CASE STUDY

Aza Group S.A: opinie i dwa sklepy na czterech rynkach

Milion transakcyjnych opinii w ciągu dwuletniej współpracy

 

logo
  • Branża: odzieżowa, obuwie
  • Współpraca od: kwietnia 2020
  • Rynek: Polska, Ukraina, Rumunia, Węgry
  • Witryna: born2be.pl, renee.pl

Aza Group dla zwiększania lojalności i zaangażowania klientów postawiła na marketing opinii, poprzez automatyzację procesu pozyskiwania transakcyjnych rekomendacji dzięki współpracy z Zaufane.pl. Od 2020 roku zebraliśmy dla spółki ponad 1 000 000 opinii dla wszystkich sklepów Aza Group.

Najskuteczniejszą formą weryfikacji zarówno biznesu jak i produktu są prawdziwe opinie i komentarze pochodzące od prawdziwych użytkowników.

Daniel Duniak

Dyrektor ds. marketingu i Partner w AZA Group S.A.

Cele współpracy

Wraz z dynamicznie rosnącymi e-commercami Born2be i Renee, marketing opinii zmieniał swoje cele

Na początku działalności Aza Group zaczynała od intuicyjnego podejścia do opinii.

Pierwotnie celami były:

  • budowa dobrego wizerunku w Interneci
  • zwiększenie wiarygodności mark

Obecnie rekomendacje klientów w Aza Group traktowane są jako policzalny składnik biznesu oraz uznawane za kluczowy wskaźnik (KPI), który spółka stawia przed sobą, jako filar analityki.

Wraz z rozwojem marki narzędzie Zaufane.pl jest podstawą w ekspansji zagranicznej.

Obecnie cele stawiane przed marketingiem opinii to:

  • szybka budowa świadomości marki na rynkach zagranicznych,
  • wychwytywanie pozytywnych i niepokojących sygnałów rynkowych,
  • analiza satysfakcji klienta
  • rozwój gamy produktowej.

Umów się na spotkanie z naszą Account Manager

Dowiedz się jak może wyglądać proces wdrożenia marketingu opinii w Twojej firmie.

Umów spotkanie

Account Manager

Barbara Drapikowska

Wdrożone rozwiązania
 

  1. Gwiazdki w reklamach Google ADS
  2. Gwiazdki w reklamach PLA
  3. Kody rabatowe w wiadomości e-mail
  4. Opinie na kartach produktowych
  5. Ankieta dotycząca produków
  6. Ankieta User Experience w procesie zakupowym

Analityka Aza Group

Zespół analityków dzięki transakcyjnym opiniom jest w stanie dokładnie przeanalizować skuteczność produktu, trendy, zachowania i preferencje klientów.

Dzięki rzetelnym rekomendacjom spółka ma świadomość tego, jak jej produkty są oceniane, jaką jakość asortymentu oferuje, jak odbierane jest dopasowanie rozmiarowe itp. Informacja zwrotna od klientów pozwala Aza Group ulepszyć proces realizacji zamówienia, jak i doboru produktów.

Gwiazdki w reklamach Google Ads i PLA

Gwiazdki oceny w reklamach Google to rozwiązanie, które wpływa na współczynnik klikalności. W reklamach tekstowych Google Ads oraz produktowych PLA można wyświetlić ocenę danego sklepu w formie uwiarygodniających gwiazdek, z czego skorzystała firma Aza Group. Dodatkowo nasi specjaliści zaproponowali wyświetlanie opinii na kartach produktowych. W ten sposób zwiększyła się sprzedaż i zainteresowanie produktami w sklepach internetowych.

Średnia ocena o firmie: 4,9 / 5

Okres współpracy: od marca 2021

Opinie

Zbieranie opinii za pomocą wiadomości mailowych to rozwiązanie analityczne, które pozwala natychmiast poznać opinie klientów.

Wyświetlanie opinii na kartach produktowych

Opinie o produktach to kluczowy element, który ma wpływ na decyzje zakupowe klientów. Aktywne wspieranie procesu oceniania produktów powoduje:

  • wysoką skuteczność zbieranych opinii, co przekłada się na ich ilość
  • zbieranie unikalnych treści wspierających SEO - User Generated Content (UGC)
  • aktywne reagowanie na obiekcje przyszłych klientów, poprzez prezentowanie opinii, które często odpowiadają na wątpliwości oglądających produkt.

To rozwiązanie pozwoliło na wszystkich sklepach zarządzać bestsellerami i wolniej rotującymi produktami.

Ankieta dotycząca produktów

Dostosowana do danego produktu ankieta pogłębiająca jest elementem prośby o ocenę: zawiera dodatkowe pytania o zakupiony asortyment i jest źródłem informacji o odczuciach klienta.
Aza Group wykorzystuje to rozwiązanie do ulepszenia swoich produktów. Takie działanie pomaga w budowaniu wiarygodności marki i samych opinii - odpowiedzi w formie procentowej mogą być wyświetlane na karcie produktu.

Analitycy Aza Group we współpracy z Zaufane.pl wnikliwie badają pozyskane opinie oraz informacje, jakie są w nich zawarte. Takie działanie pozwala na błyskawiczne wychwycenie wszelkich sygnałów dotyczących asortymentu, jak i samego biznesu.

Pozytywne rekomendacje są kluczowym wskaźnikiem do wyłaniania bestsellerów. Neutralne i negatywne dostarczają informacje, dzięki którym spółka ulepsza swoje produkty i obsługę.

Aspekt analizy ścieżki zakupowej, jakości obsługi i technologii dzięki opiniom pozwala Aza Group być jednym z liderów na polskim rynku branży e-commerce.

Dodatkowo spółka bada satysfakcję klienta poprzez połączenie ankiet pozakupowych - stworzonych przez zespół Zaufane.pl - z wewnętrzną infolinią. Ankiety zawierają wiele pytań, w które zagłębiają się pracownicy działu obsługi klienta.

Integracje

Każdy sklep należący do Aza Group został zaprojektowany z myślą o dużej ilości produktów, a dedykowane systemy e-commerce nie stanowią dla nas problemu. Przygotowaliśmy API, dzięki któremu integracja z naszą usługą przebiegła szybko i bezproblemowo.

Usługa Zaufane.pl automatycznie pozyskuje dane z zamówień, na bazie których nasi pracownicy przygotowują ankiety i wiadomości mailowe, które stale aktualizujemy o trendy danej marki.

Umów się na spotkanie z naszą Account Manager

Dowiedz się jak może wyglądać proces wdrożenia marketingu opinii w Twojej firmie.

Umów spotkanie

Account Manager

Barbara Drapikowska

Przeglądaj nasze inne Case Study

Zobacz wszystkie

AZA Group S. A.

  • Współpraca od: kwietnia 2020

  • Witryna: born2be.pl, renee.pl

  • Rynek: Polska, Ukraina, Rumunia, Węgry

Karko

  • Współpraca od: października 2020

  • Witryna: karko.pl

  • Rynek: Polska

4 szpaki

  • Współpraca od: kwietnia 2020

  • Witryna: 4szpaki.pl

  • Rynek: Polska

Porozmawiaj z nami, aby dowiedzieć się jak

Zaufane.pl poprawi Twoje wskaźniki marketingowe i sprzedażowe.

Umów spotkanie