BLOG

Jak opinie mogą obniżyć koszt reklamy oraz współczynnik CPC.

Jak opinie mogą obniżyć koszt reklamy oraz współczynnik CPC.

Ciągle zmieniające się środowisko e-biznesu staje się coraz bardziej konkurencyjne w miarę jak podejścia marketingowe dostosowują się do nowych technologii i innowacji. Jednak relacja firma-klient pozostaje w centrum wszystkich działań marketingowych. Obeznany technicznie zdolny do badań i chętny do wyrażania opinii – to szkic współczesnego konsumenta, który ostatecznie żyje w centrum wszystkich strategii e-biznesu.

Wiedziałeś że?

Zrozumienie twojego klienta jest fundamentalnie ważne. Dążąc do przetrwania na konkurencyjnym rynku, i gubiąc się w nowych narzędziach i taktyce, reklamodawcy często zapominają o najprostszym sposobie na uzyskanie wglądu w swoich odbiorców: opinie klientów. W naszych poprzednich artykułach wspominaliśmy już, jak ważne są opinie klientów w zakresie strategii marketingowych. Dla handlowców internetowych zbieranie i wyświetlanie ocen i opinii staje się kluczowe w budowaniu lojalności klientów, zwiększając konwersję i wzmacniając obecność zarówno w Internecie, jak i poza nim. Statystyki pokazują, że 72,4% klientów czyta opinie online przed dokonaniem zakupu. Prawie 79% badań online, przygotowując się do wizyty w lokalnym sklepie. Liczby te wskazują na postępujący trend nowej komunikacji marketingowej, na który firmy powinny zwrócić uwagę, aby utrzymać ścisłą więź z odbiorcami. Pomagając ponad 14 000 firm w wykorzystaniu ich rozwiązań z zakresu handlu społecznościowego i budując zaufanie, Zaufane.pl zebrał i opublikował do tej pory ponad 50 000 000 recenzji. Wdrożenie przełomowej technologii Zaufane.pl oznacza, że klienci są zachęcani do napisania recenzji po każdej interakcji z firmą, co z kolei przekłada się na możliwość zebrania większej ilości i w większości przypadków lepszych recenzji.

Dlaczego zbieranie i wyświetlanie ocen w gwiazdkach jest ważne?

Liczy się nie tylko samo sprzężenie zwrotne, ale także sposób jego wykorzystania. Oczywiście firmy, które nie zbierają recenzji, a więc nie wyświetlają swojej oceny w wynikach wyszukiwarek i kampanii w mediach społecznościowych, tracą ważne narzędzie komunikacji marketingowej. Szybki przykład: W 2017 roku Institute of Cognitive Neuroscience na University College London przeprowadził eksperyment, pokazując dwa obrazy dwóm różnym grupom i prosząc je o recenzję produktu. Grupa, która widziała obrazek z jedynym opisem produktu, oceniła produkt z 2 startami, natomiast grupa, która widziała produkt z podsumowaniem recenzji i oceną, oceniła produkt z 4 gwiazdkami i powyżej. Ten przykład pokazuje, w jaki sposób Twoja firma może przekazać wartość Twojego produktu poprzez dowody społeczne (wizualizowane w ocenach i recenzjach) i zwiększyć postrzeganą wartość Twoich produktów w ogóle.

Przeczytaj o badaniach tutaj

Jednym z najlepszych sposobów, aby Twoja firma nawiązała więź z klientami i zyskała lojalność od grupy docelowej, jest zapytanie i opublikowanie Oceny Sprzedawców Google i Produktów (możesz przeczytać o nich w naszych poprzednich artykułach). Jest to również doskonała okazja dla reklamodawców PPC, którzy mogą wyświetlać oceny dla Twojej firmy i produktów w płatnych reklamach. Według Google, wyświetlanie gwiazdek na reklamie Twojej marki zwiększa jej wskaźnik klikalności do 17%. Innym chwytem marketingowym w celu zwiększenia obecności w Internecie jest wyświetlanie ocen produktów w Zakupach Google, a zwłaszcza reklam, które wyświetlają oceny produktów, są jazdy coraz bardziej wykwalifikowany ruch na stronie produktu, dzięki czemu reklamy zarówno bardziej skuteczne i wydajne.

Zyskaj więcej kliknięć na Google Ads, zwiększ ich skuteczność i zwrot z inwestycji w reklamę, zbierając oceny sprzedawców za pomocą Zaufane.pl. Zamów tutaj demo i zacznij generować recenzje Dziś!

Jednak opinie i oceny nie dotyczą tylko widoczności i siły marki. Jakkolwiek skuteczna i korzystna reklama w Google może być, może stać się również kosztowna. Niejasne zrozumienie targetowania, nadużywanie słów kluczowych i niewłaściwe podejście do licytacji – to tylko niektóre z błędów, które zagrażają Twojej kampanii reklamowej. A kiedy skończysz z obniżeniem oferty reklamowej i napisać kolejny egzemplarz na następny post na Facebooku, to kiedy opinie klientów i oceny gwiazdy przydadzą się, aby zmaksymalizować wydajność swoich reklam i zmniejszyć CPC.

Wynik Jakości

Jednym z najważniejszych narzędzi, które mogą pomóc Ci w obniżeniu Twojego CPC jest Quality Score. Według AdWords, Quality Score jest metryką pokazującą jak istotne są Twoje reklamy, słowa kluczowe i strona docelowa dla każdego kto widzi Twoją reklamę. Tak więc, istnieją trzy kluczowe czynniki, które mają wpływ na wartość wyniku jakości:

– Click-Through Rate (CTR)
– Jakość strony startowej
– Trafność

Jak wspomniano wcześniej, wyświetlanie gwiazdek na Google Ads znacznie zwiększa Twój CTR, co poprawia ogólny wynik jakości i pozwala na obniżenie średniego CPC. Im więcej kliknięć na reklamę masz, tym bardziej jest ona rozpoznawalna przez Google. Z wynikiem jakościowym wynoszącym 10, oszczędzasz 50% na kosztach jednego kliknięcia i 80% na kosztach konwersji.

 

Słowa kluczowe i recenzje

Stworzenie kopii dla treści Twojej strony internetowej lub postu w mediach społecznościowych to nie tylko znalezienie właściwego podejścia do Twoich klientów, ale także znalezienie odpowiednich słów kluczowych, które poprawią pozycję Twojej firmy w organicznych wynikach wyszukiwania. Same słowa kluczowe można podzielić na trzy grupy zgodnie z ich intencją:

– Informacyjną. Użytkownik szuka odpowiedzi lub informacji.
– Komercyjną. Oznacza dla klientów, którzy badają produkt, usługę lub firmę
– Transakcyjną. Użytkownicy szukają z zamiarem dokonania zakupu.
Zastosowanie partii odpowiedniego słowa kluczowego wymaga dokładnych badań. Jednak to właśnie źródło badań jest kluczowe. Opinie klientów, które zbiera Zaufane.pl, to podstawowa pula opinii, twierdzeń i pragnień, z której można analizować i komponować słowa kluczowe. Jest bardzo prawdopodobne, że tekst, który klienci używają do opisania Twojej firmy (tzn. „dostawa była szybka”) jest słowem kluczowym, którego będą szukać.

Jakość strony startowej i docelowej

Strona docelowa jest dla Ciebie ostatnią szansą na zaangażowanie potencjalnego klienta i skłonienie go do interakcji z Twoją stroną internetową. Nawet jeśli tworzysz dobrze wyartykułowany lejek marketingowy z reklamami, jeśli Twoja strona nie jest istotna dla początkowego wyszukiwania, to wszystko na próżno. Ostatecznie, wysoki współczynnik odbicia zabije Twój ROI.

Zdecydowanie najprostszym sposobem na osiągnięcie maksymalnego poziomu zaangażowania jest stworzenie unikalnej strony docelowej dla każdej reklamy, zapewniając, że treść jest istotna dla tego, co jest reklamą. Idealnie byłoby, gdyby treść Twojego produktu lub strony biznesowej kierowała pragnieniami klientów i oferowała im rozwiązania. Dlatego tak ważne jest analizowanie recenzji i wszelkich opinii. Jak wspomnieliśmy w poprzedniej sekcji, udane badanie słów kluczowych, jak również ogólne profilowanie Twojej grupy docelowej może pozwolić Ci utrzymać klientów zaangażowanych na dłużej. Co więcej, poprawa wartości strony docelowej zwiększy szanse klientów na konwersję. Dodatkowe metody zwiększenia konwersji obejmują testy A/B oraz optymalizację projektu UX/UI.

Dowód społeczny i wiarygodność

Jeśli chodzi o więź między Twoją firmą a klientem, to nie chodzi tylko o słowa, ale raczej o zaufanie, jakim klienci darzą Twoją firmę. To podstawa każdej interakcji. I ważne jest, aby je zdobyć i utrzymać. Aby uczynić Twoją stronę docelową godną zaufania i zainspirować klientów, są dwa główne kroki do podjęcia:

Udostępnić więcej informacji o swojej firmie. Bez głębokiego i nieistotnego opowiadania historii, skoncentruj się na tych najważniejszych sprawach, które mają znaczenie dla Twoich klientów: czy są to pracownicy, którzy są liderami w branży, czy też wgląd w konkurencję na rynku.

Innym ważnym sposobem na zwiększenie uwagi i zaufania klientów za pomocą Twojej strony startowej jest dowód społeczny – psychologiczny impuls dla klientów do postrzegania Twojej firmy jako wiarygodnej. Nagrody i wzmianki w mediach są pewnym sposobem na wygenerowanie takiego zaufania, ale to właśnie opinie klientów i oceny gwiazdkowe gwarantują, że Twoja strona jest cenna dla klientów i godna zaufania dla nowych klientów.

Podsumowanie

Podczas gdy w ogólnym sensie opinie klientów pozwalają Twojej firmie na więź z klientami i zdobycie lojalność od grupy docelowej, jest to szczególnie przydatne w reklamie, ponieważ może służyć jako swego rodzaju „GPS marketingowy”, jeśli chcesz. Recenzje i Oceny Google mogą i powinne być wykorzystywane do optymalizacji i znacznego zmniejszenia CPC w kampaniach reklamowych. Możesz osiągnąć maksymalną wydajność poprzez poprawę wyników jakości (CPC w dół o 50%): Wyświetlanie Oceny  Google zwiększają CTR, jakość strony i znaczenie może zwiększyć zaangażowanie. Recenzje są doskonałym sposobem na analizę tego, czego pragnie Twoja grupa docelowa oraz bardziej precyzyjne wykorzystanie słów kluczowych w reklamach. Treści generowane przez użytkowników i Oceny Google wyświetlane są na stronie firmowej zwiększają uwagę klientów i zaufanie do Twojej strony docelowej, tworząc dowód społeczny. Ostatecznie, to cykl od opinii klientów do ulepszeń firmowych, który pozwala na bardziej precyzyjne ukierunkowanie, redukcję kosztów reklamy i skuteczną komunikację marketingową dla Twojej firmy.

Zwiększenie efektywności kampanii PPC i zmniejszenie kosztów kliknięć (CPC) za pomocą Zaufane.pl. Skontaktuj się z nami już dziś!

Jak zdobyć pozytywne opinie klientów? Prośba o wystawienie opinii

W dzisiejszych czasach nie ma takich firm czy produktów, których nie można by było zrecenzować. Ponadto opinie w Internecie stały się podstawą w budowaniu relacji na płaszczyźnie sprzedawca-klient. Zdobywanie pozytywnych opinii Google to również najkrótsza droga do pozyskania nowych odbiorców. Takie recenzje dają im poczucie dokonania najlepszego wyboru. Jak zatem zdobyć pozytywne opinie dla swojego biznesu? Oto kilka przykładów, dzięki którym dasz możliwość swoim klientom do wyrażenia własnego zdania.

Co to jest rich snippets? Przewodnik po fragmentach rozszerzonych

Możliwość dodawania fragmentów rozszerzonych do inteligentnych widgetów pozwala na indeksację recenzji i wyświetlanie ich w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Z naszego przewodnika uzyskasz informacje dotyczące fragmentów rozszerzonych recenzji, inteligentnych widgetów z włączoną obsługą fragmentów rozszerzonych.

Wizytówka Google Moja Firma - optymalizacja

Wizytówka Google Moja Firma to bezpłatne narzędzie, które otwiera właścicielom firm drzwi do zaistnienia w Internecie. To jeden z najprostszych sposobów na pozyskanie ruchu i dotarcie do potencjalnych klientów. O tym, jak założyć wizytówkę Google Moja Firma pisałem w moim poprzednim artykule. W tym wpisie omówię zarządzanie stworzonym profilem, jakim jest optymalizacja wizytówki w mapach Google.

Jak odpowiedzieć na pozytywne opinie Google? [20 przykładów]

Opinie użytkowników coraz częściej są elementem decydującym podczas ścieżki zakupowej. Już teraz warto zdać sobie sprawę z tego, że to zjawisko w Internecie każdego dnia rośnie w siłę, więc nie trzeba przed nim uciekać. Prowadząc biznes w sieci jako przedsiębiorca chcesz, aby Twoja firma zbierała same pozytywne opinie. I słusznie! Nie ma w tym nic złego - negatywne opinie choć się pojawiają, to nie radują tak jak dobre recenzje klientów. W tym artykule przedstawię Ci jak odpowiedzieć na opinie Google, aby pomóc Twojej firmie. Sformułuję również 20 przykładów odpowiedzi, które mają znaczenie w wyszukiwarce Google i oczach potencjalnych klientów.

Kampania Back to School w e-commerce – jak ją przygotować?

Zjawisko Back to School w e-commerce to jeden z największych peaków sprzedażowych w roku, który przynosi duże zyski wielu markom. Warto baczniej przyjrzeć się tajnikom kampanii trwającym od lipca do blisko października, aby jak najwięcej dowiedzieć się o słynnym powrocie do szkoły. Dlaczego to takie ważne? Aby to rzetelnie wyjaśnić przedstawiamy ten gorący okres w e-commerce w liczbach. Jesteśmy pewni, że dokładnie zobrazujemy Ci odpowiedź na to pytanie!

Dropshipping – co to jest i jak zacząć?

Sklepy działające w modelu dropshipping to trend, który opanował już niemal cały świat. To bardzo wygodny sposób na rozpoczęcie sprzedaży online przy niewielkim nakładzie finansowym. Czym dokładnie jest dropshipping i co zrobić, aby zacząć na nim zarabiać? Sprawdź to w naszym artykule!

Zaufane.pl wprowadza AI, aplikację mobilną i integrację z Zapier, umacniając pozycję lidera w zarządzaniu reputacją online

Ogłaszamy nowe funkcje, które obejmują zaawansowaną integrację ze sztuczną inteligencją (AI), dedykowaną aplikację mobilną dla sektora retail oraz pełną integrację z platformą automatyzacji Zapier.

Porozmawiaj z nami, aby dowiedzieć się jak

Zaufane.pl poprawi Twoje wskaźniki marketingowe i sprzedażowe.

Umów spotkanie