BLOG

Co warto wiedzieć zanim rozpoczniesz pozyskiwanie recenzji online?

Małgorzata Piasek

Małgorzata Piasek

sierpień 2023
Co warto wiedzieć zanim rozpoczniesz pozyskiwanie recenzji online?

Marketing rekomendacji. Uświadom sobie, że to właśnie klient jest najważniejszym ogniwem twojej działalności!

Zanim na dobre wejdziesz w przestrzeń związaną z marketingiem rekomendacji, musisz zdać sobie sprawę z wartości, jaką niesie dla twojej marki każdy klient. To on jest motorem napędowym twoich działań i to dzięki niemu istnieje twoja firma.  Każda pozytywna opinia, którą uzyskasz to twoja szansa na rozwój. Wbrew pozorom istotną kwestią i wartością są również negatywne opinie, które przecież prędzej czy później mogą się pojawić. Będziesz miał różnych klientów, z różnymi potrzebami. Nie zawsze trafisz w ich gusta, czy też nie zawsze mogą być oni w pełni zadowoleni z twojej obsługi. Nie bój się negatywnych opinii, ponieważ również i one są dużą wartością dla ciebie.

Negatywne recenzje są:

-  jasnym sygnałem, że coś należy zmienić. Taka negatywna opinia pomoże zlokalizować, co w twojej działalności jeszcze działa do końca nie tak jak należy. Nad czym musisz popracować i nad czym musisz się skupić. Taka wiedza pozwala wyeliminować błędy lub też jest przestrogą przed popełnianiem ich w przyszłości, 

-  sposobem na pokazanie klientom, Jak radzisz sobie w trudnych sytuacjach i że jesteś odpowiedzialnym przedsiębiorcą, które nie boi się krytyki i nie ma nic do ukrycia,

Marketing rekomendacji - bądź w kontakcie z klientem!

Rozpoczynasz przygodę z marketingiem rekomendacji. Od teraz, to właśnie klient jest w centrum twojej uwagi.  Jego potrzeby i oczekiwania. Reaguj na komentarze.  Dawaj znak, że chcesz być blisko klienta i chcesz spełniać jego oczekiwania w pełni. Bądź ekspertem, ale bądź takim ekspertem, który traktuje klienta w relacji partnerskiej.  Takie zachowanie i ludzkie podejście do klientów z pewnością ci się opłaci i przyniesie dobre owoce w postaci zwiększonej sprzedaży i współczynnika widoczności twojego sklepu w sieci.

Ranking najlepszych studiów pilates w Rzeszowie. Poznaj miejsca, które pokochali klienci!

W Rzeszowie coraz więcej osób wybiera pilates jako formę dbania o zdrowie, sylwetkę i spokój umysłu. Wybór odpowiedniego miejsca ma jednak ogromne znaczenie – od atmosfery i profesjonalizmu instruktorów zależy, czy zostaniesz w studiu na dłużej. Artykuł przedstawia ranking najlepszych studiów pilates w Rzeszowie, oparty nie na reklamach, lecz na opiniach klientów i ocenach w Google.

Jak sprawić, by klienci sami chcieli pisać opinie po transakcji?

Opinie klientów odgrywają kluczową rolę w sukcesie firm. Jak sprawić, by klienci sami chcieli pisać recenzje? W tym artykule omówimy psychologię opinii, zrozumienie motywacji klientów oraz skuteczne strategie zachęcające do zostawiania opinii. Zaprezentujemy również najlepsze praktyki w personalizacji komunikacji, automatycznych przypomnieniach i programach lojalnościowych, które mogą zwiększyć zaangażowanie i poprawić reputację firmy.

Social proof a zakupy – czy opinie naprawdę sprzedają?

W obecnym cyfrowym świecie, w którym konsumenci mają dostęp do ogromnej ilości informacji i opcji zakupowych, podejmowanie decyzji może być niezmiernie trudne. Z tego powodu wiele osób sięga po opinie innych konsumentów, aby pomóc sobie w dokonaniu wyboru. To zjawisko znane jest jako social proof, czyli potwierdzenie społeczne, i odgrywa kluczową rolę w procesie podejmowania decyzji zakupowych.

Lokalny przewodnik Google – kim jest i dlaczego ma znaczenie?

Walka o widoczność w wynikach wyszukiwania nie kończy się na pozycjonowaniu sklepu czy reklamach w Google Ads. Coraz większe znaczenie mają opinie i rekomendacje użytkowników. Jednym z narzędzi, które kształtuje wizerunek firm w sieci, jest program Lokalnych przewodników Google. To właśnie oni wpływają na to, jak Twój sklep czy punkt odbioru jest postrzegany w Google Maps i wizytówkach Google Business Profile.

Jak opinie wpływają na SEO?

Każda osoba prowadząca działania w sieci wie, jak ważne są działania SEO mające wpływ na pozycję w wynikach wyszukiwania. Algorytmy Google stale się zmieniają, a tym samym trudniej jest prześcignąć konkurencję, tym bardziej obecnie, kiedy to większość osób przenosi swoje działania do Internetu, a konkurencja stale wzrasta. Wiele osób zastanawia się, co może wzmocnić pozycję w wyszukiwarce? Mało kto bierze pod uwagę opinie od innych użytkowników, a mają ogromny wpływ na pozycjonowanie stron czy sklepów internetowych.

Pozyskiwanie opinii klientów w e-commerce – poznaj sprawdzone metody!

Opinie w branży e-commerce mają znaczenie! Nawet jeśli do tej pory nie zdawałeś sobie z tego sprawy, to udowodnię Ci, że sam podczas zakupów w Internecie wiele razy korzystałeś z siły marketingu opinii. Przypomnij sobie swoje ostatnie zamówienie zrealizowane w sieci. Jestem pewien, że przed sfinalizowaniem transakcji przeczytałeś nie tylko opinie o firmie, ale także o konkretnym produkcie.

Jak budować pozytywny wizerunek firmy w oparciu o recenzje online?

Dziś trudno sobie wyobrazić działalność firmy bez jej obecności w sieci. Marketing internetowy stał się częścią strategii biznesowej wielu przedsiębiorstw. W tym świecie dużą rolę odgrywają oczywiście opinie klientów. Recenzje online są autentyczną i szczerą reklamą marki – bez inwestycji w płatne kampanie. Rodzą się więc pytania: jak zoptymalizować narzędzia wspierające marketing rekomendacji? Jak prowadzić biznes oparty o lojalną społeczność? W tym artykule rozwiewam te wątpliwości!

Porozmawiaj z nami, aby dowiedzieć się jak

Zaufane.pl poprawi Twoje wskaźniki marketingowe i sprzedażowe.

Umów spotkanie