3 sposoby na zwiększenie sprzedaży dzięki negatywnym opiniom

maj 14, 2021
3 sposoby na zwiększenie sprzedaży dzięki negatywnym opiniom

Sprzedaż a negatywne opinie

Bez wątpienia pozytywne opinie są bardzo korzystne dla każdej firmy. Wzrost sprzedaży, większy ruch na stronie oraz wzrost liczby pozyskiwanych klientów – to tylko kilka przykładów z wielu korzyści, jakie mogą przynieść pozytywne recenzje. W takim razie jaki wpływ na reputację firmy mają negatywne opinie? Zazwyczaj właściciele firm obawiają się, że ten rodzaj recenzji może wywołać niepożądany efekt, w wyniku czego pojawi się ryzyko utraty klientów oraz potencjalnych klientów.

Czy wiesz, że negatywne opinie mogą pozytywnie wpłynąć na poprawę wiarygodności i przejrzystości Twojej firmy?

Choć dla wielu może to wydawać się nieprawdopodobne – negatywne recenzje mogą pomóc w budowie zaufania wśród potencjalnych klientów. Jak wiadomo wzbudzenie zaufania wśród przyszłych konsumentów nie jest łatwym zadaniem, szczególnie w początkowym etapie rozwoju. Jednak nawet negatywne recenzje pomogą zyskać wiele istotnych informacji, które wpłyną na rozwój firmy i sprawią, że będziesz krok przed konkurencją. Co więcej, będziesz zaskoczony pozytywnym związkiem między negatywnymi opiniami, a sprzedażą.

Postanowiliśmy stworzyć artykuł, w którym pokażemy pozytywny wpływ negatywnych opinii na Twój biznes w Internecie. Dlatego też zamiast bać się tych “złych” recenzji możesz z nich skorzystać i zwiększyć wiarygodność swojej firmy.

Jak negatywne opinie mogą zbudować zaufanie wśród potencjalnych klientów?

Negatywne opinie są bardzo częstym zjawiskiem w sieci, ale mało kto wie, że mogą przynieść wiele korzyści.

Negatywne recenzje zapewniają autentyczność Twojej firmie oraz informacje, jak najlepiej ulepszyć produkt i / lub usługi. Nikt z nas nie jest nieomylny, ale to nie jest największy problem. Spory problem występuje w momencie, gdy stale powtarzamy jeden i ten sam błąd, mimo stale przypływających złych opinii na ten temat, aż do momentu, gdy te opinie stają się większością wszystkich dostępnych.

Nie przejmuj się, gdy klient nie będzie zadowolony, ale wyciągnij wnioski i zadbaj o to, by kolejny klient był zadowolony z tego samego produktu lub usługi.

Złe recenzje też mogą się przytrafić

Spora liczba osób jest przekonana, że produkt z pozytywnymi opiniami będzie chętniej poszukiwany niż ten z negatywnymi recenzjami. Natomiast rolą negatywnych opinii nie jest ściśle zwiększanie sprzedaży, ale głównie budowanie zaufania wśród klientów.

Według Billa Tancera negatywne opinie są cenne, głównie w przypadku nadania ogólnej wiarygodności firmy, jednocześnie ją napędzając. Wspomina o bardzo ciekawym badaniu przeprowadzonym przez brytyjską firmę programistyczną Reevoo, w którym wskazano, że konsumenci aktywnie poszukują negatywnych opinii. Niektóre wyniki jasno stwierdzają, że klienci spędzają 4 razy więcej czasu na stronie, kiedy czytają negatywne opinie oraz kupują średnio o 67 procent więcej niż pozostała grupa.

Pozostałe badania wykazały, że 68% konsumentów bardziej ufa firmom, które posiadają zarówno pozytywne, jak i negatywne opinie. Co więcej, 95% osób twierdzi, że widząc same pozytywne opinie o firmie pomyślało, że zostały one sfałszowane.

Wiarygodność firmy, a negatywne opinie

Obecnie większość konsumentów szuka informacji przed całkowitym podjęciem decyzji o zakupie. Szczególnie w e-commerce, gdzie jedynym zasobem dostępnym dla klientów jest strona internetowa lub sklep www. Dlatego właśnie nawet negatywne opinie mogą być podstawowym czynnikiem w procesie podejmowania decyzji zakupowych.

Złe opinie nie tylko dostarczają informacji na temat produktu czy usługi, ale przede wszystkim przekazują przejrzystość. To sprawia, że firma jest postrzegana przez konsumentów jako wiarygodna.

Zastanawiasz się co sprawia, że konsumenci tak chętnie czytają negatywne opinie? Recenzje te powodują, że klienci bardziej wierzą w te pozytywne opinie dotyczące produktu i / lub usługi. Nie ma nic złego w wyświetlaniu negatywnych opinii, ponieważ one również mają wpływ na firmę – budując wiarygodność oraz zaufanie.

Złe recenzje jako źródło nowych pomysłów na rozwój firmy

Negatywne recenzje są tak cenne, że nie tylko budują zaufanie wśród konsumentów i przyszłych klientów, ale same w sobie są dobrym źródłem informacji.

Potraktuj krytykę jako poradę

Nie ma sensu bać się i unikać negatywnych opinii. W rzeczywistości są bardzo ważne, chociaż dla wielu może to być ogromnym szokiem. Negatywne opinie nie tylko zwracają uwagę na to, z czego Twoi klienci nie są zadowoleni w odniesieniu do produktu / usługi. Wystawiając negatywne recenzje klienci często w bezpośredni sposób określają, co można poprawić w Twojej firmie. Negatywne opinie pomogą Ci zdobyć nowe pomysły, dzięki czemu Twoja działalność będzie bardziej innowacyjna w zakresie usług lub produktów, które oferujesz.

Najważniejsze jest, by zwracać uwagę na to, co przekazują Ci Twoi klienci. Zdanie konsumentów pomoże Ci ulepszyć i rozwinąć biznes przyciągając nowych klientów.

Negatywne opinie i ochrona reputacji online

Zarówno negatywne, jak i pozytywne opinie mają bezpośredni wpływ na reputację Twojej firmy w Internecie, ale nie tylko. Mając na uwadze, by nie zaszkodzić reputacji, ale ją poprawić poprzez negatywne opinie jest dialog z klientami. 

Warto szczególnie odpisywać klientom, którzy wystawili ocenę z 2 lub nawet 1 gwiazdką. W ten sposób firma ma możliwość rozwiązać problem, którego dotyczy opinia. Mimo, że opinie są publikowane niezależnie od oceny, warto odpisywać klientom wykazując zainteresowanie oraz chęć rozwiązania problemu. W ten sposób publicznie pokazujesz, że zdanie każdego klienta jest ważne i brane pod uwagę.

Negatywne recenzje nie mają za zadanie przysporzyć kłopotów. Są wartościowe i mają potężną moc dla każdej firmy, nawet tej największej. Czasami ciężko jest zaakceptować te złe opinie, ale warto brać je pod uwagę. Pomogą Twojej firmie stać się jedną z największych konkurencji na rynku, jednocześnie zbudują zaufanie wśród klientów.

Nie obawiaj się złych recenzji. Zamiast tego powinieneś martwić się, czy docenisz je na tyle, by stały się niezwykle pomocnym narzędziem w rozwoju Twojego biznesu.

Zwiększ zaufanie do Twojego biznesu i wyróżnij go spośród konkurencji.

Porozmawiaj z nami, aby dowiedzieć się jak Zaufane.pl poprawi Twoje wskaźniki marketingowe i sprzedażowe.

Świetne

Na podstawie 82 opinii

Zobacz niektóre opinie tutaj

Viscola Fashion

Bardzo dobre rozwiązanie w zbieraniu opinii o sklepie i produktach. Dzięki temu rozwiązaniu można analizować opinię klientów i budować na podstawie tej wiedzy przyszłych rozwiązań.

Acus Med

Jak najbardziej polecam współpracę z zaufane.pl. Uzyskaliśmy mnóstwo opinii od klientów odnośnie sklepu i produktów (również do wizytówki Google Moja Firma)...

TRENA Professional Cosmetics

Bardzo dobry serwis do zbierania opinii. Dzięki Zaufane.pl zbieranie opinii, zarówno o firmie, jak i o produktach, idzie jak należy...

Ministerstwo Gadżetów

Serdecznie polecam firmę Zaufane.pl. Od początku współpraca przebiegała wzorowo i charakteryzowała się pełnym profesjonalizmem i indywidualnym podejściem do klienta...