BLOG
Co warto wiedzieć zanim rozpoczniesz pozyskiwanie recenzji online?
Marketing rekomendacji. Uświadom sobie, że to właśnie klient jest najważniejszym ogniwem twojej działalności!
Zanim na dobre wejdziesz w przestrzeń związaną z marketingiem rekomendacji, musisz zdać sobie sprawę z wartości, jaką niesie dla twojej marki każdy klient. To on jest motorem napędowym twoich działań i to dzięki niemu istnieje twoja firma. Każda pozytywna opinia, którą uzyskasz to twoja szansa na rozwój. Wbrew pozorom istotną kwestią i wartością są również negatywne opinie, które przecież prędzej czy później mogą się pojawić. Będziesz miał różnych klientów, z różnymi potrzebami. Nie zawsze trafisz w ich gusta, czy też nie zawsze mogą być oni w pełni zadowoleni z twojej obsługi. Nie bój się negatywnych opinii, ponieważ również i one są dużą wartością dla ciebie.
Negatywne recenzje są:
- jasnym sygnałem, że coś należy zmienić. Taka negatywna opinia pomoże zlokalizować, co w twojej działalności jeszcze działa do końca nie tak jak należy. Nad czym musisz popracować i nad czym musisz się skupić. Taka wiedza pozwala wyeliminować błędy lub też jest przestrogą przed popełnianiem ich w przyszłości,
- sposobem na pokazanie klientom, Jak radzisz sobie w trudnych sytuacjach i że jesteś odpowiedzialnym przedsiębiorcą, które nie boi się krytyki i nie ma nic do ukrycia,
Marketing rekomendacji - bądź w kontakcie z klientem!
Rozpoczynasz przygodę z marketingiem rekomendacji. Od teraz, to właśnie klient jest w centrum twojej uwagi. Jego potrzeby i oczekiwania. Reaguj na komentarze. Dawaj znak, że chcesz być blisko klienta i chcesz spełniać jego oczekiwania w pełni. Bądź ekspertem, ale bądź takim ekspertem, który traktuje klienta w relacji partnerskiej. Takie zachowanie i ludzkie podejście do klientów z pewnością ci się opłaci i przyniesie dobre owoce w postaci zwiększonej sprzedaży i współczynnika widoczności twojego sklepu w sieci.
Lokalny przewodnik Google – kim jest i dlaczego ma znaczenie?
Walka o widoczność w wynikach wyszukiwania nie kończy się na pozycjonowaniu sklepu czy reklamach w Google Ads. Coraz większe znaczenie mają opinie i rekomendacje użytkowników. Jednym z narzędzi, które kształtuje wizerunek firm w sieci, jest program Lokalnych przewodników Google. To właśnie oni wpływają na to, jak Twój sklep czy punkt odbioru jest postrzegany w Google Maps i wizytówkach Google Business Profile.
Jak opinie wpływają na SEO?
Każda osoba prowadząca działania w sieci wie, jak ważne są działania SEO mające wpływ na pozycję w wynikach wyszukiwania. Algorytmy Google stale się zmieniają, a tym samym trudniej jest prześcignąć konkurencję, tym bardziej obecnie, kiedy to większość osób przenosi swoje działania do Internetu, a konkurencja stale wzrasta. Wiele osób zastanawia się, co może wzmocnić pozycję w wyszukiwarce? Mało kto bierze pod uwagę opinie od innych użytkowników, a mają ogromny wpływ na pozycjonowanie stron czy sklepów internetowych.
Pozyskiwanie opinii klientów w e-commerce – poznaj sprawdzone metody!
Opinie w branży e-commerce mają znaczenie! Nawet jeśli do tej pory nie zdawałeś sobie z tego sprawy, to udowodnię Ci, że sam podczas zakupów w Internecie wiele razy korzystałeś z siły marketingu opinii. Przypomnij sobie swoje ostatnie zamówienie zrealizowane w sieci. Jestem pewien, że przed sfinalizowaniem transakcji przeczytałeś nie tylko opinie o firmie, ale także o konkretnym produkcie.
Jak budować pozytywny wizerunek firmy w oparciu o recenzje online?
Dziś trudno sobie wyobrazić działalność firmy bez jej obecności w sieci. Marketing internetowy stał się częścią strategii biznesowej wielu przedsiębiorstw. W tym świecie dużą rolę odgrywają oczywiście opinie klientów. Recenzje online są autentyczną i szczerą reklamą marki – bez inwestycji w płatne kampanie. Rodzą się więc pytania: jak zoptymalizować narzędzia wspierające marketing rekomendacji? Jak prowadzić biznes oparty o lojalną społeczność? W tym artykule rozwiewam te wątpliwości!
Strategie pozyskiwania opinii – metody online i offline
Opinie klientów są kluczowe dla sukcesu każdej firmy. Dlatego właśnie firma powinna zadbać o pozyskiwanie recenzji. Sprawdź jakie są metody online i offline, by zbudować silny social proof!
Jak wybrać najlepsze narzędzie do zbierania opinii?
W dzisiejszym dynamicznym świecie e-commerce, opinie klientów odgrywają kluczową rolę w kształtowaniu reputacji firm. Zbieranie recenzji staje się nie tylko standardem, ale także niezbędnym środkiem do budowania zaufania wśród konsumentów. Istnieje wiele narzędzi do zbierania opinii, a wybór odpowiedniego może być problematyczny. Dlatego przygotowaliśmy zbiór kluczowych kryteriów, które warto wziąć pod uwagę przy podjęciu decyzji.
Jak przenieść wizytówkę Google pod nowy adres?
Zmiana adresu firmy to zawsze spore wyzwanie. Oprócz logistyki przeprowadzki i poinformowania klientów, konieczne jest też zaktualizowanie wizytówki Google. To kluczowe, bo wizytówka jest jednym z głównych źródeł informacji o Twoim sklepie dla nowych klientów – decyduje o tym, czy znajdą Cię w mapach, wyszukiwarce czy trafią do starej lokalizacji. W tym artykule pokazuję krok po kroku, jak przenieść wizytówkę Google pod nowy adres i na co zwrócić szczególną uwagę.