BLOG
Jak efektywnie zarządzać katalogiem produktów w sklepie internetowym?

- Zacznij od podstaw…Utwórz klarowną strukturę. Mocne kategorie, intuicyjne podkategorie!
- Daj odbiorcy poczucie, że wszystko w Twoim sklepie ma właściwe miejsce…
- Co może dać Tobie przewagę konkurencyjną? Aktualne opisy produktów - czytelne dla odbiorcy, zgodne z zasadami SEO
- Aktualizuj bazę danych - niech Twój sklep żyje!
- Zarządzaj sprawnie katalogiem produktów sklepu, do którego Twój klient będzie chętnie wracał!
Zacznij od podstaw…Utwórz klarowną strukturę. Mocne kategorie, intuicyjne podkategorie!
Utworzenie klarownej struktury katalogu produktów jest bardzo ważne dla Twoich klientów, lecz także dla Ciebie. Dzięki temu klienci szybko znajdą to, czego szukają, a Ty unikniesz chaosu w zarządzaniu asortymentem. Możesz użyć hierarchii lub tagów, wprowadzić różne kategorie, podkategorie i filtry. Następnie ważne jest, aby każdy produkt był umieszczony w odpowiedniej kategorii i był łatwy do znalezienia. Najnowsze badania potwierdzają, że klienci mają największe zaufanie do sklepów, gdzie mogą swobodnie poruszać się po stronie. Menu jest przejrzyste i czytelne. Skup się na tym aspekcie - spełnij to oczekiwanie odbiorców, a Twój sklep będzie chętnie odwiedzany!
Daj odbiorcy poczucie, że wszystko w Twoim sklepie ma właściwe miejsce…
Opis kategorii powinien być krótki i zwięzły. Jednocześnie mięsisty. Klient nie może szukać produktu jak dziecko we mgle. Opisy muszą go od razu kierować do danej kategorii i szukanego towaru. To samo dotyczy oczywiście grafiki. Jesteśmy wzrokowcami i pierwsze wrażenie jest priorytetowe! W marketingu internetowym jest to szczególnie ważne, kiedy klient nie może dotknąć produktu. Zdjęcia muszą być odwzorowaniem produktu, który potencjalny klient chce kupić.
Co może dać Tobie przewagę konkurencyjną? Aktualne opisy produktów - czytelne dla odbiorcy, zgodne z zasadami SEO
Każdy opis produktu w sklepie musi być czytelny nie tylko dla kupującego, ale też zgodny z wymogami Google i zasadami SEO. Google kocha wartościowy opis - przejrzysty nie tylko contentowo, ale też graficznie. Opisy produktów powinny być tak transparentne, jak to tylko możliwe. Użyj jasnego języka, który łatwo zrozumieją klienci. Nie powinieneś oszukiwać, ale raczej przedstawiać informacje w taki sposób, aby klienci mogli podjąć decyzję o zakupie. Dobry opis produktu, powinien zawierać cechy charakterystyczne produktu, jego korzyści oraz specyfikację techniczną.
Aktualizuj bazę danych - niech Twój sklep żyje!
Nie mniej ważne niż poprzednie punkty jest zapewnienie regularnej aktualizacji katalogu produktów. Możesz to zrobić, na przykład, w taki sposób, aby zintegrować katalog produktów ze źródłem danych, takim jak baza produktów producentów. Dzięki temu unikniesz wielu błędów i pobierzesz potrzebne dane, a także zmniejszysz ryzyko wprowadzenia produktów, które już są niedostępne czy usuniętych z oferty.
Zarządzaj sprawnie katalogiem produktów sklepu, do którego Twój klient będzie chętnie wracał!
Odpowiednie zarządzania sklepem jest jedną z podstaw prowadzenia e- biznesu - obok kompleksowej Obsługi Klienta i marketingu rekomendacji, który przyciąga nowych odbiorców i buduje relacje z klientami. Poprawne zarządzanie katalogiem produktów nie jest tak łatwe, jak mogłoby się wydawać, ale może wpłynąć pozytywnie na Twoją firmę i ruch w Twoim sklepie. Dlatego należy zadbać o opracowanie struktury katalogu, aby zapewnić klientom przejrzystość. Powinno się również dbać o jakość produktów, opisy oraz regularną aktualizację bazy danych. Bycie odpowiedzialnym właścicielem sklepu internetowego obejmuje regularną opiekę nad stroną sklepu, a dobra obsługa katalogu produktów jest jednym z elementów zaplecza sklepu, którego nie można lekceważyć.
Co to jest rich snippets? Przewodnik po fragmentach rozszerzonych
Możliwość dodawania fragmentów rozszerzonych do inteligentnych widgetów pozwala na indeksację recenzji i wyświetlanie ich w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Z naszego przewodnika uzyskasz informacje dotyczące fragmentów rozszerzonych recenzji, inteligentnych widgetów z włączoną obsługą fragmentów rozszerzonych.
Wizytówka Google Moja Firma - optymalizacja
Wizytówka Google Moja Firma to bezpłatne narzędzie, które otwiera właścicielom firm drzwi do zaistnienia w Internecie. To jeden z najprostszych sposobów na pozyskanie ruchu i dotarcie do potencjalnych klientów. O tym, jak założyć wizytówkę Google Moja Firma pisałem w moim poprzednim artykule. W tym wpisie omówię zarządzanie stworzonym profilem, jakim jest optymalizacja wizytówki w mapach Google.
Jak odpowiedzieć na pozytywne opinie Google? [20 przykładów]
Opinie użytkowników coraz częściej są elementem decydującym podczas ścieżki zakupowej. Już teraz warto zdać sobie sprawę z tego, że to zjawisko w Internecie każdego dnia rośnie w siłę, więc nie trzeba przed nim uciekać. Prowadząc biznes w sieci jako przedsiębiorca chcesz, aby Twoja firma zbierała same pozytywne opinie. I słusznie! Nie ma w tym nic złego - negatywne opinie choć się pojawiają, to nie radują tak jak dobre recenzje klientów. W tym artykule przedstawię Ci jak odpowiedzieć na opinie Google, aby pomóc Twojej firmie. Sformułuję również 20 przykładów odpowiedzi, które mają znaczenie w wyszukiwarce Google i oczach potencjalnych klientów.
Kampania Back to School w e-commerce – jak ją przygotować?
Zjawisko Back to School w e-commerce to jeden z największych peaków sprzedażowych w roku, który przynosi duże zyski wielu markom. Warto baczniej przyjrzeć się tajnikom kampanii trwającym od lipca do blisko października, aby jak najwięcej dowiedzieć się o słynnym powrocie do szkoły. Dlaczego to takie ważne? Aby to rzetelnie wyjaśnić przedstawiamy ten gorący okres w e-commerce w liczbach. Jesteśmy pewni, że dokładnie zobrazujemy Ci odpowiedź na to pytanie!
Dropshipping – co to jest i jak zacząć?
Sklepy działające w modelu dropshipping to trend, który opanował już niemal cały świat. To bardzo wygodny sposób na rozpoczęcie sprzedaży online przy niewielkim nakładzie finansowym. Czym dokładnie jest dropshipping i co zrobić, aby zacząć na nim zarabiać? Sprawdź to w naszym artykule!
Zaufane.pl wprowadza AI, aplikację mobilną i integrację z Zapier, umacniając pozycję lidera w zarządzaniu reputacją online
Ogłaszamy nowe funkcje, które obejmują zaawansowaną integrację ze sztuczną inteligencją (AI), dedykowaną aplikację mobilną dla sektora retail oraz pełną integrację z platformą automatyzacji Zapier.
Podstawy prawne i data wejścia w życie nowych regulacji
Dnia 28 czerwca 2025 r. wejdzie w życie ustawa o z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnieniu spełnienia wymagań dostępności produktów i usług przez podmioty gospodarcze. Dowiedz się więcej i przygotuj swój sklep.