BLOG
Opinie klientów — na co zwrócić uwagę, wybierając hosting?

- Gdzie szukać opinii o hostingu?
- Bezpieczny i wydajny serwer — na co klienci zwracają uwagę przy jego wyborze?
- Limit stron WWW, baz danych i skrzynek pocztowych
- Backupy, czyli kopie zapasowe
- Certyfikat SSL
- Dostępne wersje PHP
- Hosting zgodny z RODO
- Pomocny support
- Bezpieczeństwo i ochrona przed atakami
- Rekomendacja i opinia na temat produktu lub usługi to coraz silniejszy impuls sprzedażowy
Jeśli planujesz zacząć swoją działalność w sieci, konieczne będzie uruchomienie strony internetowej. Do tego potrzebujesz hostingu - jest to element niezbędny, więc każdy na drodze do uruchomienia biznesu w sieci będzie musiał podjąć tę decyzję i wybrać hosting dla strony internetowej.
Dokonując tego wyboru z pewnością warto zwrócić uwagę na specyfikację techniczną, tak, aby odpowiadała ona wymaganiom strony internetowej, którą chcemy uruchomić. Nie każdy jednak jest w pełni zaznajomiony z aspektami technicznymi. Jeśli dopiero zaczynamy przygodę w sieci i musimy samodzielnie wybrać hosting dla swojej strony, warto posiłkować się opiniami innych klientów. Zwłaszcza, że te są w stanie powiedzieć nam dużo więcej niż czyste parametry techniczne usługi.
Opinie istniejących klientów hostingodawcy są znakomitym źródłem wiarygodnych informacji i często na ich podstawie można wywnioskować, czy usługa spełnia swoje założenia. O ile wymagane parametry techniczne można uzgodnić z webmasterem, o tyle opinie innych klientów pozwalają sprawdzić, jak hostingodawca radzi sobie z obsługą klienta, jaki w rzeczywistości poziom wsparcia jest oferowany, jak usługodawca reaguje na sytuacje awaryjne, a także z jakimi potencjalnymi problemami spotykają się istniejący klienci (oraz czy problemy te powtarzają się nagminnie).
Gdzie szukać opinii o hostingu?
W sieci istnieje wiele platform, na których można znaleźć opinie na temat usług hostingowych. Najpopularniejszymi miejscami, w których możesz szukać opinii są:
- Opinie z Google, wyświetlane bezpośrednio w wyszukiwarce Google pod wizytówką firmy w Google Moja Firma
- Opinie w mediach społecznościowych, np. na oficjalnym fanpage’u hostingodawcy na Facebooku
- Opinie umieszczone bezpośrednio na stronie internetowej hostingodawcy
Wyszukując opinii warto zwrócić uwagę zarówno na recenzje prywatnych osób, jak i większych marek, które współpracują z daną firmą hostingową.
Dobrze jest także umieć odpowiednio przefiltrować treści opinii i skupić się na tych, które są napisane w rzetelny sposób i opisują konkretne aspekty usługi hostingowej. Na co więc warto zwrócić uwagę, czytając opinie klientów hostingu?
Bezpieczny i wydajny serwer — na co klienci zwracają uwagę przy jego wyborze?
Na rynku istnieje wiele ofert operatorów, którzy oferują pakiety hostingowe w różnych cenach. Poniżej przedstawimy Ci kilka podstawowych elementów, na które klienci zwracają uwagę, wybierając hosting.
Limit stron WWW, baz danych i skrzynek pocztowych
Klienci coraz częściej zwracają uwagę na to, czy operator nakłada jakikolwiek limit stron internetowych oraz skrzynek pocztowych, które można utworzyć na hostingu. Nałożenie takiego limitu stanowi bardzo duże ograniczenie dla prowadzenia działalności online i może stanowić niepotrzebną przeszkodę w prawidłowym rozwoju.
Backupy, czyli kopie zapasowe
O tym, że backup należy mieć chyba nie trzeba już nikomu przypominać. Świadomość w tym zakresie na przestrzeni ostatnich lat zdecydowanie wzrosła (co bardzo nas cieszy). Backup pozwala przywrócić stronę do wcześniejszego punktu w czasie (np. w przypadku awarii strony), więc jest to niezwykle istotne, gdyż czasami jedna nieuważna zmiana podczas prac nad stroną internetową może doprowadzić do pojawienia się błędu. Najlepiej, aby backup był przechowywany przez minimum 14 dni.
Klienci często weryfikują, czy oferta przywracania backupu jest w cenie usługi, czy konieczne będzie wniesienie dodatkowej opłaty. Sprawdzają także, czy mają samodzielny dostęp do backupu, czy jest on jedynie przywracany na życzenie.
Certyfikat SSL
SSL, podobnie jak backup, to współczesny must have każdej strony WWW. Posiadanie certyfikatu bezpieczeństwa SSL jest jedną z podstawowych usług, jakie powinien posiadać w swojej ofercie hostingodawca. Klienci zwracają uwagę na to, czy istnieje możliwość wykupienia komercyjnego certyfikatu SSL, jak również wygenerowania bezpłatnego certyfikatu Let’s Encrypt SSL.
Dostępne wersje PHP
Wersja PHP na serwerze wpływa na prawidłowe działanie skryptów PHP i systemów CMS (np. WordPress, PrestaShop), a także oddziałuje na szybkość ładowania strony. W przypadku standardowego hostingu współdzielonego użytkownik zazwyczaj może wybrać, z jakiej wersji PHP korzystać. Trzeba jednak pamiętać, że dostępne opcje zależą od tego, co oferuje dany hostingodawca.
Klienci wybierają taki hosting, który oferuje wiele wersji PHP do wybrania, z naciskiem na tą najnowszą. Zwróć uwagę na poniższą grafikę. Znajdują się na niej wybrane wersje PHP oraz rok, do którego oferowane jest ich oficjalne wsparcie.
https://www.php.net/supported-versions.php
Zdecydowanie najlepiej korzystać z usługi, która dostarcza najnowszą wersję PHP.
Hosting zgodny z RODO
Zgodność z RODO to zagadnienie, które już na stałe weszło do świadomości właścicieli stron i sklepów. Klienci, którzy zbierają dane osobowe (np. w ramach zamówień w sklepie internetowym) stają się administratorami danych osobowych. Dane te są zapisywane w systemie (stronie internetowej) umieszczonej na serwerach usługodawcy (firmy, u której wykupiona została usługa hostingu). W takiej sytuacji dochodzi do powierzenia tych danych hostingodawcy, a co za tym idzie - powinno dojść do podpisania umowy o powierzeniu przetwarzania danych osobowych.
Klienci wybierają hostingodawcę, który oferuje łatwą możliwość podpisania takiej umowy, najlepiej online, bez konieczności odsyłania tradycyjną drogą pocztową.
Pomocny support
Odpowiednie wsparcie techniczne ma bardzo duże znaczenie, zwłaszcza w początkowym etapie przygody z tworzeniem strony internetowej. Klienci przed zakupem usług weryfikują, jaki jest poziom supportu i jakimi kanałami można się z nim skontaktować.
Bezpieczeństwo i ochrona przed atakami
Klienci posiadają coraz większą świadomość, że ataki na stronę WWW mogą w dużym stopniu uszkodzić ją na wiele sposobów. Bardzo często infekcje rozsyłają szkodliwy spam, modyfikują pliki na serwerze, czy też doprowadzają do wyłudzenia wrażliwych danych. Strona, która jest zainfekowana, będzie miała problem z prawidłową indeksacją w wynikach wyszukiwania Google, a co za tym idzie z pojawieniem się na pierwszych pozycjach.
Odpowiednie zabezpieczenie strony w dużej mierze zależy od jej administratora. Chcąc zwiększyć swoje bezpieczeństwo klienci zwracają coraz większą uwagę na formy zabezpieczenia stosowane po stronie hostingodawcy.
Należą do nich przede wszystkim zabezpieczenia przeciwko atakom DDoS i Brute Force, chroni utrzymywane strony za pomocą firewalla działającego na serwerach (tzw. WAF - Web Application Firewall), a czy także oferuje regularne skany wirusowe oraz separację witryn. Separacja jest przydatnym rozwiązaniem, gdy na jednym hostingu utrzymywanych jest kilka stron www — dzięki separacji infekcja jednej strony nie wymknie się spod kontroli i nie przejdzie na pozostałe strony.
Rekomendacja i opinia na temat produktu lub usługi to coraz silniejszy impuls sprzedażowy
Z punktu widzenia hostingodawcy widzimy, jak dużą rolę przy wyborze naszych usług odgrywają opinie na temat naszych usług i obsługi klienta. Świadczą o tym nie tylko rosnąca liczba odwiedzin naszego profilu w Google Moja Firma, ale też feedback naszych klientów.
Specyfikacja techniczna hostingu nie jest prosta. Dla osoby mniej doświadczonej, która wcześniej nie miała do czynienia z serwerami, większość informacji zawartych w specyfikacji nie daje odpowiedzi na ważne pytania. To opinie, rekomendacje i case study pokazują, jak z danym zagadnieniem poradził sobie hostingodawca. Czy Biuro Obsługi odbiera telefony od klientów? Czy można uzyskać pomoc w przypadku awarii nawet w środku nocy? Czy migracja strony WWW na nowy hosting przebiega bezpiecznie? Czy Biuro Obsługi pomaga osobom początkującym? Czy serwery działają stabilnie — nie występują częste awarie i przerwy w działaniu stron innych klientów? To właśnie na te pytania znajdują odpowiedzi nasi przyszli klienci. To oczywiście przykład hostingu, lecz można z łatwością przełożyć go na inne biznesy, chociażby sklepy internetowe.
Jeżeli zatem Twój sklep lub strona nie ma jeszcze sekcji komentarzy do produktu, opinii o usłudze, nie pokazujesz wypowiedzi swoich stałych Klientów lub nie zadbałeś o profil w Google Moja Firma, czas to zmienić!
Kampania Back to School w e-commerce – jak ją przygotować?
Zjawisko Back to School w e-commerce to jeden z największych peaków sprzedażowych w roku, który przynosi duże zyski wielu markom. Warto baczniej przyjrzeć się tajnikom kampanii trwającym od lipca do blisko października, aby jak najwięcej dowiedzieć się o słynnym powrocie do szkoły. Dlaczego to takie ważne? Aby to rzetelnie wyjaśnić przedstawiamy ten gorący okres w e-commerce w liczbach. Jesteśmy pewni, że dokładnie zobrazujemy Ci odpowiedź na to pytanie!
Dropshipping – co to jest i jak zacząć?
Sklepy działające w modelu dropshipping to trend, który opanował już niemal cały świat. To bardzo wygodny sposób na rozpoczęcie sprzedaży online przy niewielkim nakładzie finansowym. Czym dokładnie jest dropshipping i co zrobić, aby zacząć na nim zarabiać? Sprawdź to w naszym artykule!
Zaufane.pl wprowadza AI, aplikację mobilną i integrację z Zapier, umacniając pozycję lidera w zarządzaniu reputacją online
Ogłaszamy nowe funkcje, które obejmują zaawansowaną integrację ze sztuczną inteligencją (AI), dedykowaną aplikację mobilną dla sektora retail oraz pełną integrację z platformą automatyzacji Zapier.
Podstawy prawne i data wejścia w życie nowych regulacji
Dnia 28 czerwca 2025 r. wejdzie w życie ustawa o z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnieniu spełnienia wymagań dostępności produktów i usług przez podmioty gospodarcze. Dowiedz się więcej i przygotuj swój sklep.
Jak odpowiadać na negatywne opinie - 20 niezawodnych przykładów
Negatywne opinie w Internecie to dla wielu przedsiębiorców niewygodny temat. Prawda jest taka, że każdy biznes w sieci jest narażony na nieprzychylne rekomendacje. Sęk jednak tkwi w tym, w jaki sposób Ty, jako marka odpowiadasz na negatywne opinie. Wbrew pozorom to wielka sztuka, którą warto opanować i wprowadzić w życie jak najwcześniej!
Jak dotrzeć do klientów za granicą?
Gdy jesteś za granicą, starasz się dopasować do nowej lokalizacji, tubylców, języka oraz panujących zasad. Podobnie jest z przedsiębiorcami, którzy rozszerzają swój biznes na zagraniczne rynki. Co musisz zrobić, żeby skutecznie dotrzeć do klientów za granicą? Podpowiadamy!
Efekt ROPO a marketing opinii
ROPO to skrót od Research Online, Purchase Offline, czyli sytuacja, gdy klient najpierw szuka informacji o produkcie w internecie, ale finalnie kupuje go w sklepie stacjonarnym. W tym artykule opowiem jak się ma do niego marketing opinii oraz jak właściciel sklepu internetowego może obrócić to zjawisko na swoją korzyść.