BLOG

Jak budować silną pozycję na niszy rynkowej - wywiad z Joanną Karkowską z Karko.pl

Sebastian Horoszko

Sebastian Horoszko

wrzesień 2022
Jak budować silną pozycję na niszy rynkowej - wywiad z Joanną Karkowską z Karko.pl

W celu budowy wizerunku marki i zwiększeniu sprzedaży, e-commerce stawia na opinie…

Właściciele sklepów i marketerzy w e-commerce zgodnie twierdzą, że marketing rekomendacyjny dla sklepu internetowego wpływa pozytywnie na rozpoznawalność i wizerunek marki oraz na sprzedaż online. Mając to na względzie właściciele marki Karko zgłosili się do Zaufane.pl.

O historii i przyszłości marki Karko, oraz znaczeniu marketingu opinii rozmawiałem  z Joanną Karkowską - projektantką i współzałożycielką Karko.pl

Sebastian Horoszko: Zacznę od stwierdzenia, że odważne kroki to spektakularne efekty. Czy możesz opowiedzieć o historii Karko.pl - rodzinnej firmy, która odnosi sukcesy.

Joanna Karkowska: To prawda, historia Karko to trudne decyzje, odważne kroki i efekty z których jesteśmy zadowoleni. Marka swoje pierwsze kroki w sprzedaży internetowej zaczynała od multibrandowego sklepu online, którego popularność ciągle wzrastała - dzięki trafieniu w niszę, która potrzebowała ubrań plus size. 

Mówi się, że apetyt wzrasta w miarę jedzenia. Z biegiem czasu zaczęłam tworzyć własne koncepcje, na których swoje oferty opierało wiele polskich marek, działających w branży odzieżowej. Widząc potencjał w projektach, a także rosnące wokół nich zainteresowanie, powstał pomysł na własną, w całości polską produkcję, z materiałów pochodzących z Unii Europejskiej i sprzedaż zarówno online, jak i stacjonarną. Po pierwszej fali pandemii otworzyliśmy butik Karko w Biłgoraju, w planach mamy już kolejny - mam nadzieję, że w tym roku uda nam się poszerzyć horyzonty.

Sebastian: Brzmi to bardzo imponująco i pouczająco, że to co finalnie widzimy nie powstaje w jeden dzień, tylko jest efektem ciężkiej pracy.

Joanna: Tak, jest to ciężka i wymagająca praca, która finalnie daje nam bardzo dużo radości i energii. W szczególności, gdy otrzymujemy opinie i informacje zwrotne od naszych klientek i nie tylko... [śmiech]. Niedawno w naszym butiku mieliśmy sytuację, gdzie Pan wybrał się na zakupy do nas wraz z żoną i córką. Przy ladzie prawie się rozpłakał, co wprawiło nasze pracownice w zakłopotanie... Ale Pan szybko wytłumaczył, że jest bardzo szczęśliwy widząc kobiety, które kocha ubrane na pół sezonu w zaledwie 2 godziny.

Sebastian: Można zatem stwierdzić, że to klienci stoją za rozpoznawalnością marki.

Joanna: Zadaniem każdego przedsiębiorcy jest doskonalenie swojej wizji i każdego projektu. W tym działaniu motorem napędowym bardzo często są klienci, nawet jeśli sami nie do końca zdają sobie z tego sprawę. Marka Karko powstała od kobiety dla kobiet. Zaczęło się od tego, że po ciąży sama potrzebowałam nieco większych ubrań, które odpowiadałyby mojemu stylowi i kobiecości. Odpowiednio dobrane i zestawione ubrania mogą podnieść samoocenę płci pięknej. Wrócę do sytuacji ze wzruszonym Panem, bo za każdą silną kobietą stoi mężczyzna. To właśnie panowie widząc pełnię szczęścia i zadowolenia swoich ukochanych pań są najlepszym dowodem na to, że Karko swoją niszową ofertą trafiło do serc klientek i ich najbliższych.

Sebastian: Tak, ta historia jest zabawna, ale i wyjątkowa. Co wyróżnia Karko na rynku?

Joanna: Z pewnością wyróżnia nas ilość modeli, jak i również rozmiarów. Zdajemy sobie sprawę z tego, że kobiety mają różne figury - od szczupłych, przez nieco bardziej zaokrąglone, do plus size. Różnorodność modeli w Karko pozwala na dokładne dopasowanie sukienki, bluzki, kompletu czy spódnicy do danej sylwetki. W ten sposób możemy jak najbardziej podkreślić walory i urodę naszych klientek. Samych sukienek mamy ponad 400 modeli. Stawiam również na to, aby każdy z nich był dostępny w kilku kolorach. Sprawia to, że kobieta w Karko może się ubrać w barwach, które lubi najbardziej. Do tego dochodzi szeroka rozmiarówka: od 38 nawet do 56. Nasze ubrania dostosowane są również do wzrostu.

Sebastian: Jestem pełen podziwu! Klientki Karko bez wątpienia są wiernymi fankami Waszych ubrań.

Joanna: Trzeba o to zapytać właśnie klientki, a nie mnie [uśmiech]. Lub poczytać opinie o naszych produktach.

Sebastian: Przejdźmy zatem do naszej współpracy. Jakie przełożenie na Wasz rodzinny biznes ma marketing opinii?

Joanna: Na pierwsze efekty płynące z marketingu rekomendacyjnego marka Karko nie musiała długo czekać, a osiągnięte rezultaty z każdym kolejnym miesiącem rosną w siłę. Opinie dla naszego biznesu są niczym dopasowana sukienka weselna dla kobiety [śmiech]. To jedna z najlepszych form dotarcia do klienta, opartych na strategii Zaufane.pl. Dowodem na to jest wzrost świadomości marki w Internecie, co przekłada się na sprzedaż i konwersję. Nowi klienci mają dowód na to, że jesteśmy rzetelną marką, a stali, że wciąż o nich dbamy.

Sebastian: Czy pamiętasz, jakie rozwiązanie zaproponował Wam zespół Zaufane.pl?

Joanna: Specjaliści Zaufane.pl zaproponowali nam rozwiązania w formie złotych gwiazdek w reklamach produktowych PLA, widgetów na stronie sklepu internetowego, a także pozyskiwanie opinii na wizytówkę Google Moja Firma. To słuszne działania, które pozwoliło Karko dotrzeć do znacznie szerszego grona odbiorców, a klientom Karko utożsamiać się z marką. Realne, transakcyjne opinie wpływają na szybsze podjęcie decyzji zakupowej.

Sebastian: Co w takim razie dają Wam transakcyjne opinie?

Joanna: Opinie klientów budują zaufanie do danej marki. Jest to zjawisko, które można zauważyć nie tylko wśród nowych, ale również powracających konsumentów. Mając na uwadze to, że tak naprawdę każda marka z branży e-commerce jest inna - choć dąży do tego samego celu, jakim jest wysoka sprzedaż - Zaufane.pl zaproponowało nam atrakcyjne warunki, które doskonale odzwierciedlają możliwości i priorytety marki.

Sebastian: Jak wygląda nasza współpraca z Waszego punktu widzenia?

Joanna: W naszej współpracy postawiliśmy na obopólne zaufanie i zaangażowanie. W każdej chwili możemy liczyć na wsparcie dedykowanego specjalisty i porady w kwestii marketingu opinii. Zaproponowane rozwiązania i dostosowanie funkcjonalności Zaufane.pl, takich jak wiadomości mailowe czy ankiety, aby były spójne z charakterem Karko. Takie działanie sprawia, że klienci chętniej zostawiają opinie, które stają się własnością Karko.

Sebastian: Wspomniałaś o ankietach - czy możesz o nich więcej opowiedzieć?

Joanna: Oczywiście. W naszej firmie świetnie sprawdzają się ankiety z pogłębiającymi pytaniami. Dzięki nim możemy badać poziom zadowolenia konsumentów, co w przypadku nieprzychylnych opinii pozwala zagłębić się w daną, czasami neutralną lub negatywną rekomendację. Ta wiedza pozwala nam poznać oczekiwania i potrzeby klientów, dotyczących naszych produktów i obsługi całego sklepu.

Sebastian: A co z efektami współpracy z Zaufane.pl?

Joanna: Spektakularne efekty udało się nam osiągnąć już po pierwszych miesiącach współpracy z Wami. Do tej pory wspólnie zebraliśmy 9 385 opinii o firmie, przy zachowaniu średniej powyżej 4,9. Największy nacisk położyliśmy na opinie o produkcie - na ten moment jest ich 15 607, przy średniej ponad 4,8. Narzędzie Zaufane.pl zbiera dla nas ponad 800 opinii miesięcznie. Dodatkowo pomogliście nam zyskać 2 671 rekomendacji na wizytówkę Google Moja Firma, przy średniej ocenie 4,9 - nawet dochodzącej do 5.

Sebastian: Jak opinie wpływają na Wasz biznes?

Joanna: Transakcyjne opinie zbierane dzięki Zaufane.pl wpłynęły przede wszystkim na zwiększenie sprzedaży. Widać to szczególnie na przykładzie produktów, przy których opinie są wyświetlane. Rekomendacje otworzyły także Karko nowe ścieżki rozwojowe, takie jak współprace z influencerami, celebrytami, jak i kontrahentami: szwalniami, dostawcami tkanin. Pozytywne opinie o firmie mają również udział w procesie rekrutacyjnym - przyszli pracownicy odbierają Karko, jako przedsiębiorstwo godne polecenia i zaufania. Zatem opinie są dla nas wartością dodaną - są źródłem informacji, których na próżno szukać np. na forach internetowych.

Sebastian: Dziękuję za wspaniałą rozmowę i życzę dalszych sukcesów - oczywiście z małą pomocą Zaufane.pl

Joanna: Również dziękuję nie tylko za wywiad, ale i trzymanie pieczy nad marketingiem opinii dla Karko.

Lokalny przewodnik Google – kim jest i dlaczego ma znaczenie?

Walka o widoczność w wynikach wyszukiwania nie kończy się na pozycjonowaniu sklepu czy reklamach w Google Ads. Coraz większe znaczenie mają opinie i rekomendacje użytkowników. Jednym z narzędzi, które kształtuje wizerunek firm w sieci, jest program Lokalnych przewodników Google. To właśnie oni wpływają na to, jak Twój sklep czy punkt odbioru jest postrzegany w Google Maps i wizytówkach Google Business Profile.

Jak opinie wpływają na SEO?

Każda osoba prowadząca działania w sieci wie, jak ważne są działania SEO mające wpływ na pozycję w wynikach wyszukiwania. Algorytmy Google stale się zmieniają, a tym samym trudniej jest prześcignąć konkurencję, tym bardziej obecnie, kiedy to większość osób przenosi swoje działania do Internetu, a konkurencja stale wzrasta. Wiele osób zastanawia się, co może wzmocnić pozycję w wyszukiwarce? Mało kto bierze pod uwagę opinie od innych użytkowników, a mają ogromny wpływ na pozycjonowanie stron czy sklepów internetowych.

Pozyskiwanie opinii klientów w e-commerce – poznaj sprawdzone metody!

Opinie w branży e-commerce mają znaczenie! Nawet jeśli do tej pory nie zdawałeś sobie z tego sprawy, to udowodnię Ci, że sam podczas zakupów w Internecie wiele razy korzystałeś z siły marketingu opinii. Przypomnij sobie swoje ostatnie zamówienie zrealizowane w sieci. Jestem pewien, że przed sfinalizowaniem transakcji przeczytałeś nie tylko opinie o firmie, ale także o konkretnym produkcie.

Jak budować pozytywny wizerunek firmy w oparciu o recenzje online?

Dziś trudno sobie wyobrazić działalność firmy bez jej obecności w sieci. Marketing internetowy stał się częścią strategii biznesowej wielu przedsiębiorstw. W tym świecie dużą rolę odgrywają oczywiście opinie klientów. Recenzje online są autentyczną i szczerą reklamą marki – bez inwestycji w płatne kampanie. Rodzą się więc pytania: jak zoptymalizować narzędzia wspierające marketing rekomendacji? Jak prowadzić biznes oparty o lojalną społeczność? W tym artykule rozwiewam te wątpliwości!

Strategie pozyskiwania opinii – metody online i offline

Opinie klientów są kluczowe dla sukcesu każdej firmy. Dlatego właśnie firma powinna zadbać o pozyskiwanie recenzji. Sprawdź jakie są metody online i offline, by zbudować silny social proof!

Jak wybrać najlepsze narzędzie do zbierania opinii?

W dzisiejszym dynamicznym świecie e-commerce, opinie klientów odgrywają kluczową rolę w kształtowaniu reputacji firm. Zbieranie recenzji staje się nie tylko standardem, ale także niezbędnym środkiem do budowania zaufania wśród konsumentów. Istnieje wiele narzędzi do zbierania opinii, a wybór odpowiedniego może być problematyczny. Dlatego przygotowaliśmy zbiór kluczowych kryteriów, które warto wziąć pod uwagę przy podjęciu decyzji.

Jak przenieść wizytówkę Google pod nowy adres?

Zmiana adresu firmy to zawsze spore wyzwanie. Oprócz logistyki przeprowadzki i poinformowania klientów, konieczne jest też zaktualizowanie wizytówki Google. To kluczowe, bo wizytówka jest jednym z głównych źródeł informacji o Twoim sklepie dla nowych klientów – decyduje o tym, czy znajdą Cię w mapach, wyszukiwarce czy trafią do starej lokalizacji. W tym artykule pokazuję krok po kroku, jak przenieść wizytówkę Google pod nowy adres i na co zwrócić szczególną uwagę.

Porozmawiaj z nami, aby dowiedzieć się jak

Zaufane.pl poprawi Twoje wskaźniki marketingowe i sprzedażowe.

Umów spotkanie