BLOG

Trendy w e-commerce 2023 r. Z których warto czerpać?

Małgorzata Piasek

Małgorzata Piasek

wrzesień 2023
Trendy w e-commerce 2023 r. Z których warto czerpać?

Urządzenia mobilne - najważniejszy kanał pozyskiwania klienta

Smartfon nierzadko już zastępuje nam komputer. To telefon staje się urządzeniem, na którym pracujemy, komunikujemy się z bliskimi, przyjaciółmi, ale też robimy zakupy. Ponieważ coraz więcej konsumentów korzysta ze smartfonów i tabletów podczas zakupów online, dla przedsiębiorstw zajmujących się handlem elektronicznym niezwykle ważne jest, aby ich strony internetowe były dostosowane do urządzeń mobilnych. Największą popularnością i zaufaniem klientów cieszą się sklepy, które oprócz tradycyjnej strony internetowej umożliwiają zakupy również przez dedykowaną aplikację mobilną. Większy ruch w obrębie sklepu, wzrost zapytań o ofertę i wzrost konwersji - gwarantowany!

Zakupy przez aplikację mobilną/media społecznościowe/ zakupy live e-commerce

Chcesz cieszyć się zaufaniem klientów i generować sprzedaż na wysokim poziomie? Musisz być tam, gdzie jest Twój klient. Dopasować się do jego potrzeb i nawyków zakupowych. Tak jak pisaliśmy powyżej, coraz więcej konsumentów kupuje przez aplikacje mobilne - to wygoda, komfort i możliwość realizacji zakupów w dowolnym miejscu. Również media społecznościowe stają się istotnym kanałem sprzedaży i nie mówimy tu tylko o sklepie podpiętym pod Facebooka, ale też o sprzedaży w postach, czy też live e-commerce, czyli sprzedaży w czasie rzeczywistym - w czasie relacji video, podcastu, webinaru. 

Polacy stawiają na płatności odroczone

Rosnąca inflacja sprawiają, że szukamy sposobów na optymalizację kosztów. Płatności odroczone pozwalają na zakup potrzebnego sprzętu, czy prezent dla bliskiej osoby - bez potrzeby natychmiastowego nadwyrężania budżetu. Produkt otrzymujemy do domu, a płacimy za niego za 30 dni lub w wygodnych ratach. To rozwiązanie zyskuje na popularności. 

Al i wzmocnienie Obsługi Klienta

Proces realizacji zamówień jest coraz krótszy i coraz bardziej zautomatyzowany. Dzieje się tak min. dzięki integracji z Al. Chatboty i inne narzędzia oparte na sztucznej inteligencji staną się coraz bardziej powszechne w handlu elektronicznym, ponieważ firmy będą starały się zapewniać spersonalizowaną i wydajną obsługę klienta. Wykorzystując te technologie, firmy mogą zwiększyć swoje zaangażowanie i lojalność klientów, co ostatecznie doprowadzi do wzrostu i sukcesu w konkurencyjnym krajobrazie handlu elektronicznego.

Znaczenie Social Proof i wzrost  zaufania do influencerów

Jedna z zasad Social Proof powiązana jest ściśle z naszym zaufaniem do ekspertów w danej dziedzinie i influancerów. Liczymy się ze zdaniem popularnych blogerów. Wiele osób przed wrzuceniem danego produktu do koszyka sprawdza, jak konkretny towar/usługę recenzuje popularny influencer. Mając tą wiedzę producenci i e-sklepy coraz częściej współpracują z wpływowymi osobami, zwłaszcza nano i mikroinfluencerami, aby promować swoje produkty na platformach mediów społecznościowych.  Influencerzy mają lojalnych fanów w mediach społecznościowych, a ich rekomendacje mogą znacząco wpłynąć na zachowania konsumentów. Oczekuje się, że trend ten będzie nadal rósł, ponieważ marki uznają wartość marketingu influencerskiego w docieraniu do docelowych odbiorców.

Spersonalizowana oferta e-sklepu. Klient chce się czuć ważny 

Klienci szukają spersonalizowanych ofert które zaspokoją ich indywidualne potrzeby i preferencje. Personalizowane rekomendacje oraz wsparcie obsługi e-sklepu okazuje się bezcenne. Klient chce mieć pewność, że korzysta z oferty sklepu, gdzie obsługa zna się na konkretnej branży i w razie potrzeby doradzi. Chce mieć również dostęp do podobnym produktów, które przegląda. Bez wielogodzinnych poszukiwań i tracenia cennego czasu. 

Konsument zwraca uwagę na to co wizualne… Rzeczywistość rozszerzona w służbie e-commerce

Rozwój technologii rzeczywistości rozszerzonej (AR) i rzeczywistości wirtualnej (VR) dla handlu elektronicznego zmienia oblicze e-commerce. Technologie te umożliwiają klientom wizualizację produktów w bardziej realistyczny i wciągający sposób, co prowadzi do zwiększenia zaangażowania i sprzedaży. AR i VR można wykorzystać do wirtualnych przymierzeń, dzięki czemu klienci mogą zobaczyć, jak produkty będą na nich wyglądać przed dokonaniem zakupu. Technologię tę można również wykorzystać w wirtualnych salonach, umożliwiając klientom poznawanie produktów w bardziej interaktywny i angażujący sposób.  Wraz z rosnącym zapotrzebowaniem na spersonalizowane i interaktywne doświadczenia zakupowe, AR i VR będą prawdopodobnie zyskiwać coraz większe znaczenie w branży e-commerce. Okazuje się, że w przestrzeni marketingu internetowego i e-handlu jest to strzał w dziesiątce. Klient bowiem nie chce w ciemno kupować produktu w ciemno. 

Czerp z trendów e-commerce i marketingu rekomendacji. Prowadź dochodowy biznes!

Marketing rekomendacji połączony z odpowiednią reakcją na trendy e-commerce jest receptą na sukces w branży. Przeniesienie sprzedaży na grunt urządzeń mobilnych, wzmacnianie obsługi klienta, optymalizacja procesów zakupowych. Wreszcie “zaprzyjaźnienie” się z pozytywnymi konsekwencjami pojawienia się Al w świecie e-commerce otwiera nowe drzwi rozwoju i pozwala sięgać po więcej. 

Lokalny przewodnik Google – kim jest i dlaczego ma znaczenie?

Walka o widoczność w wynikach wyszukiwania nie kończy się na pozycjonowaniu sklepu czy reklamach w Google Ads. Coraz większe znaczenie mają opinie i rekomendacje użytkowników. Jednym z narzędzi, które kształtuje wizerunek firm w sieci, jest program Lokalnych przewodników Google. To właśnie oni wpływają na to, jak Twój sklep czy punkt odbioru jest postrzegany w Google Maps i wizytówkach Google Business Profile.

Jak opinie wpływają na SEO?

Każda osoba prowadząca działania w sieci wie, jak ważne są działania SEO mające wpływ na pozycję w wynikach wyszukiwania. Algorytmy Google stale się zmieniają, a tym samym trudniej jest prześcignąć konkurencję, tym bardziej obecnie, kiedy to większość osób przenosi swoje działania do Internetu, a konkurencja stale wzrasta. Wiele osób zastanawia się, co może wzmocnić pozycję w wyszukiwarce? Mało kto bierze pod uwagę opinie od innych użytkowników, a mają ogromny wpływ na pozycjonowanie stron czy sklepów internetowych.

Pozyskiwanie opinii klientów w e-commerce – poznaj sprawdzone metody!

Opinie w branży e-commerce mają znaczenie! Nawet jeśli do tej pory nie zdawałeś sobie z tego sprawy, to udowodnię Ci, że sam podczas zakupów w Internecie wiele razy korzystałeś z siły marketingu opinii. Przypomnij sobie swoje ostatnie zamówienie zrealizowane w sieci. Jestem pewien, że przed sfinalizowaniem transakcji przeczytałeś nie tylko opinie o firmie, ale także o konkretnym produkcie.

Jak budować pozytywny wizerunek firmy w oparciu o recenzje online?

Dziś trudno sobie wyobrazić działalność firmy bez jej obecności w sieci. Marketing internetowy stał się częścią strategii biznesowej wielu przedsiębiorstw. W tym świecie dużą rolę odgrywają oczywiście opinie klientów. Recenzje online są autentyczną i szczerą reklamą marki – bez inwestycji w płatne kampanie. Rodzą się więc pytania: jak zoptymalizować narzędzia wspierające marketing rekomendacji? Jak prowadzić biznes oparty o lojalną społeczność? W tym artykule rozwiewam te wątpliwości!

Strategie pozyskiwania opinii – metody online i offline

Opinie klientów są kluczowe dla sukcesu każdej firmy. Dlatego właśnie firma powinna zadbać o pozyskiwanie recenzji. Sprawdź jakie są metody online i offline, by zbudować silny social proof!

Jak wybrać najlepsze narzędzie do zbierania opinii?

W dzisiejszym dynamicznym świecie e-commerce, opinie klientów odgrywają kluczową rolę w kształtowaniu reputacji firm. Zbieranie recenzji staje się nie tylko standardem, ale także niezbędnym środkiem do budowania zaufania wśród konsumentów. Istnieje wiele narzędzi do zbierania opinii, a wybór odpowiedniego może być problematyczny. Dlatego przygotowaliśmy zbiór kluczowych kryteriów, które warto wziąć pod uwagę przy podjęciu decyzji.

Jak przenieść wizytówkę Google pod nowy adres?

Zmiana adresu firmy to zawsze spore wyzwanie. Oprócz logistyki przeprowadzki i poinformowania klientów, konieczne jest też zaktualizowanie wizytówki Google. To kluczowe, bo wizytówka jest jednym z głównych źródeł informacji o Twoim sklepie dla nowych klientów – decyduje o tym, czy znajdą Cię w mapach, wyszukiwarce czy trafią do starej lokalizacji. W tym artykule pokazuję krok po kroku, jak przenieść wizytówkę Google pod nowy adres i na co zwrócić szczególną uwagę.

Porozmawiaj z nami, aby dowiedzieć się jak

Zaufane.pl poprawi Twoje wskaźniki marketingowe i sprzedażowe.

Umów spotkanie