BLOG

Wiadomości Google Moja Firma vs Chatboty. Czego potrzebuje Twoja firma?

Małgorzata Piasek

Małgorzata Piasek

czerwiec 2023
Wiadomości Google Moja Firma vs Chatboty. Czego potrzebuje Twoja firma?

Google My Business Messages - co o nim wiemy?

 

Google My Business Messages to funkcja, która pozwala na bezpośrednie prowadzenie rozmów z klientami przez wyszukiwarkę Google i Mapy Google. Ta innowacyjna metoda komunikacji oferuje nie tylko wyjątkowe korzyści dla firmy, takie jak poprawa user experience czy usprawnienie customer service, ale także gwarantuje data security oraz pozwala czerpać z zalet automation benefits w obszarze różnorodnych kanałów komunikacji.

Zalety wiadomości Google My Business mogą przyczynić się do sukcesu Twojej firmy. Dzięki AI capabilities i automation tools,  pozwalają one na szybkie udzielanie odpowiedzi klientom oraz natychmiastowe reagowanie na ich potrzeby, zapewniając niezrównane wsparcie customer support. Ponadto łatwa integracja z witrynami internetowymi zapewnia jeszcze większą wygodę obsługi klientów, co przekłada się na lepsze wyniki w zakresie customer satisfaction.

W świecie Chatbotów - dla kogo to rozwiązanie?

 

Warto zwrócić uwagę na aspekt humanizacji botów. Dzięki postępom w rozwoju sztucznej inteligencji (AI), chatboty potrafią udzielać automatycznych odpowiedzi o wysokim poziomie angażowania emocjonalnego. W ten sposób zapewniają lepsze doświadczenia klientom i mogą być atrakcyjnym rozwiązaniem dla Twojej firmy. 

Chatboty pozwalają na prowadzenie rozmów w czasie rzeczywistym, co wpływa pozytywnie na zatrzymywanie klientów, oferując szybkie odpowiedzi automatyczne oraz spersonalizowane interakcje dzięki skierowanym kampaniom.

Google My Business Messages vs Chatbot - porozmawiajmy o wadach

Wiadomości Google My Business mają swoje wady, takie jak ograniczenia interakcji i wsparcia klienta. Brak możliwości udzielania natychmiastowych odpowiedzi automatycznych może powodować opóźnienia w czasie reakcji na zapytania klientów oraz wyzwania w zakresie skalowalności firmy. Tutaj bez wątpienia Chatbot ma znacząco przewagę, ponieważ rozmawiamy z klientem w czasie rzeczywistych, ale równie i on nie jest bez wad.

 

Mimo zalet Conversational AI,(Chatbot) takie jak automatyzacja i personalizacja rozmów z klientami, chatboty mogą napotkać problemy związane z bezpieczeństwem danych oraz wprowadzać ograniczenia użytkownika ze względu na ich strukturę przepływu informacji. Ponadto inwestycja czasowa w tworzenie i utrzymanie chatbota może być znacząca. Niewłaściwe użycie technologii chatbotów może prowadzić do frustracji i negatywnych doświadczeń dla twoich klientów.

Komunikacja z klientem - co się lepiej sprawdzi w moim biznesie?

Wybór odpowiedniego narzędzia do komunikacji z klientami to kwestia bardzo indywidualna. Zależy od charakteru przedsiębiorstwa. Dynamiki działania i pracy. Formy komunikacji na jakiej najbardziej nam zależy. Przy wyborze odpowiedniego rozwiązania zawsze należy kierować się dobrem klienta. Właściwe relacje wzmocnią więź z odbiorcami i pogłębią marketing rekomendacji. Marka będzie zbierać jeszcze więcej pozytywnych opinii. Nie ma nic lepszego niż poczucie, że nasza firma rośnie i klienci są zadowoleni. Wybór pomiędzy wiadomościami Google Moja Firma a chatbotami może wpłynąć na siłę Twojej marki (branding power), zdolność do zbierania opinii od klientów (customer feedback) oraz poziom automatyzacji obsługi klienta.

Z punktu widzenia skalowalności i efektywności customer service, chatboty mogą oferować większe możliwości dzięki swym zaawansowanym funkcjom automatyki.Niemniej jednak warto rozważyć korzystanie z obu tych narzędzi w celu maksymalizowania osiągnięć firmy i zapewnienia jak najlepszej komunikacji z klientami.

Jak pozyskiwać opinie w branży HoReCa?

Zbieranie opinii w branży HoReCa (hotele, restauracje, catering) ma istotną wartość w budowaniu zaufania klientów. Opinie gości pozwalają dostosować ofertę do ich oczekiwań i przyciągnąć nowych odwiedzających. W artykule przedstawiamy sprawdzone metody pozyskiwania opinii i podpowiadamy, jak wybrać najlepszy moment na zbieranie opinii.

Certyfikat niezależności opinii: Jak zbudować zaufanie dzięki autentycznym recenzjom?

Autentyczne opinie klientów są kluczowe w budowaniu zaufania do marki. Certyfikat niezależności opinii to narzędzie, które podkreśla transparentność i wiarygodność recenzji. Dowiedz się, jak wdrożenie tego certyfikatu może pomóc firmie w zdobyciu zaufania konsumentów.

3 rzeczy, o których musisz pamiętać rozwijając sprzedaż na Allegro

Dobra i rentowna sprzedaż na Allegro marzy się każdemu, kto działa w e-commerce, nie każdy jednak ma na nią sprawdzony sposób. Sprawa nie jest prosta, bo nie wystarczy wyłącznie dobra oferta i budżet na reklamy Allegro Ads. Co więc robić? O porady, jak skalować biznes na tym marketplace zapytaliśmy ekspertów. Zobacz, co radzi agencja Allegro Ads Pirk Spark.

Prezentacja opinii za pomocą widgetów - czyli jak przyciągnąć uwagę klienta?

Opinie klientów to jeden z kluczowych czynników wpływających na decyzje zakupowe, dlatego ich odpowiednia prezentacja na stronie internetowej ma ogromne znaczenie. Widgety to narzędzia, które pozwalają wyeksponować recenzje w sposób przyciągający uwagę użytkowników. W artykule omówimy, czym są widgety, gdzie najlepiej je umieścić oraz jak mogą zwiększyć zaufanie i zachęcić klientów do zakupu, korzystając z przykładu widgetów Zaufane.pl.

Jak pytać klientów o opinie? Poznaj tajniki sprawdzonej ankiety na przykładzie firmy DAAG!

Pozyskiwanie opinii od klientów to kluczowy element budowania wizerunku. Jednak by uzyskać wartościowe informacje, warto wiedzieć, jak skutecznie formułować pytania i jakie metody pozyskiwania opinii wybrać. W tym artykule dowiesz się, jak przygotować sprawdzoną ankietę na przykładzie firmy DAAG, która z sukcesem gromadzi recenzje na temat swoich produktów i usług.

Google Ads dla mobilnych aplikacji: Strategie promocji oraz działanie!

Kampanie promujące aplikacje w Google Ads – jak to działa i jakie strategie określania stawek wyróżniamy? Kompleksowy poradnik!

Odkryj nowe możliwości: Raport „Cross-border z Polski”

Raport „Cross-border z Polski” to opracowanie, które każdy przedsiębiorca myślący o ekspansji powinien mieć na swoim radarze. Przygotowany przez zespół IdoSell we współpracy z wiodącymi ekspertami branżowymi - związanymi z projektem GOinternational, stanowi źródło wiedzy dla każdego, kto pragnie zrozumieć i wykorzystać potencjał e-handlu transgranicznego. Sprawdź, czego możesz się dowiedziedzieć z raportu!

Porozmawiaj z nami, aby dowiedzieć się jak

Zaufane.pl poprawi Twoje wskaźniki marketingowe i sprzedażowe.

Umów spotkanie