczone.
Natomiast oceny produktów pojawiają się w wynikach wyszukiwania Zakupów Google we wszystkich krajach, w których Zakupy Google są dostępne! Warto więc skorzystać z tej opcji jak najprędzej. Jak to zrobić?
- Zarejestruj się w Google Merchant i odpowiednio uporządkuj dane produktów. Jest to podstawa do tego, aby Twoje produkty pojawiały się w Zakupach Google, a następnie do tego, by opinie były prawidłowo przypisywane do produktów.
- Zacznij zbierać recenzje! Najprostszym sposobem będzie skorzystanie z usługi zbierania opinii, ponieważ recenzje produktów powinny zostać przesłane do Google w określonym formacie, aby mogły zostać prawidłowo zaindeksowane. Poproś o skonfigurowanie pliku danych produktów dla Google, ponieważ w większości przypadków musi zostać przygotowany ręcznie i może nie być dostępny u niektórych dostawców lub zawarty w standardzie we wszystkich pakietach.
- Według Google firma powinna mieć co najmniej 50 recenzji wszystkich produktów, a każdy produkt musi posiadać przynajmniej 3 opinie, aby oceny w gwiazdkach mogły pojawiać się w reklamach produktowych.
Jeśli posiadasz dość spory sklep, a klienci chętnie wracają i dokonują kolejnych zakupów zbieranie opinii nie powinno stanowić dla Ciebie większego problemu. Zacznij więc od rejestracji w Google Merchant, a następnie zbieraj opinie. Następnie wdrażaj oceny w kampanii produktowej i skutecznie zwiększaj sprzedaż produktów!
Marketing opinii w branży HoReCa
Branża HoReCa jest narażona na opinie z różnych stron: poczynając od przyznawanych gwiazdek w wizytówce Google Moja Firma, przez recenzje krytyków kulinarnych i vlogerów, po wyraz uznania (lub nie) tych najważniejszych, czyli gości. Podpowiadamy przepis na to, jak przynajmniej w pewnym stopniu kontrolować ten proces i skutecznie zbierać opinie w branży HoReCa!
Jak zadbać o wizytówkę Google w branży HoReCa?
Branża HoReCa opiera się na bliskim kontakcie z klientem oraz budowaniu zaufania. Jednym z kluczowych narzędzi wspierających widoczność i wiarygodność firm jest wizytówka Google Moja Firma (Google My Business). Pozwala ona nie tylko na promowanie działalności, ale także na bezpośrednią interakcję z klientami. W tym artykule dowiesz się, jak skutecznie zarządzać wizytówką Google w branży HoReCa i jak maksymalnie wykorzystać jej potencjał.
Jak pozyskiwać opinie w branży HoReCa?
Zbieranie opinii w branży HoReCa (hotele, restauracje, catering) ma istotną wartość w budowaniu zaufania klientów. Opinie gości pozwalają dostosować ofertę do ich oczekiwań i przyciągnąć nowych odwiedzających. W artykule przedstawiamy sprawdzone metody pozyskiwania opinii i podpowiadamy, jak wybrać najlepszy moment na zbieranie opinii.
Certyfikat niezależności opinii: Jak zbudować zaufanie dzięki autentycznym recenzjom?
Autentyczne opinie klientów są kluczowe w budowaniu zaufania do marki. Certyfikat niezależności opinii to narzędzie, które podkreśla transparentność i wiarygodność recenzji. Dowiedz się, jak wdrożenie tego certyfikatu może pomóc firmie w zdobyciu zaufania konsumentów.
3 rzeczy, o których musisz pamiętać rozwijając sprzedaż na Allegro
Dobra i rentowna sprzedaż na Allegro marzy się każdemu, kto działa w e-commerce, nie każdy jednak ma na nią sprawdzony sposób. Sprawa nie jest prosta, bo nie wystarczy wyłącznie dobra oferta i budżet na reklamy Allegro Ads. Co więc robić? O porady, jak skalować biznes na tym marketplace zapytaliśmy ekspertów. Zobacz, co radzi agencja Allegro Ads Pirk Spark.
Prezentacja opinii za pomocą widgetów - czyli jak przyciągnąć uwagę klienta?
Opinie klientów to jeden z kluczowych czynników wpływających na decyzje zakupowe, dlatego ich odpowiednia prezentacja na stronie internetowej ma ogromne znaczenie. Widgety to narzędzia, które pozwalają wyeksponować recenzje w sposób przyciągający uwagę użytkowników. W artykule omówimy, czym są widgety, gdzie najlepiej je umieścić oraz jak mogą zwiększyć zaufanie i zachęcić klientów do zakupu, korzystając z przykładu widgetów Zaufane.pl.
Jak pytać klientów o opinie? Poznaj tajniki sprawdzonej ankiety na przykładzie firmy DAAG!
Pozyskiwanie opinii od klientów to kluczowy element budowania wizerunku. Jednak by uzyskać wartościowe informacje, warto wiedzieć, jak skutecznie formułować pytania i jakie metody pozyskiwania opinii wybrać. W tym artykule dowiesz się, jak przygotować sprawdzoną ankietę na przykładzie firmy DAAG, która z sukcesem gromadzi recenzje na temat swoich produktów i usług.