BLOG
Grzechy główne Dropshippingu | 7 błędów

Sprzedaż w Internecie i handel za pomocą metody, jaką jest dropshipping oferuje coraz więcej hurtowni. To doskonały model dla początkujących przedsiębiorców, którzy chcą zaistnieć w branży e-commerce. Tak jak w każdym biznesie, tak i w dropshippingu potrzebna jest wiedza na temat prowadzenia sklepu internetowego. Należy zaplanować odpowiednią i skuteczną strategię, aby osiągnąć sukces w tym modelu sprzedażowym. Aby Twój sklep internetowy, działający w dropshippingu przyniósł Ci zyski musisz mieć świadomość konsekwencji, jakie mogą za sobą nieść pewne działania lub ich brak. W tym artykule przyjrzymy się bliżej błędom, jakich każdy dropshippingowiec nie może popełniać. Przedstawimy 7 przykładów, które już na starcie mogą zweryfikować, czy Twoja witryna internetowa będzie dochodową inwestycją. Zaczynajmy!
Brak minimalnego kapitału na start
Mimo tego, że dropshipping nie wymaga wielkiego nakładu pieniędzy, nie oznacza to, że Twój kapitał może być zerowy. Aby taki biznes był dochodowy początkujący dropshippingowiec musi mieć świadomość wszystkich kosztów, potrzebnych mu już na stracie. Oczywiście nie są one tak duże, jak w przypadku tradycyjnych sklepów internetowych, to jednak są.
Biznesplan do sprzedaży w dropshippingu
Dropshipping to nie tylko model współpracy, w którym się bierze - trzeba dać też coś od siebie, aby móc cieszyć się regularnym i satysfakcjonującym zyskiem.
Brak dokumentów na sklepie internetowym
Sklep internetowy to nie tylko ładny szablon, wypełniony produktami. Ważna jest także jego prawna oprawa, bez której nie będzie można rozpocząć legalnej sprzedaży online.
Dokumenty potrzebne do stworzenia sklepu internetowego
W dużej mierze ich treść zależy od warunków, jakie są ustalone z hurtownią lub producentem. Warto pamiętać, że to oni będą odbiorcą wszelkich danych osobowych Twoich klientów, dlatego muszą oni być o tym poinformowani. Również z hurtownią powinieneś podpisać odpowiednią umowę. Aby mieć pewność, że w kontekście prawnym prowadzisz biznes bez żadnych błędów, warto skorzystać z porady prawnika w e-commerce. Z jego pomocą będziesz mógł spać spokojnie.
Zły wybór hurtowni
Jeżeli wybrałeś już rodzaj sprzedawanych przez Ciebie produktów, teraz nadszedł czas na odpowiedniego dostawcę. To on w dużej mierze będzie miał wpływ na Twoje zyski, dlatego warto dokładnie przemyśleć wybór firmy, która będzie w stanie utrzymać Twój sklep na naprawdę wysokim poziomie.
I choć w dzisiejszych czasach spotkania zostały zastąpione przez telefony, maile i Internet, to w wyborze rzetelnego i długoterminowego partnera biznesowego warto się z nim spotkać i omówić wszystkie warunki współpracy w bezpośredniej rozmowie. W ten sposób jesteś w stanie uniknąć problemów, które mogłyby przyczynić się do wstrzymania wysyłki. Najlepiej, jeśli spotkasz się z właścicielami lub przedstawicielami kilku hurtowni. Takie rozwiązanie pomoże Ci w odpowiednim wyborze. Postaw na takiego, który ma wystarczające doświadczenie w dropshippingu.
Wybierz hurtownię doświadczoną w sprzedaży dropshippingowej
Niedokładna weryfikacja jakości towarów
Przy otwieraniu własnej działalności w branży e-commerce dopshippingowcy nie tylko nie sprawdzają swoich przyszłych dostawców, ale także produktów jakie oferują. To wielki błąd, który może kosztować Cię nawet zamknięcie sklepu internetowego. Aby tego uniknąć warto wykonać kilka zamówień testowych u interesującego Cię dostawcy. W pierwszej kolejności będziesz mógł przyjrzeć się czasowi wysyłki i dostarczenia przesyłki do Ciebie. Poczujesz się jak klient, a do tego ze spokojem będziesz mógł określić zebrane informacje w regulaminie sklepu. Następnie, po odebraniu zamówionego towaru przyjrzyj mu się dokładnie. Upewnij się przy tym, że jest on naprawdę wysokiej jakości i sam chciałbyś być klientem we własnym sklepie. Wspomóż to działanie czytaniem opinii o produkcie od innych. Drzemie w nich ogromna dawka wiedzy, którą chętnie dzielą się użytkownicy.
Zweryfikuj sprzedawany przez siebie towar
Za wysoka marża
Wybór niszy produktowej i hurtowni masz już za sobą? Świetnie! Teraz możesz skupić się na dodaniu towaru na swój sklep internetowy. Przed Tobą jednak stoi zadanie: ustalenie marży. Błędem, jaki bardzo często popełniają dropshippingowcy jest zbyt wysoka marża. Nie chodzi nam o to, aby zarabiać na granicy opłacalności, a o to, aby Twoja sprzedaż była satysfakcjonująca. Na początku drogi w dropshippingu ważne jest, aby ceny były konkurencyjne. Dzięki nim:
- zdobędziesz zaufanie klientów,
- zyskasz pozytywne opinie o sklepie online.
O poniesieniu marży - oczywiście w granicach rozsądku - możesz pomyśleć wtedy, kiedy Twój e-handel wyrobi w Internecie naprawdę świetną renomę.
Pamiętaj o mocy pozytywnych opinii na sklepie internetowym
Brak kontaktu z klientem
Błędy popełniane przez dropshippingowców nie dotyczą jedynie samego sklepu internetowego. Niedopuszczalne w tym modelu sprzedaży, tak jak w każdym innym, jest pozostawienie klienta bez opieki. W tym przypadku świetnie sprawdza się prowadzenie kompetentnego biura obsługi klienta. Nie musisz od razu zatrudniać całego sztabu call center. Wystarczy, że samodzielnie będziesz zajmować się korespondencją, mailami i telefonami. Nieudzielenie pomocy zakłopotanemu klientowi z powodu ignorancji jest o wiele gorsze, niż chęci pomimo braku kilku informacji. Pamiętaj, że taki niezadowolony klient może zostawić w Internecie negatywną opinię o Twoim sklepie, co może skutkować brakiem zamówień.
Jeśli obawiasz się, że nie wyrobisz się w czasie ze swoimi klientami, a na tym etapie nie stać Cię na zatrudnienie odpowiedniej osoby, poproś o pomoc naprawdę zaufaną osobę. Może to być ktoś z rodziny, przyjaciel czy partner. Bez wątpienia w Twoim otoczeniu jest ktoś odpowiedni!
Zadbaj o rzetelny kontakt z klientem
Brak śledzenia zamówienia
Nie tylko przed złożeniem zamówienia klienci potrzebują odpowiedniej opieki. To zadanie powinno być dla Ciebie priorytetem również w trakcie kompletowania paczki i przede wszystkim po jej wysyłce. Każdy klient na bieżąco chce być informowany o postępach swojego zamówienia. Chce również wiedzieć, kiedy otrzyma swoje zamówienie. Niestety okazuje się, że wielu dropshippingowców po sfinalizowaniu transakcji pozostawia swoich klientów samym sobie. To duży błąd, który może skutkować wieloma podejrzeniami ze strony zamawiającego.
Aby zyskać spokój w mailach i telefonach należy zapewnić klientom sprawny system do śledzenia zamówień. Zyskają oni spokój i pewność, że ich zamówienie dotrze do nich w szacowanym terminie.
Dbaj o klientów także po wysyłce zamówienia
Dropshippig - pamiętaj o radach od Zaufane.pl
Jak widzisz zacząć przygodę z dropshippingiem jest naprawdę łatwo. Ten model sprzedaży internetowej umożliwia dokładnie poznanie potencjału branży e-commerce i określenie najlepiej sprzedających się produktów. Dropshipping jest doskonałą drogą do zdobycia wiedzy i umiejętności w prowadzeniu sklepu internetowego. Dzięki nim w przyszłości będziesz mógł rozważyć prowadzenie własnego magazynu wysyłkowego. Pamiętaj o naszych radach - dzięki nim nie popełnisz podstawowych błędów.
Kampania Back to School w e-commerce – jak ją przygotować?
Zjawisko Back to School w e-commerce to jeden z największych peaków sprzedażowych w roku, który przynosi duże zyski wielu markom. Warto baczniej przyjrzeć się tajnikom kampanii trwającym od lipca do blisko października, aby jak najwięcej dowiedzieć się o słynnym powrocie do szkoły. Dlaczego to takie ważne? Aby to rzetelnie wyjaśnić przedstawiamy ten gorący okres w e-commerce w liczbach. Jesteśmy pewni, że dokładnie zobrazujemy Ci odpowiedź na to pytanie!
Dropshipping – co to jest i jak zacząć?
Sklepy działające w modelu dropshipping to trend, który opanował już niemal cały świat. To bardzo wygodny sposób na rozpoczęcie sprzedaży online przy niewielkim nakładzie finansowym. Czym dokładnie jest dropshipping i co zrobić, aby zacząć na nim zarabiać? Sprawdź to w naszym artykule!
Zaufane.pl wprowadza AI, aplikację mobilną i integrację z Zapier, umacniając pozycję lidera w zarządzaniu reputacją online
Ogłaszamy nowe funkcje, które obejmują zaawansowaną integrację ze sztuczną inteligencją (AI), dedykowaną aplikację mobilną dla sektora retail oraz pełną integrację z platformą automatyzacji Zapier.
Podstawy prawne i data wejścia w życie nowych regulacji
Dnia 28 czerwca 2025 r. wejdzie w życie ustawa o z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnieniu spełnienia wymagań dostępności produktów i usług przez podmioty gospodarcze. Dowiedz się więcej i przygotuj swój sklep.
Jak odpowiadać na negatywne opinie - 20 niezawodnych przykładów
Negatywne opinie w Internecie to dla wielu przedsiębiorców niewygodny temat. Prawda jest taka, że każdy biznes w sieci jest narażony na nieprzychylne rekomendacje. Sęk jednak tkwi w tym, w jaki sposób Ty, jako marka odpowiadasz na negatywne opinie. Wbrew pozorom to wielka sztuka, którą warto opanować i wprowadzić w życie jak najwcześniej!
Jak dotrzeć do klientów za granicą?
Gdy jesteś za granicą, starasz się dopasować do nowej lokalizacji, tubylców, języka oraz panujących zasad. Podobnie jest z przedsiębiorcami, którzy rozszerzają swój biznes na zagraniczne rynki. Co musisz zrobić, żeby skutecznie dotrzeć do klientów za granicą? Podpowiadamy!
Efekt ROPO a marketing opinii
ROPO to skrót od Research Online, Purchase Offline, czyli sytuacja, gdy klient najpierw szuka informacji o produkcie w internecie, ale finalnie kupuje go w sklepie stacjonarnym. W tym artykule opowiem jak się ma do niego marketing opinii oraz jak właściciel sklepu internetowego może obrócić to zjawisko na swoją korzyść.