BLOG
Dlaczego prędkość strony ma znaczenie?
Szybkość ładowania strony jest kluczowym czynnikiem rankingowym w wynikach wyszukiwania. Z każdym rokiem jej znaczenie dla pozycji strony w SERP-ach tylko rośnie. To, co kiedyś było parametrem określającym, jak szybko użytkownik zobaczy treści, które zażądał, dzisiaj jest ważnym wskaźnikiem ogólnego doświadczenia użytkownika witryny.
Potwierdza to wprowadzona w 2021 roku przez Google aktualizacja Page Experience, aby ulepszyć swój algorytm. Strony, które ładują się szybciej, szybciej dostarczają treści, a co za tym idzie, szybciej zaspokajają potrzeby użytkownika. Szybkość strony to czas potrzebny na wyświetlenie całej zawartości na danej stronie lub czas potrzebny przeglądarce na otrzymanie pierwszej informacji z serwera. Wszystkie elementy strony – kod HTML, pliki JavaScript, CSS nadający styl elementom strony, obrazy, filmy i inne multimedia – mają wpływ na szybkość strony. W rzeczywistości wszystko, od rozmiaru elementu do szybkości serwera, na którym są hostowane pliki, będzie miało wpływ na to jak szybko załaduje się strona.
Ze względu na różnice technologiczne szybkość strony jest mierzona osobno na urządzeniach stacjonarnych i mobilnych.
Szybkość witryny a szybkość strony
Szybkość witryny to średnia prędkości wczytywania kilku przykładowych stron w witrynie. Choć mogą wydawać się podobne, prędkość strony nie jest tym samym co prędkość witryny. Z drugiej strony, prędkość strony opisuje, jak długo użytkownik będzie czekał na rozpoczęcie konsumpcji treści pojedynczej strony. Szybsze strony są bardziej wydajne i zapewniają znacznie lepsze doświadczenia użytkownika na stronie.
Użytkownicy mobilni przede wszystkim oczekują szybkiego ładowania zawartości stron. W tym samym badaniu 73% użytkowników stwierdziło, że odwiedziło stronę z wolnym tempem ładowania. Blisko 50% użytkowników oczekuje, że strona internetowa załaduje się w 2 sekundy lub krócej, a aż 40% osób porzuca stronę internetową, której załadowanie zajmuje więcej niż 3 sekundy.
Szybkość strony ma również wpływ na współczynnik konwersji. 1 sekunda opóźnienia w odpowiedzi strony może skutkować 7% spadkiem konwersji. Łatwo obliczyć, że jeśli sklep internetowy generuje sprzedaż na poziomie 100 000 złotych dziennie, 1 sekundowe opóźnienie strony może potencjalnie kosztować go 2,5 miliona złotych w utraconej sprzedaży każdego roku.
Ostatnio Google zwiększył znaczenie doświadczenia użytkownika, wprowadzając do swoich algorytmów wskaźnik rankingowy Page Experience Signals (Sygnały Użyteczności Strony). Ten nowy wskaźnik rankingowy łączy Core Web Vitals z istniejącymi metrykami, takimi jak przyjazność dla urządzeń mobilnych i bezpieczne przeglądanie, szybkość oraz jakość treści.
Sygnały użyteczności strony mają na celu ocenę stron internetowych pod kątem User Experience. Rozszerzają one ostatnie kryteria Google dotyczące strony o czynniki, które wpływają na doświadczenie osoby podczas konsumpcji treści.
- Doskonale zdajemy sobie sprawę z tego jak ważne je szybkie i prawidłowe ładowanie każdej strony. Tym bardziej jest to kluczowe w przypadku sklepów internetowych, dla których każda sekunda opóźnienia może przynieść wielomilionowe straty. Dlatego naszym klientom proponujemy sprawdzone i niezawodne rozwiązanie jakim jest Netcorner – komentuje Damian Duszczyk, New Business Manager Komputronik Biznes.
NetCorner to platforma e-commerce kompatybilna z każdym dostępnym systemem, posiadająca możliwość integracji z zewnętrznymi systemami, np. płatnościami elektronicznymi, aplikacjami przewoźników czy systemami dostawców. NetCorner to rozwiązanie usprawniające obsługę klienta, dynamizujące sprzedaż oraz zwiększające konkurencyjność firmy.
Metryka szybkości strony
Istnieje kilka indeksów, które wpływają na szybkość strony lub odnoszą się do niej. Jednymi z ważniejszych są wskaźniki Core Web Vitals:
- Largest Contentful Paint (LCP): Odnosi się to do czasu ładowania strony. Parametr mówi, że główna zawartość strony załadowała się odpowiednio.
- First Input Delay (FIP): Odnosi się do interaktywności strony. Pierwsze Opóźnienie Wejścia reprezentuje czas od momentu, gdy użytkownik po raz pierwszy wejdzie w interakcję z witryną, do momentu, gdy przeglądarka jest w stanie odpowiednio zareagować na tę interakcję.
- Cumulative Layout Shift (CLS): Podkreśla przypadki nieoczekiwanego przesunięcia układu strony lub wizualną stabilność strony. Jeśli strona przesunie się, użytkownicy mogą przypadkowo kliknąć na niewłaściwy przycisk na stronie.
Co zrobić, by zwiększyć szybkość strony?
By zwiększyć szybkość strony, a tym samym ją zoptymalizować wystarczy kilka prostych zabiegów. Przede wszystkim należy zminimalizować CSS, JavaScript i HTML przez usunięcie zbędnych znaków, przecinków i spacji czy nieużywane kody. Kolejnym rozwiązaniem jest włączenie kompresji plików by zmniejszyć ich rozmiar. Kluczową rzeczą jest zmniejszenie liczby przekierowań. Każde dodatkowe przekierowanie wydłuża czas ładowania strony.
Warto także wykorzystać buforowanie przeglądarki. To proces pobierania danych przy pierwszej wizycie i przechowywania ich w celu szybszego wczytania treści, przy kolejnej. By zwiększyć szybkość strony należy także zadbać o optymalizację obrazów, aby zdjęcia i grafiki umieszczone na witrynie zajmowały jak najmniej miejsca. Jest to najprostszy zabieg, który poprawia szybkość strony.
Jak zadbać o wizytówkę Google w branży HoReCa?
Branża HoReCa opiera się na bliskim kontakcie z klientem oraz budowaniu zaufania. Jednym z kluczowych narzędzi wspierających widoczność i wiarygodność firm jest wizytówka Google Moja Firma (Google My Business). Pozwala ona nie tylko na promowanie działalności, ale także na bezpośrednią interakcję z klientami. W tym artykule dowiesz się, jak skutecznie zarządzać wizytówką Google w branży HoReCa i jak maksymalnie wykorzystać jej potencjał.
Jak pozyskiwać opinie w branży HoReCa?
Zbieranie opinii w branży HoReCa (hotele, restauracje, catering) ma istotną wartość w budowaniu zaufania klientów. Opinie gości pozwalają dostosować ofertę do ich oczekiwań i przyciągnąć nowych odwiedzających. W artykule przedstawiamy sprawdzone metody pozyskiwania opinii i podpowiadamy, jak wybrać najlepszy moment na zbieranie opinii.
Certyfikat niezależności opinii: Jak zbudować zaufanie dzięki autentycznym recenzjom?
Autentyczne opinie klientów są kluczowe w budowaniu zaufania do marki. Certyfikat niezależności opinii to narzędzie, które podkreśla transparentność i wiarygodność recenzji. Dowiedz się, jak wdrożenie tego certyfikatu może pomóc firmie w zdobyciu zaufania konsumentów.
3 rzeczy, o których musisz pamiętać rozwijając sprzedaż na Allegro
Dobra i rentowna sprzedaż na Allegro marzy się każdemu, kto działa w e-commerce, nie każdy jednak ma na nią sprawdzony sposób. Sprawa nie jest prosta, bo nie wystarczy wyłącznie dobra oferta i budżet na reklamy Allegro Ads. Co więc robić? O porady, jak skalować biznes na tym marketplace zapytaliśmy ekspertów. Zobacz, co radzi agencja Allegro Ads Pirk Spark.
Prezentacja opinii za pomocą widgetów - czyli jak przyciągnąć uwagę klienta?
Opinie klientów to jeden z kluczowych czynników wpływających na decyzje zakupowe, dlatego ich odpowiednia prezentacja na stronie internetowej ma ogromne znaczenie. Widgety to narzędzia, które pozwalają wyeksponować recenzje w sposób przyciągający uwagę użytkowników. W artykule omówimy, czym są widgety, gdzie najlepiej je umieścić oraz jak mogą zwiększyć zaufanie i zachęcić klientów do zakupu, korzystając z przykładu widgetów Zaufane.pl.
Jak pytać klientów o opinie? Poznaj tajniki sprawdzonej ankiety na przykładzie firmy DAAG!
Pozyskiwanie opinii od klientów to kluczowy element budowania wizerunku. Jednak by uzyskać wartościowe informacje, warto wiedzieć, jak skutecznie formułować pytania i jakie metody pozyskiwania opinii wybrać. W tym artykule dowiesz się, jak przygotować sprawdzoną ankietę na przykładzie firmy DAAG, która z sukcesem gromadzi recenzje na temat swoich produktów i usług.
Google Ads dla mobilnych aplikacji: Strategie promocji oraz działanie!
Kampanie promujące aplikacje w Google Ads – jak to działa i jakie strategie określania stawek wyróżniamy? Kompleksowy poradnik!