BLOG
Jak odpowiadać na pozytywne opinie od klientów?
- Regularnie sprawdzaj opinie online o Twoim sklepie, które pojawiają się w sieci. Bądź na bieżąco!
- Marketing opinii i jego istotna rola w rozwoju marki!
Regularnie sprawdzaj opinie online o Twoim sklepie, które pojawiają się w sieci. Bądź na bieżąco!
Wyznacz sobie konkretny czas w tygodniu lub jeśli opinii pojawia się naprawdę dużo w ciągu dnia, aby przeczytać pojawiające się recenzje twoich dotychczasowych lub nowych klientów. Zadbaj o to, aby przy każdej recenzji pojawiła się odpowiedź. Przy tych krótkich wystarczy oczywiście dziękuję. Z jednoczesnym zaproszeniem do sprawdzania oferty sklepu w przyszłości. W dobrym tonie jest jednak nawiązanie większej relacji z odbiorcą i zmotywowanie go do interakcji. Klient poczuje się naprawdę ważny, jeśli zapytasz go, co najbardziej mu się podobało w ofercie, czy też obsłudze klienta? Co sprawiło, że wybrał akurat ten produkt? Taka komunikacja sprawi, że klient będzie przekonany o tym, że naprawdę chcesz dbać dbać o jego potrzeby i jednocześnie rozwijać na bieżąco ofertę.
Możesz też podtrzymać komunikację proponując między innymi nowe kolekcje w Twoim sklepie, czy też zapytać po prostu, czy miał okazję zobaczyć nowe produkty znajdujące się w obrębie twojej strony internetowej. Możesz to zrobić w następujący sposób:
"Dziękujemy za miłą obsługę. Zawsze takie opinie dodają nam skrzydeł. Widzieliśmy, że wybrałeś smartfon marki Samsung. Czy widziałeś już nowe etui do tego modelu? Zachęcamy do sprawdzenia."
"Miło nam słyszeć, że jesteś zadowolony z zakupów w naszym sklepie. Jeśli znajdziesz chwilę sprawdź również te produkty, a być może coś wzbudzi twoje zainteresowanie."
Marketing opinii i jego istotna rola w rozwoju marki!
Dziękuję za wystawioną opinię podkreślaj, że każda recenzja klienta ma znaczący wpływ na rozwój twojego sklepu. Podkreśl, że każde zdanie klienta bierze sobie do serca i pod uwagę podczas zmiany w ofercie, czy też w jej rozwoju. Każda recenzja pozwala sprawdzić, jakie produkty cieszą się największym zainteresowaniem, co warto pozostawić w katalogu sklepu, aby być może co też warto dodać do swojego miejsca w sieci, aby każdy klient był naprawdę zadowolony z transakcji w twoim sklepie.
Dlaczego social proof jest ważny w branży HoReCa?
W branży HoReCa jednym z kluczowych elementów budowania zaufania i lojalności klientów jest wykorzystanie social proof, czyli tzw. społecznego dowodu słuszności. Sprawdź jakie korzyści przynosi zbieranie i prezentowanie opinii klientów.
Trendy i wyzwania dla e-commerce na 2025 rok
Świat e-commerce dynamicznie się zmienia, wymuszając na przedsiębiorcach ciągłe dostosowywanie się do nowych technologii, oczekiwań klientów i zmian rynkowych. Rok 2025 zapowiada się jako czas intensywnych wyzwań, ale i ogromnych możliwości. Oto najważniejsze trendy i wyzwania.
Kalendarz wydarzeń e-commerce na 2025
Rok 2025 będzie pełen wyjątkowych okazji dla osób związanych z ecommerce. Przedstawiamy najważniejsze wydarzenia e-commerce w nadchodzącym roku – każde z nich to szansa na zdobycie wiedzy, inspiracji i narzędzi potrzebnych do rozwoju Twojego biznesu.
Marketing opinii w branży HoReCa
Branża HoReCa jest narażona na opinie z różnych stron: poczynając od przyznawanych gwiazdek w wizytówce Google Moja Firma, przez recenzje krytyków kulinarnych i vlogerów, po wyraz uznania (lub nie) tych najważniejszych, czyli gości. Podpowiadamy przepis na to, jak przynajmniej w pewnym stopniu kontrolować ten proces i skutecznie zbierać opinie w branży HoReCa!
Jak zadbać o wizytówkę Google w branży HoReCa?
Branża HoReCa opiera się na bliskim kontakcie z klientem oraz budowaniu zaufania. Jednym z kluczowych narzędzi wspierających widoczność i wiarygodność firm jest wizytówka Google Moja Firma (Google My Business). Pozwala ona nie tylko na promowanie działalności, ale także na bezpośrednią interakcję z klientami. W tym artykule dowiesz się, jak skutecznie zarządzać wizytówką Google w branży HoReCa i jak maksymalnie wykorzystać jej potencjał.
Jak pozyskiwać opinie w branży HoReCa?
Zbieranie opinii w branży HoReCa (hotele, restauracje, catering) ma istotną wartość w budowaniu zaufania klientów. Opinie gości pozwalają dostosować ofertę do ich oczekiwań i przyciągnąć nowych odwiedzających. W artykule przedstawiamy sprawdzone metody pozyskiwania opinii i podpowiadamy, jak wybrać najlepszy moment na zbieranie opinii.
Certyfikat niezależności opinii: Jak zbudować zaufanie dzięki autentycznym recenzjom?
Autentyczne opinie klientów są kluczowe w budowaniu zaufania do marki. Certyfikat niezależności opinii to narzędzie, które podkreśla transparentność i wiarygodność recenzji. Dowiedz się, jak wdrożenie tego certyfikatu może pomóc firmie w zdobyciu zaufania konsumentów.