BLOG

Sprzedaż na marketplace? Własny sklep internetowy? A może to i to?

Małgorzata Piasek

Małgorzata Piasek

wrzesień 2023
Sprzedaż na marketplace?  Własny sklep internetowy? A może to i to?

Chcesz założyć swój e-sklep? Poznaj zalety działalności w e-commerce!

Rozwój technologii, zmiany gospodarcze - wiele sklepów stacjonarnych niestety nie wytrzymało próby czasu. Branża e-commerce ma się za to świetnie i można powiedzieć, że jest w ciągłym rozkwicie. Jakie są zalety prowadzenia e-sklepu?

Oszczędność czasu i pieniędzy

Prowadzenie sklepu internetowego pozwala zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Wymaga to tylko komputera, stałego dostępu do internetu oraz odpowiedniego oprogramowania. Oprócz tego nie ma potrzeby wynajmowania drogich pomieszczeń handlowych, czy angażowania zbyt wielu pracowników - często wystarczy zaledwie jedna osoba. Wszystko to ma ogromne znaczenie dla opłacalności biznesu.

Dostępność dla klientów - zakupy online są realizowane 24h

Klienci, którzy decydują się na zakupy w sieci, mają dostęp do sklepu przez całą dobę, 7 dni w tygodniu. Nie muszą martwić się zamkniętymi drzwiami sklepu, czy kolejka do kasy, co przekłada się na zadowolenie klienta. Sklep online zawsze jest otwarty i jest w stanie przyjąć zamówienie w dowolnym momencie bez wpływu na komfort klienta.

Możliwość dotarcia do większej liczby odbiorców

Sklep internetowy może przyciągnąć klientów z całego kraju, a nawet spoza jego granic. Dzięki temu dotarcie do szerszej grupy konsumentów jest o wiele prostsze w porównaniu do tradycyjnego sklepu stacjonarnego. Dostęp do sieci daje możliwość promocji i dotarcia do odbiorców, którzy nigdy nie mieli okazji spotkać się z Twoją ofertą. Sklep online pozwala na globalne działanie - nie ogranicza nas region kraju. Co więcej, możemy sprzedawać na arenie międzynarodowej, wdrażając ideę cross-border. 

Szansa na tworzenie spersonalizowanej oferty

Sklep internetowy daje również możliwość dowolnej personalizacji oferty - z łatwością można dostosować asortyment do oczekiwań klientów i ich indywidualnych potrzeb. Dzięki temu można skutecznie przyciągnąć klientów i zyskać ich lojalność. Dedykowane oferty, ale też niebanalny asortyment, którego często nie znajdziemy w tradycyjnych sklepach, pozwala nam zyskać przewagę konkurencyjną, 

Dotrzyj do masowego odbiorcy poprzez marketplace!

Właściciele sklepów decydują się często iść o krok dalej i wystawiają swoje produkty na portalach typu marketplace. To dobra decyzja, przede wszystkim w momencie, gdy startujemy z biznesem. Jakie są korzyści wynikające z takiej decyzji? 

Platformy marketplace otwarte na każdy rodzaje-działalności!

Sprzedaż na platformie marketplace to w pierwszej kolejności rzeczywista realna możliwość sprzedaży dla wszystkich. Dzięki takiej platformie osoby prywatne i małe firmy mają dostęp do wielotysięcznej bazy klientów, z którymi mogą nawiązać współpracę i sprzedać swoje produkty. Co istotne, nie potrzeba wielkich nakładów finansowych na marketing, wizerunek, czy pozycjonowanie w sieci. Marketplace dba bowiem o pozycjonowanie swojej platformy, co sprzyja wysokim pozycjom w wynikach wyszukiwania i pozwala na dużą aktywność sprzedażową.

Prosta obsługa i szybkość transakcji

Po założeniu konta sprzedawcy, na marketplace oferta produktowa jest publikowana w prosty sposób, przejrzysty sposób. Prostota ta dotyczy zarówno sprzedaży, jak i zakupu.  Konkretne pozycje w ofercie uzupełnia się o opisy, zdjęcia i ceny, a korzystanie z Panelu Sprzedawcy jest łatwe i intuicyjne. Platforma obsługuje sprzedaż B2B i B2C i pozwala na rozbudowane systemy rabatowe i akcje promocyjne. Płatności dla sprzedawców wykonywane są przez platformę, bez konieczności zaangażowania własnej infrastruktury. Skutkuje to bezpieczeństwem i szybkimi przelewami środków.

Szansa na rozwój nowych relacji z klientami

Dzięki platformie marketplace sprzedawcy mają realną szansę na budowanie nowych relacji z klientami, a zatem na ich lojalność i powtarzalność sprzedaży. Dzięki sprzedaży w stałej ramie, w której klient ma dostęp do sklepu sprzedającego z każdego miejsca i czasu, możliwe są przede wszystkim duże zyski. Warto tu nadmienić także o tym, że to klient decyduje o tym, co kupuje, ale i jakie produkty znajdzie w ofercie. Sprzedający może dostosować swoją ofertę do preferencji i zapotrzebowania, co przyciąga klientów i zachęca do budowania nowych relacji biznesowych.

Brak ryzyka sprzedażowego i długofalowych zobowiązań

Niebywałą zaletą, wynikającą z korzystania z platformy marketplace, jest niski poziom ryzyka dla sprzedawcy. Bez względu na wysokość kosztów sprzedaży, czy wielkość biznesu, sprzedawcy cieszą się większym poziomem bezpieczeństwa z punktu widzenia prawnego i regulacyjnego. Wszelkie spory z klientami, czy reklamacje są rozpatrywane i rozwiązane przez platformę, przy czym sprzedający czuje się bardziej bezpieczny i chroniony swoje interesy w takiej sytuacji.

Różnorodność miejsc i form sprzedaży

Wskazaniem do sprzedaży na marketplace jest również fakt, że sprzedający może prowadzić sprzedaż na różnych platformach, w jednej sieci czy też prowadzić sprzedaż hybrydową - online i offline w ramach jednego biznesu. Takie rozwiązanie pozwala na zwiększenie wartości dodanej dla klienta, ale i sprzedaż produktów, dbając przy tym o ich różnorodność, dostępność i komfort konsumenta.

Wyjście naprzeciw nowym klientom

Dzięki obecności na platformie marketplace możesz dotrzeć do odbiorcy, który nie wie o Twoim istnieniu. Jest to szczególnie wartościowe dla początkujących graczy w e-commerce. Wystawiając swoją ofertę na popularnych platformach, internauta dowiaduje się o Twoim istnieniu. 

E-sklep a może działalność na marketplace. Na co postawić?

Sprzedaż na platformie marketplace to obecnie jeden z najpopularniejszych i najskuteczniejszych sposobów na prowadzenie biznesu w Internecie. Korzyści wynikające z tego typu modelu sprzedażowego są liczne, począwszy od niskiego poziomu ryzyka, przez szeroką gamę miejsc i form sprzedaży, aż po prostą obsługę i rozwój nowych relacji z klientami. Nie ma wątpliwości, że korzystanie z marketplace stanowi świetne rozwiązanie dla osób prywatnych, biznesów małych i średnich, a także dla dużych korporacji, które szukają nowych sposobów na zwiększenie zasięgu sprzedażowego i budowania lojalnej bazy klientów.

Prowadzenie sklepu wciąż jednak wiąże się z budowaniem renomy, silnej marki, znaku firmowego. Pozwala budować silną pozycję na własnych warunkach i na własny rachunek. Wydawać się może, że idealnym rozwiązaniem jest połączenie zalet obu rozwiązań, chcąc podkreślić swoją obecność na rynku. 

Warto podkreślić działalność na obu tych frontach kompleksową strategią marketingową. W tym marketingiem rekomendacji. My, w Zaufane.pl wiemy jak robić to profesjonalnie, owocnie i z wynikiem w postaci międzynarodowego sukcesu i budowania niezawodnej, lojalnej społeczności wokół marki. 

Lokalny przewodnik Google – kim jest i dlaczego ma znaczenie?

Walka o widoczność w wynikach wyszukiwania nie kończy się na pozycjonowaniu sklepu czy reklamach w Google Ads. Coraz większe znaczenie mają opinie i rekomendacje użytkowników. Jednym z narzędzi, które kształtuje wizerunek firm w sieci, jest program Lokalnych przewodników Google. To właśnie oni wpływają na to, jak Twój sklep czy punkt odbioru jest postrzegany w Google Maps i wizytówkach Google Business Profile.

Jak opinie wpływają na SEO?

Każda osoba prowadząca działania w sieci wie, jak ważne są działania SEO mające wpływ na pozycję w wynikach wyszukiwania. Algorytmy Google stale się zmieniają, a tym samym trudniej jest prześcignąć konkurencję, tym bardziej obecnie, kiedy to większość osób przenosi swoje działania do Internetu, a konkurencja stale wzrasta. Wiele osób zastanawia się, co może wzmocnić pozycję w wyszukiwarce? Mało kto bierze pod uwagę opinie od innych użytkowników, a mają ogromny wpływ na pozycjonowanie stron czy sklepów internetowych.

Pozyskiwanie opinii klientów w e-commerce – poznaj sprawdzone metody!

Opinie w branży e-commerce mają znaczenie! Nawet jeśli do tej pory nie zdawałeś sobie z tego sprawy, to udowodnię Ci, że sam podczas zakupów w Internecie wiele razy korzystałeś z siły marketingu opinii. Przypomnij sobie swoje ostatnie zamówienie zrealizowane w sieci. Jestem pewien, że przed sfinalizowaniem transakcji przeczytałeś nie tylko opinie o firmie, ale także o konkretnym produkcie.

Jak budować pozytywny wizerunek firmy w oparciu o recenzje online?

Dziś trudno sobie wyobrazić działalność firmy bez jej obecności w sieci. Marketing internetowy stał się częścią strategii biznesowej wielu przedsiębiorstw. W tym świecie dużą rolę odgrywają oczywiście opinie klientów. Recenzje online są autentyczną i szczerą reklamą marki – bez inwestycji w płatne kampanie. Rodzą się więc pytania: jak zoptymalizować narzędzia wspierające marketing rekomendacji? Jak prowadzić biznes oparty o lojalną społeczność? W tym artykule rozwiewam te wątpliwości!

Strategie pozyskiwania opinii – metody online i offline

Opinie klientów są kluczowe dla sukcesu każdej firmy. Dlatego właśnie firma powinna zadbać o pozyskiwanie recenzji. Sprawdź jakie są metody online i offline, by zbudować silny social proof!

Jak wybrać najlepsze narzędzie do zbierania opinii?

W dzisiejszym dynamicznym świecie e-commerce, opinie klientów odgrywają kluczową rolę w kształtowaniu reputacji firm. Zbieranie recenzji staje się nie tylko standardem, ale także niezbędnym środkiem do budowania zaufania wśród konsumentów. Istnieje wiele narzędzi do zbierania opinii, a wybór odpowiedniego może być problematyczny. Dlatego przygotowaliśmy zbiór kluczowych kryteriów, które warto wziąć pod uwagę przy podjęciu decyzji.

Jak przenieść wizytówkę Google pod nowy adres?

Zmiana adresu firmy to zawsze spore wyzwanie. Oprócz logistyki przeprowadzki i poinformowania klientów, konieczne jest też zaktualizowanie wizytówki Google. To kluczowe, bo wizytówka jest jednym z głównych źródeł informacji o Twoim sklepie dla nowych klientów – decyduje o tym, czy znajdą Cię w mapach, wyszukiwarce czy trafią do starej lokalizacji. W tym artykule pokazuję krok po kroku, jak przenieść wizytówkę Google pod nowy adres i na co zwrócić szczególną uwagę.

Porozmawiaj z nami, aby dowiedzieć się jak

Zaufane.pl poprawi Twoje wskaźniki marketingowe i sprzedażowe.

Umów spotkanie