BLOG

Jak efektywnie zarządzać katalogiem produktów w sklepie internetowym?

Małgorzata Piasek

Małgorzata Piasek

wrzesień 2023
Jak efektywnie zarządzać katalogiem produktów w sklepie internetowym?

Zacznij od podstaw…Utwórz klarowną strukturę. Mocne kategorie, intuicyjne podkategorie!

Utworzenie klarownej struktury katalogu produktów jest bardzo ważne dla Twoich klientów, lecz także dla Ciebie. Dzięki temu klienci szybko znajdą to, czego szukają, a Ty unikniesz chaosu w zarządzaniu asortymentem. Możesz użyć hierarchii lub tagów, wprowadzić różne kategorie, podkategorie i filtry. Następnie ważne jest, aby każdy produkt był umieszczony w odpowiedniej kategorii i był łatwy do znalezienia. Najnowsze badania potwierdzają, że klienci mają największe zaufanie do sklepów, gdzie mogą swobodnie poruszać się po stronie. Menu jest przejrzyste i czytelne. Skup się na tym aspekcie - spełnij to oczekiwanie odbiorców, a Twój sklep będzie chętnie odwiedzany!

Daj odbiorcy poczucie, że wszystko w Twoim sklepie ma właściwe miejsce…

Opis kategorii powinien być krótki i zwięzły. Jednocześnie mięsisty. Klient nie może szukać produktu jak dziecko we mgle. Opisy muszą go od razu kierować do danej kategorii i szukanego towaru. To samo dotyczy oczywiście grafiki. Jesteśmy wzrokowcami i pierwsze wrażenie jest priorytetowe! W marketingu internetowym jest to szczególnie ważne, kiedy klient nie może dotknąć produktu. Zdjęcia muszą być odwzorowaniem produktu, który potencjalny klient chce kupić. 

Co może dać Tobie przewagę konkurencyjną? Aktualne opisy produktów - czytelne dla odbiorcy, zgodne z zasadami SEO

Każdy opis produktu w sklepie musi być czytelny nie tylko dla kupującego, ale też zgodny z wymogami Google i zasadami SEO.  Google kocha wartościowy opis - przejrzysty nie tylko contentowo, ale też graficznie. Opisy produktów powinny być tak transparentne, jak to tylko możliwe. Użyj jasnego języka, który łatwo zrozumieją klienci. Nie powinieneś oszukiwać, ale raczej przedstawiać informacje w taki sposób, aby klienci mogli podjąć decyzję o zakupie. Dobry opis produktu, powinien zawierać cechy charakterystyczne produktu, jego korzyści oraz specyfikację techniczną.

Aktualizuj bazę danych - niech Twój sklep żyje! 

Nie mniej ważne niż poprzednie punkty jest zapewnienie regularnej aktualizacji katalogu produktów. Możesz to zrobić, na przykład, w taki sposób, aby zintegrować katalog produktów ze źródłem danych, takim jak baza produktów producentów. Dzięki temu unikniesz wielu błędów i pobierzesz potrzebne dane, a także zmniejszysz ryzyko wprowadzenia produktów, które już są niedostępne czy usuniętych z oferty.

Zarządzaj sprawnie katalogiem produktów sklepu, do którego Twój klient będzie chętnie wracał!

Odpowiednie zarządzania sklepem jest jedną z podstaw prowadzenia e- biznesu - obok kompleksowej Obsługi Klienta i marketingu rekomendacji, który przyciąga nowych odbiorców i buduje relacje z klientami. Poprawne zarządzanie katalogiem produktów nie jest tak łatwe, jak mogłoby się wydawać, ale może wpłynąć pozytywnie na Twoją firmę i ruch w Twoim sklepie. Dlatego należy zadbać o opracowanie struktury katalogu, aby zapewnić klientom przejrzystość. Powinno się również dbać o jakość produktów, opisy oraz regularną aktualizację bazy danych. Bycie odpowiedzialnym właścicielem sklepu internetowego obejmuje regularną opiekę nad stroną sklepu, a dobra obsługa katalogu produktów jest jednym z elementów zaplecza sklepu, którego nie można lekceważyć.

Marketing opinii w branży HoReCa

Branża HoReCa jest narażona na opinie z różnych stron: poczynając od przyznawanych gwiazdek w wizytówce Google Moja Firma, przez recenzje krytyków kulinarnych i vlogerów, po wyraz uznania (lub nie) tych najważniejszych, czyli gości. Podpowiadamy przepis na to, jak przynajmniej w pewnym stopniu kontrolować ten proces i skutecznie zbierać opinie w branży HoReCa!

Jak zadbać o wizytówkę Google w branży HoReCa?

Branża HoReCa opiera się na bliskim kontakcie z klientem oraz budowaniu zaufania. Jednym z kluczowych narzędzi wspierających widoczność i wiarygodność firm jest wizytówka Google Moja Firma (Google My Business). Pozwala ona nie tylko na promowanie działalności, ale także na bezpośrednią interakcję z klientami. W tym artykule dowiesz się, jak skutecznie zarządzać wizytówką Google w branży HoReCa i jak maksymalnie wykorzystać jej potencjał.

Jak pozyskiwać opinie w branży HoReCa?

Zbieranie opinii w branży HoReCa (hotele, restauracje, catering) ma istotną wartość w budowaniu zaufania klientów. Opinie gości pozwalają dostosować ofertę do ich oczekiwań i przyciągnąć nowych odwiedzających. W artykule przedstawiamy sprawdzone metody pozyskiwania opinii i podpowiadamy, jak wybrać najlepszy moment na zbieranie opinii.

Certyfikat niezależności opinii: Jak zbudować zaufanie dzięki autentycznym recenzjom?

Autentyczne opinie klientów są kluczowe w budowaniu zaufania do marki. Certyfikat niezależności opinii to narzędzie, które podkreśla transparentność i wiarygodność recenzji. Dowiedz się, jak wdrożenie tego certyfikatu może pomóc firmie w zdobyciu zaufania konsumentów.

3 rzeczy, o których musisz pamiętać rozwijając sprzedaż na Allegro

Dobra i rentowna sprzedaż na Allegro marzy się każdemu, kto działa w e-commerce, nie każdy jednak ma na nią sprawdzony sposób. Sprawa nie jest prosta, bo nie wystarczy wyłącznie dobra oferta i budżet na reklamy Allegro Ads. Co więc robić? O porady, jak skalować biznes na tym marketplace zapytaliśmy ekspertów. Zobacz, co radzi agencja Allegro Ads Pirk Spark.

Prezentacja opinii za pomocą widgetów - czyli jak przyciągnąć uwagę klienta?

Opinie klientów to jeden z kluczowych czynników wpływających na decyzje zakupowe, dlatego ich odpowiednia prezentacja na stronie internetowej ma ogromne znaczenie. Widgety to narzędzia, które pozwalają wyeksponować recenzje w sposób przyciągający uwagę użytkowników. W artykule omówimy, czym są widgety, gdzie najlepiej je umieścić oraz jak mogą zwiększyć zaufanie i zachęcić klientów do zakupu, korzystając z przykładu widgetów Zaufane.pl.

Jak pytać klientów o opinie? Poznaj tajniki sprawdzonej ankiety na przykładzie firmy DAAG!

Pozyskiwanie opinii od klientów to kluczowy element budowania wizerunku. Jednak by uzyskać wartościowe informacje, warto wiedzieć, jak skutecznie formułować pytania i jakie metody pozyskiwania opinii wybrać. W tym artykule dowiesz się, jak przygotować sprawdzoną ankietę na przykładzie firmy DAAG, która z sukcesem gromadzi recenzje na temat swoich produktów i usług.

Porozmawiaj z nami, aby dowiedzieć się jak

Zaufane.pl poprawi Twoje wskaźniki marketingowe i sprzedażowe.

Umów spotkanie