BLOG

Jak odpowiadać na pozytywne opinie od klientów?

Małgorzata Piasek

Małgorzata Piasek

sierpień 2023
Jak odpowiadać na pozytywne opinie od klientów?
Spis treści
  1. Regularnie sprawdzaj opinie online o Twoim sklepie, które pojawiają się w sieci. Bądź na bieżąco!
  2. Marketing opinii i jego istotna rola w rozwoju marki!

Regularnie sprawdzaj opinie online o Twoim sklepie, które pojawiają się w sieci. Bądź na bieżąco!

Wyznacz sobie konkretny czas w tygodniu lub  jeśli opinii pojawia się naprawdę dużo w ciągu dnia, aby przeczytać pojawiające się recenzje twoich dotychczasowych lub nowych klientów. Zadbaj o to, aby przy każdej recenzji pojawiła się odpowiedź. Przy tych krótkich wystarczy oczywiście dziękuję. Z jednoczesnym zaproszeniem do sprawdzania oferty sklepu w przyszłości. W dobrym tonie jest jednak nawiązanie większej relacji z odbiorcą i zmotywowanie go do interakcji. Klient poczuje się naprawdę ważny, jeśli zapytasz go, co najbardziej mu się podobało w ofercie, czy też obsłudze klienta?  Co sprawiło, że wybrał akurat ten produkt? Taka komunikacja sprawi, że klient będzie przekonany o tym, że naprawdę chcesz dbać dbać o jego potrzeby  i jednocześnie rozwijać na bieżąco ofertę. 

Możesz też podtrzymać komunikację proponując między innymi nowe kolekcje w Twoim sklepie, czy też zapytać po prostu, czy miał okazję zobaczyć nowe produkty znajdujące się w obrębie twojej strony internetowej. Możesz to zrobić w następujący sposób:

"Dziękujemy za miłą obsługę.  Zawsze takie opinie dodają nam skrzydeł.  Widzieliśmy, że wybrałeś smartfon marki Samsung. Czy widziałeś już nowe etui do tego modelu? Zachęcamy do sprawdzenia."

"Miło nam słyszeć, że jesteś zadowolony z zakupów w naszym sklepie.  Jeśli znajdziesz chwilę sprawdź również te produkty, a być może coś wzbudzi twoje zainteresowanie."

Marketing opinii i jego istotna rola w rozwoju marki!

Dziękuję za wystawioną opinię podkreślaj, że każda recenzja klienta ma znaczący wpływ na rozwój twojego sklepu. Podkreśl, że każde zdanie klienta bierze sobie do serca i pod uwagę podczas zmiany w ofercie, czy też w jej rozwoju. Każda recenzja pozwala sprawdzić, jakie produkty cieszą się największym zainteresowaniem, co warto pozostawić w katalogu sklepu, aby być może co też warto dodać do swojego miejsca w sieci, aby każdy klient był naprawdę zadowolony z transakcji w twoim sklepie.

Błędy w marketingu opinii, które mogą zniszczyć wizerunek Twojej firmy

Opinie klientów mają moc zmieniania wizerunku firmy i budowania trwałych relacji. Zdobycie autentycznych recenzji jest jednak prawdziwym wyzwaniem, zwłaszcza gdy na rynku pojawiają się firmy oferujące fałszywe opinie na zamówienie. Taka gra z ogniem może kosztować przedsiębiorstwo nie tylko pieniądze, ale przede wszystkim reputację. W walce o zaufanie klientów nie ma dróg na skróty. Odkryj, jak budować wiarygodny wizerunek oparty na prawdziwych recenzjach i uniknąć pułapek związanych z fałszywymi opiniami.

Jak nasz czeski partner - Ověřený web - usługa “Zweryfikowana witryna” pomaga polskim e-sklepom zwiększyć wiarygodność?

W dzisiejszym świecie użytkownicy internetu są przytłoczeni tysiącami ofert e-sklepów. Warto wyróżnić swój e-commerce na tle konkurencji i zwiększyć jego wiarygodność, tak aby potencjalni klienci zatrzymali się właśnie u Ciebie na dłużej.

Zaufane.pl - pozyskuj, zarządzaj i prezentuj opinie

Buduj zaufanie dzięki autentycznym opiniom z narzędziem Zaufane.pl, które ułatwia pozyskiwanie, zarządzanie i prezentowanie recenzji, zwiększając sprzedaż i reputację marki. Jako oficjalny partner Google, zgodny z dyrektywą Omnibus i DSA, oferuje moderację w 26 językach, wspierając ekspansję na rynki zagraniczne. Sprawdź, jak ważny jest marketing opinii w obecnym e-commerce.

Razem na rzecz zrównoważonego rozwoju, czyli partnerstwo Zaufane.pl i Posadzimy.pl

Budowanie zaufania wobec marki stało się kluczowym elementem sukcesu. Jednym z najskuteczniejszych narzędzi w tym procesie są autentyczne opinie klientów, które pełnią rolę społecznego dowodu słuszności. W kontekście coraz większego znaczenia zrównoważonego rozwoju, social proof nabiera dodatkowego wymiaru, pozwalając firmom nie tylko na zwiększenie sprzedaży, ale także na działania na rzecz zrównoważonego rozwoju, zaangażowanie klientów w ESG.

Jak zdobyć opinie o moim sklepie stacjonarnym?

Opinie klientów odgrywają ważną rolę w budowaniu reputacji sklepu oraz przyciąganiu nowych klientów. Pozytywne recenzje mogą znacznie zwiększyć zaufanie do Twojego sklepu i wpłynąć na decyzje zakupowe potencjalnych klientów. Poniżej przedstawiamy kilka skutecznych sposobów na zdobycie opinii o Twoim sklepie stacjonarnym.

5 Kluczowych kroków do budowania wiarygodności marki w e-commerce

Budowanie wiarygodności marki jest kluczowe dla sukcesu każdej firmy. Klienci mają dostęp do nieograniczonej liczby opcji, dlatego zaufanie może być decydującym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji zakupowych. W tym artykule przedstawiamy pięć kluczowych kroków, które pomogą firmom zadbać o wizerunek, w tym poprzez zbieranie i publikowanie opinii.

Nowe trendy w marketingu użytkowników: budowanie pozytywnego wizerunku marki poprzez opinie klientów

Wśród trendów w marketingu warto zwrócić uwagę na rolę opinii klientów w kształtowaniu wizerunku marki. Zmieniające się preferencje konsumentów i rozwój technologii cyfrowych wymusiły na firmach przyjęcie nowych strategii, które pozwalają lepiej zrozumieć i wykorzystać głos klientów w procesie budowania marki. W tym artykule przyjrzymy się najnowszym trendom w marketingu użytkowników, ze szczególnym uwzględnieniem technik, takich jak marketing szeptany i strategie influencerów.

Porozmawiaj z nami, aby dowiedzieć się jak

Zaufane.pl poprawi Twoje wskaźniki marketingowe i sprzedażowe.

Umów spotkanie