BLOG

Jak efektywnie zarządzać katalogiem produktów w sklepie internetowym?

Małgorzata Piasek

Małgorzata Piasek

wrzesień 2023
Jak efektywnie zarządzać katalogiem produktów w sklepie internetowym?

Zacznij od podstaw…Utwórz klarowną strukturę. Mocne kategorie, intuicyjne podkategorie!

Utworzenie klarownej struktury katalogu produktów jest bardzo ważne dla Twoich klientów, lecz także dla Ciebie. Dzięki temu klienci szybko znajdą to, czego szukają, a Ty unikniesz chaosu w zarządzaniu asortymentem. Możesz użyć hierarchii lub tagów, wprowadzić różne kategorie, podkategorie i filtry. Następnie ważne jest, aby każdy produkt był umieszczony w odpowiedniej kategorii i był łatwy do znalezienia. Najnowsze badania potwierdzają, że klienci mają największe zaufanie do sklepów, gdzie mogą swobodnie poruszać się po stronie. Menu jest przejrzyste i czytelne. Skup się na tym aspekcie - spełnij to oczekiwanie odbiorców, a Twój sklep będzie chętnie odwiedzany!

Daj odbiorcy poczucie, że wszystko w Twoim sklepie ma właściwe miejsce…

Opis kategorii powinien być krótki i zwięzły. Jednocześnie mięsisty. Klient nie może szukać produktu jak dziecko we mgle. Opisy muszą go od razu kierować do danej kategorii i szukanego towaru. To samo dotyczy oczywiście grafiki. Jesteśmy wzrokowcami i pierwsze wrażenie jest priorytetowe! W marketingu internetowym jest to szczególnie ważne, kiedy klient nie może dotknąć produktu. Zdjęcia muszą być odwzorowaniem produktu, który potencjalny klient chce kupić. 

Co może dać Tobie przewagę konkurencyjną? Aktualne opisy produktów - czytelne dla odbiorcy, zgodne z zasadami SEO

Każdy opis produktu w sklepie musi być czytelny nie tylko dla kupującego, ale też zgodny z wymogami Google i zasadami SEO.  Google kocha wartościowy opis - przejrzysty nie tylko contentowo, ale też graficznie. Opisy produktów powinny być tak transparentne, jak to tylko możliwe. Użyj jasnego języka, który łatwo zrozumieją klienci. Nie powinieneś oszukiwać, ale raczej przedstawiać informacje w taki sposób, aby klienci mogli podjąć decyzję o zakupie. Dobry opis produktu, powinien zawierać cechy charakterystyczne produktu, jego korzyści oraz specyfikację techniczną.

Aktualizuj bazę danych - niech Twój sklep żyje! 

Nie mniej ważne niż poprzednie punkty jest zapewnienie regularnej aktualizacji katalogu produktów. Możesz to zrobić, na przykład, w taki sposób, aby zintegrować katalog produktów ze źródłem danych, takim jak baza produktów producentów. Dzięki temu unikniesz wielu błędów i pobierzesz potrzebne dane, a także zmniejszysz ryzyko wprowadzenia produktów, które już są niedostępne czy usuniętych z oferty.

Zarządzaj sprawnie katalogiem produktów sklepu, do którego Twój klient będzie chętnie wracał!

Odpowiednie zarządzania sklepem jest jedną z podstaw prowadzenia e- biznesu - obok kompleksowej Obsługi Klienta i marketingu rekomendacji, który przyciąga nowych odbiorców i buduje relacje z klientami. Poprawne zarządzanie katalogiem produktów nie jest tak łatwe, jak mogłoby się wydawać, ale może wpłynąć pozytywnie na Twoją firmę i ruch w Twoim sklepie. Dlatego należy zadbać o opracowanie struktury katalogu, aby zapewnić klientom przejrzystość. Powinno się również dbać o jakość produktów, opisy oraz regularną aktualizację bazy danych. Bycie odpowiedzialnym właścicielem sklepu internetowego obejmuje regularną opiekę nad stroną sklepu, a dobra obsługa katalogu produktów jest jednym z elementów zaplecza sklepu, którego nie można lekceważyć.

Kampania Back to School w e-commerce – jak ją przygotować?

Zjawisko Back to School w e-commerce to jeden z największych peaków sprzedażowych w roku, który przynosi duże zyski wielu markom. Warto baczniej przyjrzeć się tajnikom kampanii trwającym od lipca do blisko października, aby jak najwięcej dowiedzieć się o słynnym powrocie do szkoły. Dlaczego to takie ważne? Aby to rzetelnie wyjaśnić przedstawiamy ten gorący okres w e-commerce w liczbach. Jesteśmy pewni, że dokładnie zobrazujemy Ci odpowiedź na to pytanie!

Dropshipping – co to jest i jak zacząć?

Sklepy działające w modelu dropshipping to trend, który opanował już niemal cały świat. To bardzo wygodny sposób na rozpoczęcie sprzedaży online przy niewielkim nakładzie finansowym. Czym dokładnie jest dropshipping i co zrobić, aby zacząć na nim zarabiać? Sprawdź to w naszym artykule!

Zaufane.pl wprowadza AI, aplikację mobilną i integrację z Zapier, umacniając pozycję lidera w zarządzaniu reputacją online

Ogłaszamy nowe funkcje, które obejmują zaawansowaną integrację ze sztuczną inteligencją (AI), dedykowaną aplikację mobilną dla sektora retail oraz pełną integrację z platformą automatyzacji Zapier.

Podstawy prawne i data wejścia w życie nowych regulacji

Dnia 28 czerwca 2025 r. wejdzie w życie ustawa o z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnieniu spełnienia wymagań dostępności produktów i usług przez podmioty gospodarcze. Dowiedz się więcej i przygotuj swój sklep.

Jak odpowiadać na negatywne opinie - 20 niezawodnych przykładów

Negatywne opinie w Internecie to dla wielu przedsiębiorców niewygodny temat. Prawda jest taka, że każdy biznes w sieci jest narażony na nieprzychylne rekomendacje. Sęk jednak tkwi w tym, w jaki sposób Ty, jako marka odpowiadasz na negatywne opinie. Wbrew pozorom to wielka sztuka, którą warto opanować i wprowadzić w życie jak najwcześniej!

Jak dotrzeć do klientów za granicą?

Gdy jesteś za granicą, starasz się dopasować do nowej lokalizacji, tubylców, języka oraz panujących zasad. Podobnie jest z przedsiębiorcami, którzy rozszerzają swój biznes na zagraniczne rynki. Co musisz zrobić, żeby skutecznie dotrzeć do klientów za granicą? Podpowiadamy!

Efekt ROPO a marketing opinii

ROPO to skrót od Research Online, Purchase Offline, czyli sytuacja, gdy klient najpierw szuka informacji o produkcie w internecie, ale finalnie kupuje go w sklepie stacjonarnym. W tym artykule opowiem jak się ma do niego marketing opinii oraz jak właściciel sklepu internetowego może obrócić to zjawisko na swoją korzyść.

Porozmawiaj z nami, aby dowiedzieć się jak

Zaufane.pl poprawi Twoje wskaźniki marketingowe i sprzedażowe.

Umów spotkanie