BLOG

Jak efektywnie zarządzać katalogiem produktów w sklepie internetowym?

Małgorzata Piasek

Małgorzata Piasek

wrzesień 2023
Jak efektywnie zarządzać katalogiem produktów w sklepie internetowym?

Zacznij od podstaw…Utwórz klarowną strukturę. Mocne kategorie, intuicyjne podkategorie!

Utworzenie klarownej struktury katalogu produktów jest bardzo ważne dla Twoich klientów, lecz także dla Ciebie. Dzięki temu klienci szybko znajdą to, czego szukają, a Ty unikniesz chaosu w zarządzaniu asortymentem. Możesz użyć hierarchii lub tagów, wprowadzić różne kategorie, podkategorie i filtry. Następnie ważne jest, aby każdy produkt był umieszczony w odpowiedniej kategorii i był łatwy do znalezienia. Najnowsze badania potwierdzają, że klienci mają największe zaufanie do sklepów, gdzie mogą swobodnie poruszać się po stronie. Menu jest przejrzyste i czytelne. Skup się na tym aspekcie - spełnij to oczekiwanie odbiorców, a Twój sklep będzie chętnie odwiedzany!

Daj odbiorcy poczucie, że wszystko w Twoim sklepie ma właściwe miejsce…

Opis kategorii powinien być krótki i zwięzły. Jednocześnie mięsisty. Klient nie może szukać produktu jak dziecko we mgle. Opisy muszą go od razu kierować do danej kategorii i szukanego towaru. To samo dotyczy oczywiście grafiki. Jesteśmy wzrokowcami i pierwsze wrażenie jest priorytetowe! W marketingu internetowym jest to szczególnie ważne, kiedy klient nie może dotknąć produktu. Zdjęcia muszą być odwzorowaniem produktu, który potencjalny klient chce kupić. 

Co może dać Tobie przewagę konkurencyjną? Aktualne opisy produktów - czytelne dla odbiorcy, zgodne z zasadami SEO

Każdy opis produktu w sklepie musi być czytelny nie tylko dla kupującego, ale też zgodny z wymogami Google i zasadami SEO.  Google kocha wartościowy opis - przejrzysty nie tylko contentowo, ale też graficznie. Opisy produktów powinny być tak transparentne, jak to tylko możliwe. Użyj jasnego języka, który łatwo zrozumieją klienci. Nie powinieneś oszukiwać, ale raczej przedstawiać informacje w taki sposób, aby klienci mogli podjąć decyzję o zakupie. Dobry opis produktu, powinien zawierać cechy charakterystyczne produktu, jego korzyści oraz specyfikację techniczną.

Aktualizuj bazę danych - niech Twój sklep żyje! 

Nie mniej ważne niż poprzednie punkty jest zapewnienie regularnej aktualizacji katalogu produktów. Możesz to zrobić, na przykład, w taki sposób, aby zintegrować katalog produktów ze źródłem danych, takim jak baza produktów producentów. Dzięki temu unikniesz wielu błędów i pobierzesz potrzebne dane, a także zmniejszysz ryzyko wprowadzenia produktów, które już są niedostępne czy usuniętych z oferty.

Zarządzaj sprawnie katalogiem produktów sklepu, do którego Twój klient będzie chętnie wracał!

Odpowiednie zarządzania sklepem jest jedną z podstaw prowadzenia e- biznesu - obok kompleksowej Obsługi Klienta i marketingu rekomendacji, który przyciąga nowych odbiorców i buduje relacje z klientami. Poprawne zarządzanie katalogiem produktów nie jest tak łatwe, jak mogłoby się wydawać, ale może wpłynąć pozytywnie na Twoją firmę i ruch w Twoim sklepie. Dlatego należy zadbać o opracowanie struktury katalogu, aby zapewnić klientom przejrzystość. Powinno się również dbać o jakość produktów, opisy oraz regularną aktualizację bazy danych. Bycie odpowiedzialnym właścicielem sklepu internetowego obejmuje regularną opiekę nad stroną sklepu, a dobra obsługa katalogu produktów jest jednym z elementów zaplecza sklepu, którego nie można lekceważyć.

Lokalny przewodnik Google – kim jest i dlaczego ma znaczenie?

Walka o widoczność w wynikach wyszukiwania nie kończy się na pozycjonowaniu sklepu czy reklamach w Google Ads. Coraz większe znaczenie mają opinie i rekomendacje użytkowników. Jednym z narzędzi, które kształtuje wizerunek firm w sieci, jest program Lokalnych przewodników Google. To właśnie oni wpływają na to, jak Twój sklep czy punkt odbioru jest postrzegany w Google Maps i wizytówkach Google Business Profile.

Jak opinie wpływają na SEO?

Każda osoba prowadząca działania w sieci wie, jak ważne są działania SEO mające wpływ na pozycję w wynikach wyszukiwania. Algorytmy Google stale się zmieniają, a tym samym trudniej jest prześcignąć konkurencję, tym bardziej obecnie, kiedy to większość osób przenosi swoje działania do Internetu, a konkurencja stale wzrasta. Wiele osób zastanawia się, co może wzmocnić pozycję w wyszukiwarce? Mało kto bierze pod uwagę opinie od innych użytkowników, a mają ogromny wpływ na pozycjonowanie stron czy sklepów internetowych.

Pozyskiwanie opinii klientów w e-commerce – poznaj sprawdzone metody!

Opinie w branży e-commerce mają znaczenie! Nawet jeśli do tej pory nie zdawałeś sobie z tego sprawy, to udowodnię Ci, że sam podczas zakupów w Internecie wiele razy korzystałeś z siły marketingu opinii. Przypomnij sobie swoje ostatnie zamówienie zrealizowane w sieci. Jestem pewien, że przed sfinalizowaniem transakcji przeczytałeś nie tylko opinie o firmie, ale także o konkretnym produkcie.

Jak budować pozytywny wizerunek firmy w oparciu o recenzje online?

Dziś trudno sobie wyobrazić działalność firmy bez jej obecności w sieci. Marketing internetowy stał się częścią strategii biznesowej wielu przedsiębiorstw. W tym świecie dużą rolę odgrywają oczywiście opinie klientów. Recenzje online są autentyczną i szczerą reklamą marki – bez inwestycji w płatne kampanie. Rodzą się więc pytania: jak zoptymalizować narzędzia wspierające marketing rekomendacji? Jak prowadzić biznes oparty o lojalną społeczność? W tym artykule rozwiewam te wątpliwości!

Strategie pozyskiwania opinii – metody online i offline

Opinie klientów są kluczowe dla sukcesu każdej firmy. Dlatego właśnie firma powinna zadbać o pozyskiwanie recenzji. Sprawdź jakie są metody online i offline, by zbudować silny social proof!

Jak wybrać najlepsze narzędzie do zbierania opinii?

W dzisiejszym dynamicznym świecie e-commerce, opinie klientów odgrywają kluczową rolę w kształtowaniu reputacji firm. Zbieranie recenzji staje się nie tylko standardem, ale także niezbędnym środkiem do budowania zaufania wśród konsumentów. Istnieje wiele narzędzi do zbierania opinii, a wybór odpowiedniego może być problematyczny. Dlatego przygotowaliśmy zbiór kluczowych kryteriów, które warto wziąć pod uwagę przy podjęciu decyzji.

Jak przenieść wizytówkę Google pod nowy adres?

Zmiana adresu firmy to zawsze spore wyzwanie. Oprócz logistyki przeprowadzki i poinformowania klientów, konieczne jest też zaktualizowanie wizytówki Google. To kluczowe, bo wizytówka jest jednym z głównych źródeł informacji o Twoim sklepie dla nowych klientów – decyduje o tym, czy znajdą Cię w mapach, wyszukiwarce czy trafią do starej lokalizacji. W tym artykule pokazuję krok po kroku, jak przenieść wizytówkę Google pod nowy adres i na co zwrócić szczególną uwagę.

Porozmawiaj z nami, aby dowiedzieć się jak

Zaufane.pl poprawi Twoje wskaźniki marketingowe i sprzedażowe.

Umów spotkanie