BLOG

Sprzedaż na marketplace? Własny sklep internetowy? A może to i to?

Małgorzata Piasek

Małgorzata Piasek

wrzesień 2023
Sprzedaż na marketplace?  Własny sklep internetowy? A może to i to?

Chcesz założyć swój e-sklep? Poznaj zalety działalności w e-commerce!

Rozwój technologii, zmiany gospodarcze - wiele sklepów stacjonarnych niestety nie wytrzymało próby czasu. Branża e-commerce ma się za to świetnie i można powiedzieć, że jest w ciągłym rozkwicie. Jakie są zalety prowadzenia e-sklepu?

Oszczędność czasu i pieniędzy

Prowadzenie sklepu internetowego pozwala zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Wymaga to tylko komputera, stałego dostępu do internetu oraz odpowiedniego oprogramowania. Oprócz tego nie ma potrzeby wynajmowania drogich pomieszczeń handlowych, czy angażowania zbyt wielu pracowników - często wystarczy zaledwie jedna osoba. Wszystko to ma ogromne znaczenie dla opłacalności biznesu.

Dostępność dla klientów - zakupy online są realizowane 24h

Klienci, którzy decydują się na zakupy w sieci, mają dostęp do sklepu przez całą dobę, 7 dni w tygodniu. Nie muszą martwić się zamkniętymi drzwiami sklepu, czy kolejka do kasy, co przekłada się na zadowolenie klienta. Sklep online zawsze jest otwarty i jest w stanie przyjąć zamówienie w dowolnym momencie bez wpływu na komfort klienta.

Możliwość dotarcia do większej liczby odbiorców

Sklep internetowy może przyciągnąć klientów z całego kraju, a nawet spoza jego granic. Dzięki temu dotarcie do szerszej grupy konsumentów jest o wiele prostsze w porównaniu do tradycyjnego sklepu stacjonarnego. Dostęp do sieci daje możliwość promocji i dotarcia do odbiorców, którzy nigdy nie mieli okazji spotkać się z Twoją ofertą. Sklep online pozwala na globalne działanie - nie ogranicza nas region kraju. Co więcej, możemy sprzedawać na arenie międzynarodowej, wdrażając ideę cross-border. 

Szansa na tworzenie spersonalizowanej oferty

Sklep internetowy daje również możliwość dowolnej personalizacji oferty - z łatwością można dostosować asortyment do oczekiwań klientów i ich indywidualnych potrzeb. Dzięki temu można skutecznie przyciągnąć klientów i zyskać ich lojalność. Dedykowane oferty, ale też niebanalny asortyment, którego często nie znajdziemy w tradycyjnych sklepach, pozwala nam zyskać przewagę konkurencyjną, 

Dotrzyj do masowego odbiorcy poprzez marketplace!

Właściciele sklepów decydują się często iść o krok dalej i wystawiają swoje produkty na portalach typu marketplace. To dobra decyzja, przede wszystkim w momencie, gdy startujemy z biznesem. Jakie są korzyści wynikające z takiej decyzji? 

Platformy marketplace otwarte na każdy rodzaje-działalności!

Sprzedaż na platformie marketplace to w pierwszej kolejności rzeczywista realna możliwość sprzedaży dla wszystkich. Dzięki takiej platformie osoby prywatne i małe firmy mają dostęp do wielotysięcznej bazy klientów, z którymi mogą nawiązać współpracę i sprzedać swoje produkty. Co istotne, nie potrzeba wielkich nakładów finansowych na marketing, wizerunek, czy pozycjonowanie w sieci. Marketplace dba bowiem o pozycjonowanie swojej platformy, co sprzyja wysokim pozycjom w wynikach wyszukiwania i pozwala na dużą aktywność sprzedażową.

Prosta obsługa i szybkość transakcji

Po założeniu konta sprzedawcy, na marketplace oferta produktowa jest publikowana w prosty sposób, przejrzysty sposób. Prostota ta dotyczy zarówno sprzedaży, jak i zakupu.  Konkretne pozycje w ofercie uzupełnia się o opisy, zdjęcia i ceny, a korzystanie z Panelu Sprzedawcy jest łatwe i intuicyjne. Platforma obsługuje sprzedaż B2B i B2C i pozwala na rozbudowane systemy rabatowe i akcje promocyjne. Płatności dla sprzedawców wykonywane są przez platformę, bez konieczności zaangażowania własnej infrastruktury. Skutkuje to bezpieczeństwem i szybkimi przelewami środków.

Szansa na rozwój nowych relacji z klientami

Dzięki platformie marketplace sprzedawcy mają realną szansę na budowanie nowych relacji z klientami, a zatem na ich lojalność i powtarzalność sprzedaży. Dzięki sprzedaży w stałej ramie, w której klient ma dostęp do sklepu sprzedającego z każdego miejsca i czasu, możliwe są przede wszystkim duże zyski. Warto tu nadmienić także o tym, że to klient decyduje o tym, co kupuje, ale i jakie produkty znajdzie w ofercie. Sprzedający może dostosować swoją ofertę do preferencji i zapotrzebowania, co przyciąga klientów i zachęca do budowania nowych relacji biznesowych.

Brak ryzyka sprzedażowego i długofalowych zobowiązań

Niebywałą zaletą, wynikającą z korzystania z platformy marketplace, jest niski poziom ryzyka dla sprzedawcy. Bez względu na wysokość kosztów sprzedaży, czy wielkość biznesu, sprzedawcy cieszą się większym poziomem bezpieczeństwa z punktu widzenia prawnego i regulacyjnego. Wszelkie spory z klientami, czy reklamacje są rozpatrywane i rozwiązane przez platformę, przy czym sprzedający czuje się bardziej bezpieczny i chroniony swoje interesy w takiej sytuacji.

Różnorodność miejsc i form sprzedaży

Wskazaniem do sprzedaży na marketplace jest również fakt, że sprzedający może prowadzić sprzedaż na różnych platformach, w jednej sieci czy też prowadzić sprzedaż hybrydową - online i offline w ramach jednego biznesu. Takie rozwiązanie pozwala na zwiększenie wartości dodanej dla klienta, ale i sprzedaż produktów, dbając przy tym o ich różnorodność, dostępność i komfort konsumenta.

Wyjście naprzeciw nowym klientom

Dzięki obecności na platformie marketplace możesz dotrzeć do odbiorcy, który nie wie o Twoim istnieniu. Jest to szczególnie wartościowe dla początkujących graczy w e-commerce. Wystawiając swoją ofertę na popularnych platformach, internauta dowiaduje się o Twoim istnieniu. 

E-sklep a może działalność na marketplace. Na co postawić?

Sprzedaż na platformie marketplace to obecnie jeden z najpopularniejszych i najskuteczniejszych sposobów na prowadzenie biznesu w Internecie. Korzyści wynikające z tego typu modelu sprzedażowego są liczne, począwszy od niskiego poziomu ryzyka, przez szeroką gamę miejsc i form sprzedaży, aż po prostą obsługę i rozwój nowych relacji z klientami. Nie ma wątpliwości, że korzystanie z marketplace stanowi świetne rozwiązanie dla osób prywatnych, biznesów małych i średnich, a także dla dużych korporacji, które szukają nowych sposobów na zwiększenie zasięgu sprzedażowego i budowania lojalnej bazy klientów.

Prowadzenie sklepu wciąż jednak wiąże się z budowaniem renomy, silnej marki, znaku firmowego. Pozwala budować silną pozycję na własnych warunkach i na własny rachunek. Wydawać się może, że idealnym rozwiązaniem jest połączenie zalet obu rozwiązań, chcąc podkreślić swoją obecność na rynku. 

Warto podkreślić działalność na obu tych frontach kompleksową strategią marketingową. W tym marketingiem rekomendacji. My, w Zaufane.pl wiemy jak robić to profesjonalnie, owocnie i z wynikiem w postaci międzynarodowego sukcesu i budowania niezawodnej, lojalnej społeczności wokół marki. 

Jak zadbać o wizytówkę Google w branży HoReCa?

Branża HoReCa opiera się na bliskim kontakcie z klientem oraz budowaniu zaufania. Jednym z kluczowych narzędzi wspierających widoczność i wiarygodność firm jest wizytówka Google Moja Firma (Google My Business). Pozwala ona nie tylko na promowanie działalności, ale także na bezpośrednią interakcję z klientami. W tym artykule dowiesz się, jak skutecznie zarządzać wizytówką Google w branży HoReCa i jak maksymalnie wykorzystać jej potencjał.

Jak pozyskiwać opinie w branży HoReCa?

Zbieranie opinii w branży HoReCa (hotele, restauracje, catering) ma istotną wartość w budowaniu zaufania klientów. Opinie gości pozwalają dostosować ofertę do ich oczekiwań i przyciągnąć nowych odwiedzających. W artykule przedstawiamy sprawdzone metody pozyskiwania opinii i podpowiadamy, jak wybrać najlepszy moment na zbieranie opinii.

Certyfikat niezależności opinii: Jak zbudować zaufanie dzięki autentycznym recenzjom?

Autentyczne opinie klientów są kluczowe w budowaniu zaufania do marki. Certyfikat niezależności opinii to narzędzie, które podkreśla transparentność i wiarygodność recenzji. Dowiedz się, jak wdrożenie tego certyfikatu może pomóc firmie w zdobyciu zaufania konsumentów.

3 rzeczy, o których musisz pamiętać rozwijając sprzedaż na Allegro

Dobra i rentowna sprzedaż na Allegro marzy się każdemu, kto działa w e-commerce, nie każdy jednak ma na nią sprawdzony sposób. Sprawa nie jest prosta, bo nie wystarczy wyłącznie dobra oferta i budżet na reklamy Allegro Ads. Co więc robić? O porady, jak skalować biznes na tym marketplace zapytaliśmy ekspertów. Zobacz, co radzi agencja Allegro Ads Pirk Spark.

Prezentacja opinii za pomocą widgetów - czyli jak przyciągnąć uwagę klienta?

Opinie klientów to jeden z kluczowych czynników wpływających na decyzje zakupowe, dlatego ich odpowiednia prezentacja na stronie internetowej ma ogromne znaczenie. Widgety to narzędzia, które pozwalają wyeksponować recenzje w sposób przyciągający uwagę użytkowników. W artykule omówimy, czym są widgety, gdzie najlepiej je umieścić oraz jak mogą zwiększyć zaufanie i zachęcić klientów do zakupu, korzystając z przykładu widgetów Zaufane.pl.

Jak pytać klientów o opinie? Poznaj tajniki sprawdzonej ankiety na przykładzie firmy DAAG!

Pozyskiwanie opinii od klientów to kluczowy element budowania wizerunku. Jednak by uzyskać wartościowe informacje, warto wiedzieć, jak skutecznie formułować pytania i jakie metody pozyskiwania opinii wybrać. W tym artykule dowiesz się, jak przygotować sprawdzoną ankietę na przykładzie firmy DAAG, która z sukcesem gromadzi recenzje na temat swoich produktów i usług.

Google Ads dla mobilnych aplikacji: Strategie promocji oraz działanie!

Kampanie promujące aplikacje w Google Ads – jak to działa i jakie strategie określania stawek wyróżniamy? Kompleksowy poradnik!

Porozmawiaj z nami, aby dowiedzieć się jak

Zaufane.pl poprawi Twoje wskaźniki marketingowe i sprzedażowe.

Umów spotkanie