Case Study

Aza Group S.A: opinie i dwa sklepy na czterech rynkach

Milion transakcyjnych opinii w ciągu dwuletniej współpracy

 

O Aza Group

Branża: odzieżowa, obuwie
Współpraca od: kwietnia 2020
Rynek: Polska, Ukraina, Rumunia, Węgry
Witryna: born2be.pl, renee.pl

Aza Group S.A. w liczbach:

  • 2 marki e-commerce: Born2be i Renee
  • 4 firma sprzedaje obuwie i odzież w Polsce, Ukrainie, Rumunii i na Węgrzech
  • 30 000 SKU w sprzedaży
  • 10 000 przesyłek na dobę
  • 1 300 000 klientów rocznie
  • 10 500 000 zrealizowanych zamówień
  • 600 000 000 wyświetleń stron sklepów

Aza Group dla zwiększania lojalności i zaangażowania klientów postawiła na marketing opinii, poprzez automatyzację procesu pozyskiwania transakcyjnych rekomendacji dzięki współpracy z Zaufane.pl. Od 2020 roku zebraliśmy dla spółki ponad 1 000 000 opinii dla wszystkich sklepów Aza Group.

Najskuteczniejszą formą weryfikacji zarówno biznesu jak i produktu są prawdziwe opinie i komentarze pochodzące od prawdziwych użytkowników.

Daniel Duniak

Dyrektor ds. marketingu i Partner w AZA Group S.A.

Cele współpracy

Wraz z dynamicznie rosnącymi e-commercami Born2be i Renee, marketing opinii zmieniał swoje cele

Na początku działalności Aza Group zaczynała od intuicyjnego podejścia do opinii.

Pierwotnie celami były:

  • budowa dobrego wizerunku w Interneci
  • zwiększenie wiarygodności mark

Obecnie rekomendacje klientów w Aza Group traktowane są jako policzalny składnik biznesu oraz uznawane za kluczowy wskaźnik (KPI), który spółka stawia przed sobą, jako filar analityki.

Wraz z rozwojem marki narzędzie Zaufane.pl jest podstawą w ekspansji zagranicznej.

Obecnie cele stawiane przed marketingiem opinii to:

  • szybka budowa świadomości marki na rynkach zagranicznych,
  • wychwytywanie pozytywnych i niepokojących sygnałów rynkowych,
  • analiza satysfakcji klienta
  • rozwój gamy produktowej.

Umów się na spotkanie z konsultantem i dowiedz się może wyglądać proces wdrożenia marketingu opinii w twojej firmie

Umów spotkanie

Michał Łyszczarz
Doradca klienta

 

+48 500 253 000

kontakt@zaufane.pl

Analityka Aza Group

Zespół analityków dzięki transakcyjnym opiniom jest w stanie dokładnie przeanalizować skuteczność produktu, trendy, zachowania i preferencje klientów.

Dzięki rzetelnym rekomendacjom spółka ma świadomość tego, jak jej produkty są oceniane, jaką jakość asortymentu oferuje, jak odbierane jest dopasowanie rozmiarowe itp. Informacja zwrotna od klientów pozwala Aza Group ulepszyć proces realizacji zamówienia, jak i doboru produktów.

Opinie to kluczowy filar naszej analityki.

Daniel Duniak

Dyrektor ds. marketingu i Partner w AZA Group S.A.

Analitycy Aza Group we współpracy z Zaufane.pl wnikliwie badają pozyskane opinie oraz informacje, jakie są w nich zawarte. Takie działanie pozwala na błyskawiczne wychwycenie wszelkich sygnałów dotyczących asortymentu, jak i samego biznesu.

Pozytywne rekomendacje są kluczowym wskaźnikiem do wyłaniania bestsellerów. Neutralne i negatywne dostarczają informacje, dzięki którym spółka ulepsza swoje produkty i obsługę.

Aspekt analizy ścieżki zakupowej, jakości obsługi i technologii dzięki opiniom pozwala Aza Group być jednym z liderów na polskim rynku branży e-commerce.

Dodatkowo spółka bada satysfakcję klienta poprzez połączenie ankiet pozakupowych - stworzonych przez zespół Zaufane.pl - z wewnętrzną infolinią. Ankiety zawierają wiele pytań, w które zagłębiają się pracownicy działu obsługi klienta.

Żaden konsultant nie będzie w stanie zebrać takiej jakości feedbacku, w takiej ilości i tempie jak robimy to z Zaufane.pl.

Alina Chupryna

Brand Manager ds. rynków zagranicznych, AZA Group S.A. 

Ekspansja zagraniczna

Aza Group jest aktywna na rynkach międzynarodowych, a istotnym aspektem ekspansji jest pozyskiwanie opinii na lokalnych rynkach. Wielojęzyczność systemu Zaufane.pl wspiera pozyskiwanie i publikacje rekomendacji w rodzimych językach, od lokalnych użytkowników.

Buduje to zaufanie i kreuje pozytywny wizerunek każdej z marek. Opinie na rynkach zagranicznych na starcie ekspansji dostarczają social proof niezbędny w prowadzeniu sprzedaży.

Opinie to pewnego rodzaju sprężyna, na której budujemy swoją wiarygodność na polskim i każdym kolejnym rynku, na który wchodzimy.

Daniel Duniak

Dyrektor ds. marketingu i Partner w AZA Group S.A.

Wdrożone rozwiązania
 

  1. Gwiazdki w reklamach Google ADS
  2. Gwiazdki w reklamach PLA
  3. Kody rabatowe w wiadomości e-mail
  4. Opinie na kartach produktowych
  5. Ankieta dotycząca produków
  6. Ankieta User Experience w procesie zakupowym

Gwiazdki w reklamach Google Ads i PLA

Gwiazdki oceny w reklamach Google to rozwiązanie, które wpływa na współczynnik klikalności. W reklamach tekstowych Google Ads oraz produktowych PLA można wyświetlić ocenę danego sklepu w formie uwiarygodniających gwiazdek, z czego skorzystała firma Aza Group. Dodatkowo nasi specjaliści zaproponowali wyświetlanie opinii na kartach produktowych. W ten sposób zwiększyła się sprzedaż i zainteresowanie produktami w sklepach internetowych.

Średnia ocena o firmie: 4,9 / 5

Okres współpracy: od marca 2021

Ponad 1 000 000 pozyskanych opinii dla wszystkich sklepów Aza Group.

Kody rabatowe w wiadomościach e-mail

Sklepy Born2be oraz Renee wykorzystują dedykowane szablony e-mail spójne z szatą graficzną marek. Te wiadomości wysyłane po zakupie są narzędziem dystrybucyjnym kodów rabatowych.

W ten sposób wewnętrzny dział obsługi klienta nie musi ręcznie wysyłać próśb o opinie. Wszystko odbywa się za pomocą zautomatyzowanego systemu od Zaufane.pl.

Rozwiązanie ma na celu zwiększenie powracalności klienta oraz budowę jego przywiązania do marek.

Opinie

Zbieranie opinii za pomocą wiadomości mailowych to rozwiązanie analityczne, które pozwala natychmiast poznać opinie klientów.

Wyświetlanie opinii na kartach produktowych

Opinie o produktach to kluczowy element, który ma wpływ na decyzje zakupowe klientów. Aktywne wspieranie procesu oceniania produktów powoduje:

  • wysoką skuteczność zbieranych opinii, co przekłada się na ich ilość
  • zbieranie unikalnych treści wspierających SEO - User Generated Content (UGC)
  • aktywne reagowanie na obiekcje przyszłych klientów, poprzez prezentowanie opinii, które często odpowiadają na wątpliwości oglądających produkt.

To rozwiązanie pozwoliło na wszystkich sklepach zarządzać bestsellerami i wolniej rotującymi produktami.

Ankieta dotycząca produktów

Dostosowana do danego produktu ankieta pogłębiająca jest elementem prośby o ocenę: zawiera dodatkowe pytania o zakupiony asortyment i jest źródłem informacji o odczuciach klienta.
Aza Group wykorzystuje to rozwiązanie do ulepszenia swoich produktów. Takie działanie pomaga w budowaniu wiarygodności marki i samych opinii - odpowiedzi w formie procentowej mogą być wyświetlane na karcie produktu.

Ankieta dotycząca User Experience (UX) procesu zakupowego

Badanie satysfakcji klienta odbywa się również zaraz po złożeniu zamówienia. W ten sposób Aza Group otrzymuje odpowiedzi dotyczące sklepu.

Przyznawana jest ocena sprzedawcy, jak i rekomendacja dla danej strony - klient ma możliwość opisania procesu zakupowego, co jest wartościowe w przypadku poprawy jakości obsługi.

Wzrost sprzedaży

Prezentowanie opinii bezpośrednio w sklepach Born2be i Renee, jak i kartach produktowych przyczyniły się do wzrostu sprzedaży. Zespół spółki łączy zwiększone zainteresowanie asortymentem, z obecnością opinii i rekomendacji klientów. Dodatkowo opinie i gwiazdki w reklamach płatnych przyczyniają się do zwiększenia ich skuteczności.
 

Dzięki opiniom klient może zweryfikować wszelkie parametry produktów oferowanych przez Aza Group na każdym etapie ścieżki zakupowej.

Daniel Duniak

Dyrektor ds. marketingu i Partner w AZA Group S.A.

Integracje

Każdy sklep należący do Aza Group został zaprojektowany z myślą o dużej ilości produktów, a dedykowane systemy e-commerce nie stanowią dla nas problemu. Przygotowaliśmy API, dzięki któremu integracja z naszą usługą przebiegła szybko i bezproblemowo.

Usługa Zaufane.pl automatycznie pozyskuje dane z zamówień, na bazie których nasi pracownicy przygotowują ankiety i wiadomości mailowe, które stale aktualizujemy o trendy danej marki.

Umów się na spotkanie z konsultantem i dowiedz się może wyglądać proces wdrożenia marketingu opinii w twojej firmie

Umów spotkanie

Michał Łyszczarz
Doradca klienta

 

+48 500 253 000

kontakt@zaufane.pl

Przeglądaj inne nasze Case Study

Zobacz wszystkie
  • Karko

    Karko.pl: opinie w sklepie z odzieżą plus size
    Sprawdź
  • Bella Storia

    Bella Storia: opinie na wizytówce Google mają moc
    Sprawdź