Jak zdobyć zaufanie zagranicznych klientów? 5 wskazówek, które podniosą Twoją wiarygodność

Kamil Kempisty

Kamil Kempisty

listopad 21, 2022
Jak zdobyć zaufanie zagranicznych klientów? 5 wskazówek, które podniosą Twoją wiarygodność

Zdobywanie nowych rynków to kusząca wizja dla każdej firmy, która zamierza skalować  swoją działalność. W wielu przypadkach pojawiają się wątpliwości dotyczące wiarygodności nowej marki na rynku. Na szczęście są sposoby, dzięki którym można wzbudzić zaufanie klientów w nowym kraju. O nich właśnie jest ten artykuł.

Współpraca z liderami rynku 

Jeśli nasza firma jest nową marką na rynku, a działają już tam firmy, których działalność jest w jakiś sposób powiązana z profilem naszego sklepu internetowego, warto nawiązać współpracę. Wykorzystując popularność znanej marki, można sprawić, że nasza firma będzie kojarzona z tą właśnie marką. 

Pomysłów na tego współpracę jest obecnie wiele. 

  • Wspólny webinar: przygotowanie webinaru z partnerem na nowym rynku może się okazać doskonałą okazją do zaprezentowania firmy. Oczywiście trzeba przed wydarzeniem przygotować strategię, zwłaszcza cele tego typu akcji. 
  • Artykuły partnerskie na blogach: wpisy gościnne to wielorakie korzyści. Dzięki nim można zaprezentować sylwetkę firmy na blogu partnera, jak również pozyskać mocny link prowadzący do naszej strony internetowej. Jest to ważne z punktu widzenia SEO.
  • Event branżowy: jeśli budżet nie jest przeszkodą, być może warto zorganizować lub objąć patronatem wydarzenie związane z branżą, w której działa nasz sklep. 
  • Wspólne akcje mailingowe: email marketing to potężne narzędzie wspierające rozwój biznesu. Jeśli nasz partner ma wysokiej jakości bazę mailingową, może przeprowadzić akcje za pośrednictwem poczty email. 
  • Współpraca z influencerami: to również dobry sposób na wzbudzenie zaufania klientów na nowym rynku. W końcu użytkownicy obserwujący daną osobę, ufają jej.

Pomysłów na tego typu kolaboracje z partnerami na nowych rynkach jest o wiele więcej i sugerujemy nie ograniczać się do tej listy — przeciwnie, samodzielnie zastanowić się, jaka forma współpracy będzie miała największy wpływ na postrzeganie marki przez klientów w nowym kraju. 

Lokalizacja UX

Lokalizacja w świecie nowoczesnych technologii kojarzy się przede wszystkim z tłumaczeniem strony na język obowiązujący w danym kraju. Trzeba jednak zastanowić się, czy hasła, których używamy w komunikacji biznesowej, będą zrozumiałe dla mieszkańców danego kraju i czy są skuteczne z marketingowego punktu widzenia.

Dodatkowo, należy pamiętać, aby każdy tekst na stronie wyświetlał się prawidłowo w danym języku. W końcu słowa w różnych językach różnią się ilością znaków. Wbrew pozorom może to być istotny problem. 

Co więcej, podejmując ekspansję na nowych rynkach e-commerce należy pamiętać, że w danym kraju mogą obowiązywać nieco odmienne zwyczaje i nawyki kupujących. Trzeba więc dokładnie poznać dany kraj w kontekście przyzwyczajeń użytkowników Internetu.

Społeczny dowód słuszności w postaci opinii

Nie od dziś wiadomo, że opinie zadowolonych klientów to element pomagający budować wiarygodność w oczach klientów. Warto więc od samego początku obecności na nowym rynku zabiegać o pozytywne opinie klientów. 

Przy czym pamiętać należy, aby nie kupować fałszywych opinii. Po pierwsze jest to nieetyczne, a po drugie niezgodne z prawem. Z pewnością takie działanie nie sprzyja budowaniu zaufania klientów do marki na nowym rynku. 

Dobrym sposobem na szybkie zbudowanie wiarygodnej marki za pomocą pozytywnych opinii Google jest integracja sklepu z platformą zaufane.pl. Takie rozwiązanie sprawdzi się świetnie również w przypadku działalności na rynkach zagranicznych. 

Pozycjonowanie strony w danym kraju

Zakładając, że nasz sklep będzie funkcjonował pod własną domeną, warto zadbać o pozycjonowanie witryny. Każdy świadomy klient z większą ufnością wejdzie na stronę firmy e-commerce, która pojawi się wysoko w organicznych wynikach wyszukiwania. 

W kontekście pozycjonowania strony w nowym kraju pojawia się pytanie o strukturę adresu URL. W końcu musi on różnić się od naszej głównej domeny. Można do tej kwestii podejść na kilka sposobów:

  • mojsklep.de (wariant najpopularniejszy);
  • de.mojsklep.com;
  • mojsklep.com/de;
  • Kompletnie nowa domena;

Jeśli nie mamy w naszej firmie działu SEO, dobrym pomysłem może być znalezienie agencji, która ma doświadczenie w pozycjonowaniu stron w krajach, w których zamierzamy rozpocząć działalność. 

Trzeba oczywiście pamiętać, że efekty pozycjonowania nie będą od razu widoczne — będzie trzeba poczekać od kilku do kilkunastu miesięcy, niemniej skuteczna strategia zaprocentuje. 

Migracja procesów logistycznych

Idealnie, jeśli jako firma jesteśmy w stanie pozwolić sobie na przeniesienie procesów logistycznych do nowego kraju. Takie posunięcie pozwala zwiększyć konkurencyjność oferty, bo produkt można wysłać tego samego dnia, a klient często otrzyma go już nazajutrz. 

Dodatkowo, magazyn w kraju, w którym chcemy rozpocząć sprzedaż, rozwiąże problem adresu do zwrotów i reklamacji. Każdy kupujący woli odesłać przesyłkę pod adres znajdujący się w tym samym kraju, w którym on przebywa.

Rozważając przeniesienie logistyki na nowy rynek, można do tego zagadnienia podejść na dwa sposoby:

  • Utworzenie magazynu w danym państwie. 
  • Fulfillment (przekazanie logistyki firmie działającej na rynku, w którym chcemy zacząć sprzedaż).

Trzeba pamiętać, że podczas przenoszenia logistyki za granicę, pojawia się obowiązek rejestracji do VAT w danym kraju. Mimo że proces ten może wydawać się dużym wyzwaniem, to w rzeczywistości nie jest aż tak skomplikowany. Z pomocą przychodzi firma Taxology, wspierająca biznesy e-commerce na etapie rejestracji do VAT za granicą oraz rejestracji do VAT-OSS, jeśli firma zdecyduje się na wysyłkę towarów z magazynu w Polsce. 

Fizyczna lokalizacja siedziby firmy w danym kraju

Choć fizyczna lokalizacja w danym kraju nie jest priorytetem branży e-commerce, to na pewno zwiększa ona wiarygodność w oczach klientów. Niedopuszczalnym wydaje się brak możliwości kontaktu telefonicznego ze sklepem internetowym. 

Co więcej, jeśli na stronie umieścimy numer zagraniczny, rozwiązanie to nie będzie sprzyjać budowaniu wiarygodności marki — klienci wolą łączyć się z numerami krajowymi. jeszcze gorzej, gdy kupujący zadzwoni na numer z innego kraju, a po drugiej stronie słuchawki usłyszy kompletnie mu niezrozumiały język. 

Jeśli finansowe możliwości firmy nie pozwalają na przeniesienie obsługi klienta do nowego kraju, warto przynajmniej założyć wirtualne biuro z fizycznym adresem w danym państwie i  kontakty z kupującymi ograniczyć do poczty email oraz czatu. 

Podsumowując, budowanie zaufania u klientów na nowym rynku nie musi być trudnym zadaniem. Kluczowym etapem całego procesu jest szczegółowe przygotowanie planu działania. Takie, które uwzględnia elementy z obszaru logistyki, marketingu i obsługi klienta. Oprócz tego, należy koniecznie zadbać o wszelkie kwestie prawne — niedociągnięcia w tym obszarze mogą podkopać wizerunek dynamicznie rozwijanej marki na nowym rynku.

Zwiększ zaufanie do Twojego biznesu i wyróżnij go spośród konkurencji.

Porozmawiaj z nami, aby dowiedzieć się jak Zaufane.pl poprawi Twoje wskaźniki marketingowe i sprzedażowe.

Świetne

Na podstawie 82 opinii

Zobacz niektóre opinie tutaj

Viscola Fashion

Bardzo dobre rozwiązanie w zbieraniu opinii o sklepie i produktach. Dzięki temu rozwiązaniu można analizować opinię klientów i budować na podstawie tej wiedzy przyszłych rozwiązań.

Acus Med

Jak najbardziej polecam współpracę z zaufane.pl. Uzyskaliśmy mnóstwo opinii od klientów odnośnie sklepu i produktów (również do wizytówki Google Moja Firma)...

TRENA Professional Cosmetics

Bardzo dobry serwis do zbierania opinii. Dzięki Zaufane.pl zbieranie opinii, zarówno o firmie, jak i o produktach, idzie jak należy...

Ministerstwo Gadżetów

Serdecznie polecam firmę Zaufane.pl. Od początku współpraca przebiegała wzorowo i charakteryzowała się pełnym profesjonalizmem i indywidualnym podejściem do klienta...