BLOG

Opinie klientów — na co zwrócić uwagę, wybierając hosting?

Karolina Wierzbińska

Karolina Wierzbińska

lipiec 2022
Opinie klientów — na co zwrócić uwagę, wybierając hosting?

Jeśli planujesz zacząć swoją działalność w sieci, konieczne będzie uruchomienie strony internetowej. Do tego potrzebujesz hostingu - jest to element niezbędny, więc każdy na drodze do uruchomienia biznesu w sieci będzie musiał podjąć tę decyzję i wybrać hosting dla strony internetowej.

Dokonując tego wyboru z pewnością warto zwrócić uwagę na specyfikację techniczną, tak, aby odpowiadała ona wymaganiom strony internetowej, którą chcemy uruchomić. Nie każdy jednak jest w pełni zaznajomiony z aspektami technicznymi. Jeśli dopiero zaczynamy przygodę w sieci i musimy samodzielnie wybrać hosting dla swojej strony, warto posiłkować się opiniami innych klientów. Zwłaszcza, że te są w stanie powiedzieć nam dużo więcej niż czyste parametry techniczne usługi.

Opinie istniejących klientów hostingodawcy są znakomitym źródłem wiarygodnych informacji i często na ich podstawie można wywnioskować, czy usługa spełnia swoje założenia. O ile wymagane parametry techniczne można uzgodnić z webmasterem, o tyle opinie innych klientów pozwalają sprawdzić, jak hostingodawca radzi sobie z obsługą klienta, jaki w rzeczywistości poziom wsparcia jest oferowany, jak usługodawca reaguje na sytuacje awaryjne, a także z jakimi potencjalnymi problemami spotykają się istniejący klienci (oraz czy problemy te powtarzają się nagminnie).

Gdzie szukać opinii o hostingu?

W sieci istnieje wiele platform, na których można znaleźć opinie na temat usług hostingowych. Najpopularniejszymi miejscami, w których możesz szukać opinii są:

  • Opinie z Google, wyświetlane bezpośrednio w wyszukiwarce Google pod wizytówką firmy w Google Moja Firma
  • Opinie w mediach społecznościowych, np. na oficjalnym fanpage’u hostingodawcy na Facebooku
  • Opinie umieszczone bezpośrednio na stronie internetowej hostingodawcy

Wyszukując opinii warto zwrócić uwagę zarówno na recenzje prywatnych osób, jak i większych marek, które współpracują z daną firmą hostingową. 

Dobrze jest także umieć odpowiednio przefiltrować treści opinii i skupić się na tych, które są napisane w rzetelny sposób i opisują konkretne aspekty usługi hostingowej. Na co więc warto zwrócić uwagę, czytając opinie klientów hostingu?

Bezpieczny i wydajny serwer — na co klienci zwracają uwagę przy jego wyborze?

Na rynku istnieje wiele ofert operatorów, którzy oferują pakiety hostingowe w różnych cenach. Poniżej przedstawimy Ci kilka podstawowych elementów, na które klienci zwracają uwagę, wybierając hosting. 

Limit stron WWW, baz danych i skrzynek pocztowych

Klienci coraz częściej zwracają uwagę na to, czy operator nakłada jakikolwiek limit stron internetowych oraz skrzynek pocztowych, które można utworzyć na hostingu. Nałożenie takiego limitu stanowi bardzo duże ograniczenie dla prowadzenia działalności online i może stanowić niepotrzebną przeszkodę w prawidłowym rozwoju.

Backupy, czyli kopie zapasowe

O tym, że backup należy mieć chyba nie trzeba już nikomu przypominać. Świadomość w tym zakresie na przestrzeni ostatnich lat zdecydowanie wzrosła (co bardzo nas cieszy). Backup pozwala przywrócić stronę do wcześniejszego punktu w czasie (np. w przypadku awarii strony), więc jest to niezwykle istotne, gdyż czasami jedna nieuważna zmiana podczas prac nad stroną internetową może doprowadzić do pojawienia się błędu. Najlepiej, aby backup był przechowywany przez minimum 14 dni. 

Klienci często weryfikują, czy oferta przywracania backupu jest w cenie usługi, czy konieczne będzie wniesienie dodatkowej opłaty. Sprawdzają także, czy mają samodzielny dostęp do backupu, czy jest on jedynie przywracany na życzenie. 

Certyfikat SSL

SSL, podobnie jak backup, to współczesny must have każdej strony WWW. Posiadanie certyfikatu bezpieczeństwa SSL jest jedną z podstawowych usług, jakie powinien posiadać w swojej ofercie hostingodawca. Klienci zwracają uwagę na to, czy istnieje możliwość wykupienia komercyjnego certyfikatu SSL, jak również wygenerowania bezpłatnego certyfikatu Let’s Encrypt SSL. 

Dostępne wersje PHP

Wersja PHP na serwerze wpływa na prawidłowe działanie skryptów PHP i systemów CMS (np. WordPress, PrestaShop), a także oddziałuje na szybkość ładowania strony. W przypadku standardowego hostingu współdzielonego użytkownik zazwyczaj może wybrać, z jakiej wersji PHP korzystać. Trzeba jednak pamiętać, że dostępne opcje zależą od tego, co oferuje dany hostingodawca.

Klienci wybierają taki hosting, który oferuje wiele wersji PHP do wybrania, z naciskiem na tą najnowszą. Zwróć uwagę na poniższą grafikę. Znajdują się na niej wybrane wersje PHP oraz rok, do którego oferowane jest ich oficjalne wsparcie.

https://www.php.net/supported-versions.php

Zdecydowanie najlepiej korzystać z usługi, która dostarcza najnowszą wersję PHP. 

Hosting zgodny z RODO

Zgodność z RODO to zagadnienie, które już na stałe weszło do świadomości właścicieli stron i sklepów. Klienci, którzy zbierają dane osobowe (np. w ramach zamówień w sklepie internetowym) stają się administratorami danych osobowych. Dane te są zapisywane w systemie (stronie internetowej) umieszczonej na serwerach usługodawcy (firmy, u której wykupiona została usługa hostingu). W takiej sytuacji dochodzi do powierzenia tych danych hostingodawcy, a co za tym idzie - powinno dojść do podpisania umowy o powierzeniu przetwarzania danych osobowych. 

Klienci wybierają hostingodawcę, który oferuje łatwą możliwość podpisania takiej umowy, najlepiej online, bez konieczności odsyłania tradycyjną drogą pocztową.

Pomocny support

Odpowiednie wsparcie techniczne ma bardzo duże znaczenie, zwłaszcza w początkowym etapie przygody z tworzeniem strony internetowej. Klienci przed zakupem usług weryfikują, jaki jest poziom supportu i jakimi kanałami można się z nim skontaktować.

Bezpieczeństwo i ochrona przed atakami

Klienci posiadają coraz większą świadomość, że ataki na stronę WWW mogą w dużym stopniu uszkodzić ją na wiele sposobów. Bardzo często infekcje rozsyłają szkodliwy spam, modyfikują pliki na serwerze, czy też doprowadzają do wyłudzenia wrażliwych danych. Strona, która jest zainfekowana, będzie miała problem z prawidłową indeksacją w wynikach wyszukiwania Google, a co za tym idzie z pojawieniem się na pierwszych pozycjach.

Odpowiednie zabezpieczenie strony w dużej mierze zależy od jej administratora. Chcąc zwiększyć swoje bezpieczeństwo klienci zwracają coraz większą uwagę na formy zabezpieczenia stosowane po stronie hostingodawcy. 

Należą do nich przede wszystkim zabezpieczenia przeciwko atakom DDoS i Brute Force, chroni utrzymywane strony za pomocą firewalla działającego na serwerach (tzw. WAF - Web Application Firewall), a czy także oferuje regularne skany wirusowe oraz separację witryn. Separacja jest przydatnym rozwiązaniem, gdy na jednym hostingu utrzymywanych jest kilka stron www — dzięki separacji infekcja jednej strony nie wymknie się spod kontroli i nie przejdzie na pozostałe strony.

Rekomendacja i opinia na temat produktu lub usługi to coraz silniejszy impuls sprzedażowy

Z punktu widzenia hostingodawcy widzimy, jak dużą rolę przy wyborze naszych usług odgrywają opinie na temat naszych usług i obsługi klienta. Świadczą o tym nie tylko rosnąca liczba odwiedzin naszego profilu w Google Moja Firma, ale też  feedback naszych klientów. 

Specyfikacja techniczna hostingu nie jest prosta. Dla osoby mniej doświadczonej, która wcześniej nie miała do czynienia z serwerami, większość informacji zawartych w specyfikacji nie daje odpowiedzi na ważne pytania. To opinie, rekomendacje i case study pokazują, jak z danym zagadnieniem poradził sobie hostingodawca. Czy Biuro Obsługi odbiera telefony od klientów? Czy można uzyskać pomoc w przypadku awarii nawet w środku nocy? Czy migracja strony WWW na nowy hosting przebiega bezpiecznie? Czy Biuro Obsługi pomaga osobom początkującym? Czy serwery działają stabilnie — nie występują częste awarie i przerwy w działaniu stron innych klientów? To właśnie na te pytania znajdują odpowiedzi nasi przyszli klienci. To oczywiście przykład hostingu, lecz można z łatwością przełożyć go na inne biznesy, chociażby sklepy internetowe.

Jeżeli zatem Twój sklep lub strona nie ma jeszcze sekcji komentarzy do produktu, opinii o usłudze, nie pokazujesz wypowiedzi swoich stałych Klientów lub nie zadbałeś o profil w Google Moja Firma, czas to zmienić!

Lokalny przewodnik Google – kim jest i dlaczego ma znaczenie?

Walka o widoczność w wynikach wyszukiwania nie kończy się na pozycjonowaniu sklepu czy reklamach w Google Ads. Coraz większe znaczenie mają opinie i rekomendacje użytkowników. Jednym z narzędzi, które kształtuje wizerunek firm w sieci, jest program Lokalnych przewodników Google. To właśnie oni wpływają na to, jak Twój sklep czy punkt odbioru jest postrzegany w Google Maps i wizytówkach Google Business Profile.

Jak opinie wpływają na SEO?

Każda osoba prowadząca działania w sieci wie, jak ważne są działania SEO mające wpływ na pozycję w wynikach wyszukiwania. Algorytmy Google stale się zmieniają, a tym samym trudniej jest prześcignąć konkurencję, tym bardziej obecnie, kiedy to większość osób przenosi swoje działania do Internetu, a konkurencja stale wzrasta. Wiele osób zastanawia się, co może wzmocnić pozycję w wyszukiwarce? Mało kto bierze pod uwagę opinie od innych użytkowników, a mają ogromny wpływ na pozycjonowanie stron czy sklepów internetowych.

Pozyskiwanie opinii klientów w e-commerce – poznaj sprawdzone metody!

Opinie w branży e-commerce mają znaczenie! Nawet jeśli do tej pory nie zdawałeś sobie z tego sprawy, to udowodnię Ci, że sam podczas zakupów w Internecie wiele razy korzystałeś z siły marketingu opinii. Przypomnij sobie swoje ostatnie zamówienie zrealizowane w sieci. Jestem pewien, że przed sfinalizowaniem transakcji przeczytałeś nie tylko opinie o firmie, ale także o konkretnym produkcie.

Jak budować pozytywny wizerunek firmy w oparciu o recenzje online?

Dziś trudno sobie wyobrazić działalność firmy bez jej obecności w sieci. Marketing internetowy stał się częścią strategii biznesowej wielu przedsiębiorstw. W tym świecie dużą rolę odgrywają oczywiście opinie klientów. Recenzje online są autentyczną i szczerą reklamą marki – bez inwestycji w płatne kampanie. Rodzą się więc pytania: jak zoptymalizować narzędzia wspierające marketing rekomendacji? Jak prowadzić biznes oparty o lojalną społeczność? W tym artykule rozwiewam te wątpliwości!

Strategie pozyskiwania opinii – metody online i offline

Opinie klientów są kluczowe dla sukcesu każdej firmy. Dlatego właśnie firma powinna zadbać o pozyskiwanie recenzji. Sprawdź jakie są metody online i offline, by zbudować silny social proof!

Jak wybrać najlepsze narzędzie do zbierania opinii?

W dzisiejszym dynamicznym świecie e-commerce, opinie klientów odgrywają kluczową rolę w kształtowaniu reputacji firm. Zbieranie recenzji staje się nie tylko standardem, ale także niezbędnym środkiem do budowania zaufania wśród konsumentów. Istnieje wiele narzędzi do zbierania opinii, a wybór odpowiedniego może być problematyczny. Dlatego przygotowaliśmy zbiór kluczowych kryteriów, które warto wziąć pod uwagę przy podjęciu decyzji.

Jak przenieść wizytówkę Google pod nowy adres?

Zmiana adresu firmy to zawsze spore wyzwanie. Oprócz logistyki przeprowadzki i poinformowania klientów, konieczne jest też zaktualizowanie wizytówki Google. To kluczowe, bo wizytówka jest jednym z głównych źródeł informacji o Twoim sklepie dla nowych klientów – decyduje o tym, czy znajdą Cię w mapach, wyszukiwarce czy trafią do starej lokalizacji. W tym artykule pokazuję krok po kroku, jak przenieść wizytówkę Google pod nowy adres i na co zwrócić szczególną uwagę.

Porozmawiaj z nami, aby dowiedzieć się jak

Zaufane.pl poprawi Twoje wskaźniki marketingowe i sprzedażowe.

Umów spotkanie